PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

0 hozzászólás

2008.11.25. 23:22:09

Nincs hozzászólás ehhez a napjóbejegyzéshez!

Megosztás
Értékeld a blogot!
- a második évad vége(?)

A széria igen sok részen van már túl, igen sok platformon megfordul manapság is. Itt az ideje, hogy egy kicsit helyére tegyék a dolgokat a kiadók egymás közt, mi pedig eldöntsünk mit is kezdjünk a sorozattal...3...2...1...NINJÁ
Akik régebb óta olvassák soraimat (azoknak köszönöm) nem lehet újdonság milyen mélyen rajongok a nindzsák iránt. Minden mozgókép és videójáték emlékezetes számomra velük, helyezzék bár a futurisztikus jövőbe (Shinobi), emós animét csináljanak belőle (Basilisk) vagy olyan helyeken is tűnjenek fel ahol nincs helyük (Batman Begins). A TENCHU széria kiemelten szívem csücske.

Az eddigi részekről mind olvashattatok már tőlem, kezdve az alapmű Stealth Assasinstól a vegyes megítélésű Fatal Shadowsig. Számba vettük az alternatív, Shinobido széria darabjait is, mire eljutottunk napjainkig, mikor már világos, hogy az Acquire hegeszti Wii-re a sorozat számszerűsített negyedik epizódját. A két első Tenchu után a második kettőt már a From Software csinálta, innen eredeztetem, hogy (akárcsak a sorozatok világában) a második "évad", ami elütött kissé az elsőtől, véget ér a psp-s epizóddal. Nem lehetetlen, hogy utoljára találkozunk a FS által a sorozatba aplikált Tesshu és Rin karakterekkel, annak ellenére, hogy a harmadik részt elismerik Tenchi epizódnak (ha nem a Shinobido-t tartják annak maguk között). Lássuk hogyan búcsúzik kicsiny csapatunk az utolsó(?) SEGA által kiadott játékban.

A játék (szerintem) az utóbbi évek legjobb intrójával kezdődik. Hemzsegnek benne a ninják és minden szereplő megkapja a maga kis szeletét mikoris régi ellenfelével harcol, vagy csak a dramaturgia kedvéért pózol. A játék hasonlóan a számozott részekhez külön veszi a karakterek pályáit, így mindenki saját, 8 pályás kampányt kapott amit egy-egy CGI videó nyit és zár. Ez remek lehetőség lett volna valami központi sztori körülírására, de ez nem sikerült igazán, így a a kampányok sztorijait magam is egyenként vezetem be.

Rikimaru, az Azuma klán bizonyított nindzsája előbb egy gyanús rabszolgakereskedő nyomába ered, majd később Onikage különös átkától kell megmentenie Kiku hercegnőt. Mint fantasy rajongó, nagyon tetszett a sztori bár Rikimaru karaktere semmit sem változott az évek során, talán ebben a megingathatatlanságban és feltétlen hűségében rejlik az ereje, amivel újra és újra képes legyőzni a démoni harcművészt.

Ayame, a nyakas nindzsalány előbb egy Gohda elleni összeesküvést igyekszik leleplezni majd Mifuyu (csak az XBOX verzióban szerepelt), egy régi ellenség megjelenésével egy gonosz varázslat hatása alá kerül amely majdnem Rikimaru végzetét okozza. Végül azonban Onikage árnyékával leszámolva képes visszatalálni önmagához. Ayame még mindig a legszexibb ninja aki "létezik", mivel gyerekkori szerelmét MINDEN részben visszaráncigálják a halálból nem képes továbblépni rajta így érthetően zárkózottabb mint egykoron volt.

Rin, az édes kis Rin. A magányosan vándorló Beniya bérgyilkos egy haldokló férfi megbízását teljesítve akad egy Gohda elleni cselszövés nyomaira, melyben a túlvilágból visszaperelt Kuroya és annak vezére is érintett. Rin túl fiatal ahhoz, hogy feldolgozza a Fatal Shadowsban történteket, talán ezért sem csatlakozik az Azuma klánhoz ahol barátokra és békére lelhetne. Maga járja az útját. Meg kell jegyeznem, hogy nagyon érdeks volt a küldetések előtt gondolatait versben, haikuban olvasni, mind közül a legélvezetesebb volt.

Tesshu az egyetlen olyan karakter aki nem a WOH utáni, hanem az előtt elévő időkről szóló történettel szerepel. személyes kedvenc karakterem az egész szériában, és most megismerhetjük hogyan lépett kapcsolatba Jinnaival, hogyan lép be Zennosuke szervezetébe és mi az a sorsszerűség ami halálig követni fogja őt. A nappal vándorló orvos, éjszaka fizetett igazságosztó egy kaotikus életből lép át a reményteli időbe, bár a WOH eseményeit ismerve a sorsa nem vesz új irányt.

Onikage, a Tenchu széria antigonistája ismét életre kelt, azonban nem akármilyen módon: irányítható szereplőként. Remek alkalom, hogy megismerjük hogyan és miként éli meg gonosz terveinek véghezvitelét, hogyan árulja el sajátjait és játsza ki egymás ellen ellenségeit. Egy igazi anarchista, akinek tetteit a kései történetírás különálló démoni meséknek és legendáknak tartja. Remélem még sokáik kísérti az Azuma klánt, hogy legyen módunk elkenni a száját, vagy éppen irányítani, ami ilyen hosszú idő után...élvezet volt.

A játékra áttérve leróvom a tiszteletköröket: irányítás kriminális, a grafika bár szép, helyenként csúnyán bugos (eltűnnek az ellenfelek kivégzéskor, szétcsúsznak a textúrák) és amit a legtöbben hibának jegyeznek meg, hogy a látótávolság kriminális. Valóban az...de így csak nehezebb a játék...ami nekem jó. Ugyanis ezt leszámítva a vizuális világ szemet gyönyörködtető: az erdőben gomolyog a köd, csobog a patak és a karakterek is majdnem PS2 kategóriásak. Sőt, a psp-s csúnya éleket (amiket nem szeretek) valahogy a játék elmosta és így sokkal szebbnek is tűnt.

A játékmenet örök. Talán a Wii verzió lesz az, amelyik végre újítást hoz a receptbe. Nehézségről és grafikáról annyit még, hogy első próbálkozásra grand master fokra vittem végig egy pályát, kiválóan tudtam lopakodni és orgyilkolni, ami annak is köszönhető, hogy az első rész óta ugyanúgy csinálunk mindent, mert úgy kell. Sok apróság változott, de inkább előnyére: ki lehet jelölni ellenfeleket a harcban, már harc közben is tudunk stelth killt csinálni és ha ügyesek vagyunk egyes karakterek kivégzéseit látványos X-Ray felvételekkel szinesíthetjük ha elég jók a reflexeink.

A játék mindezek mellett egy pályakészítőt is tartalmaz amellyel pályákat alkothatunk a meglévők mellett (ami összesen 32 különböző) és ezeket megoszthatjuk másokkal is. Az igazi élvezet, hogy mi magunk is leszedhetjük másokét a [url]http://www.tenchumissions.com/missions/[/url] oldalról, ezzel is kitolva a játék szavatosságát így egy átlagos psp játékhoz képes jóval. Az pedig, hogy ezeket több mint 40+ karakterrel vihetjük végig...nos..szinte kéjes örömöt jelenthet a széria rajongóinak.

De én gusztustalan vagyok és arra vágyom még, hogy ha egyszer az Acquire viszi tivább a brandet akkor amellett, hogy tartsa majd meg a Tesshu és Rin karaktereket vonja össze a franchise-t a Shinobido karaktereivel, mert az nem lenne normális amit egy ilyen lehetőséggel kezdeni lehetne és remélem kezdenek is. No, de hogy mi lesz a kvarcjátékra(DS) és a 360-ra kiadott részekkel...ezt már mindenki döntse el maga.

melléklet:
intró:
Blog hozzászólások
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea