PlayStation.Community Blog ›› Tom

6 hozzászólás

2008.11.25. 20:43:24

Utolsó hozzászólás: hjetyekus

2008.11.25. 23:39:48

Megosztás
Értékeld a blogot!
A The Last Remnant a SquareEnix legújabb üdvöskéje, ami remélhetőleg minél előbb megérkezik a Ps3-ra is. Egyik nap volt alkalmam egy olyan 8-10 órát játszani a játék X360-as verziójával.

Történt ugyanis, hogy mivel informatikai középsuliba jártam így a legtöbb haverom velem csináltatja a számítógépét, pedig nem értek jobban hozzá, mint egy átlagos felhasználó. És akkor megláttam, hogy megérkezett barátom legújabb rendelésének gyümölcsei a game-ről(brit bolt). Gyorsba összedobtam a pc-jét és ha már ott voltam gondoltam nézzük meg az új szerzeményeit. Pontosabban az egyiket néztük csak meg a The Last Remnantot (hoppá azt hitted itt lesz a fordulat mi?:)), mert annyira lekötött, hogy éjjel 2-ig egyhuzamban játszottunk vele. Na de térjünk a lényegre.

Előre elnézést, ha a játékban szereplő neveket, helyszíneket helyesírási hibával fogom írni. Nincs előttem sajnos a játék, hogy puskázhassak. :)
A történet ahogy már megszokhattuk a japán szerepjátékok legtöbbjénél in medias res kezdődik (azaz egyből a történet közepébe csöppenünk). Főhősünk (legalábbis az egyik a leg fő hős :)) Rush egy erdőn keresztül szalad egy nagy kopár fennsík felé elég kétségbe esetten és közben Iriana nevét kiabálja, kiről később kiderül, hogy a húga. Egy hatalmas csata látszik kibontakozni ezen a hatalmas puszta terepen. Főhősünk pedig megpillantja Irianát a tömeg kellős közepén. Természetesen érzelemtől fűtötten egyből odarohan mit sem törődve a körülötte zajló eseményekkel. Ez az érzelmeken alapuló hirtelen viselkedése Rushnak az egész játék folyamán érezhető lesz (legalábbis ameddig eljutottam benne mindenképpen:)), ami már a nevéből adódó szóvicc miatt is tetszett:) (Rush=rohanás, roham...). Természetesen nem a húgát látta, mint később kiderül és megkezdődik a játék bevezető szakasza. Itt még minden olyan kusza a játékos számára. Nem értjük a szereplőket, furcsálljuk a különböző emberszabású lényeket a csatázó felek mindkét oldalán, de idővel mindenre fény derül. Ez a folyamatosság, hogy szépen lassan nyílik meg a játék nekem nagyon tetszett. A képfrissítés folyamatossága, akarom mondani nem folyamatossága már kevésbé, de ezt majd később.
A bevezetőben látható csata közben megismerkedünk Athlum vezetőjével a bölcs Dáviddal, aki valamilyen a történet elején megmagyarázhatatlan okból nagyon szimpatizál Rush-al és felajánlja, hogy segít neki húga megkeresésében. Közben különböző átvezető videók segítik a játékost, hogy képben legyen miként is került ide hősünk,de persze továbbra is misztikus marad. Rá is lelünk húgunkra már a történet elején, de természetesen egyenlőre nem sikerül megmentenünk, viszont kezdetét veszi a történet, ami ugyan könyv formájában nem lenne bestseller, de jól kiszolgálja egy szerepjáték igényeit. Egy olyan világ tárul a szemünk elé, amiben minden város egy-egy ősi ereklye köré épült. Városok vezetői pedig, akik valamilyen formában képesek életre hívni ezek varázslatos képességeit. Ezek az ereklyék a legtöbb esetben hatalmasak, mint az otthonunknak nevezhető Athlum főterébe becsapódott hatalmas kard, rendkívüli látványt nyújtanak. Na de a történetről legyen elég ennyi, hogy húgunk kulcsfontosságú szerepet tölt be és később körvonalazódik a rejtélyes fő gonosz is Conqueror (Az Uralkodó), mint első számú közellenség és egy ereklyék körül kísérletezéssel foglalatoskodó Academy társaság is bekavar az eseményekbe, akik egyébként nyilvános a világ városainak jelentős szerepet betöltő szervezete. Lesz itt ármány és összeesküvés, tragédia, dráma, móka és kacagás is. Egy feltehetően epikus végkifejlettel reményeim szerint.
A játékmenet a szokványos sémákra épül, de persze rengeteg mindennel megpróbálták egyedivé tenni, feltupírozni, hogy úgy érezzük valami egészen újat látunk (Szerintem remek munkát végeztek). Először kezdem a térképpel, hogy egy körvonalát lássuk az egésznek. A térkép hasonló, mint amit a Final Fantasy Tactics-ban láthattunk. Fel vannak tüntetve a városok, melyek között egyetlen kattintással válthatunk. Valamint vannak dungeonok, katakombák, labirintusok, elhagyott kastélyok, amik természetesen ellenséges területek, a harcok színhelyei. Egy városra kattintva nem lépünk be egyből, hanem a város térképre kerülünk, ahol megjelennek a város egyes kerületei, mint bejárható részek. Kis ikonokkal jelzik a város térképen a kerületek nevei alatt, hogy milyen boltok és egyéb helységek találhatók az adott lokácioban, ami jelentősen megkönnyíti a tájékozódást. Minden város hasonló felépítéssel rendelkezik, azaz mindegyikben vannak tárgy, fegyver, gyógynövény stb... üzletek, valamint kocsma és céh(guild). Természetesen nem minden város látható a térképen kezdetekkor és egy adott város minden kerülete sem bejárható azonnal. A kocsma információ szerzésre valamint a legtöbb mellékküldetés lelőhelyéül szolgál. Ezek a mellékküldetések történetüket tekintve igen változatosak, teljesítésük azért a legtöbbször elég hasonlatos, csak olykor akad egy-egy, amiben nem csak megmenteni kell valakit a pálya végén vagy elvinni egy tárgyat a dungeon legmélyéről megbízónknak, hanem esetlegesen nyitottabb pályarészt kapunk (lásd: sivatagos oszlopos küldetés), ahol nincs feltétlen szánkba rágva a továbbhaladás. Amúgy az egész játékra jellemző, hogy habár nem tudtam elakadni benne ez alatt a 8-10 óra eltöltött játékidő alatt, de egy közepes angol nyelvtudás szükséges a gondtalan és felhőtlen élvezethez. Visszatérve pedig, a céhek (guildek) szolgálnak olyan mellékes feladatokkal, amiket a fő/mellék küldetés alatt vagy csak barangolva a világban teljesítünk. Biztos lesz, aki külön elolvassa és rámegy ezekre, de szerintem ez a rész nem volt jól megvalósítva. A lényege, hogy olyan objektívákat ad, mint győzz le 8 pókot, intézd el a megsemmisítőt BlackDale közelében és hasonlók. Minden városban, ha beszélsz a guild vezetőjével megnézheted ezeket a taskokat, amiket bármikor a játék során teljesíthetsz akarva/akaratlanul. Ha jelented teljesítésüket a guildekben, akkor megjutalmaznak arannyal (játék fizetőeszköze) és/vagy tárgyakkal. A fontosabb, hogy a céhen belül lehet felbérelni vezéreket, illetve itt lehet elbocsájtani is őket, hiszen csak adott számú vezért/vezetőt alkalmazhatunk egyszerre. Szerencsére ez a szám növekszik a történetben előre haladva így a story fő vonalán automatikusan hozzánk csatlakozott vezetőket jelentősen kibővíthetjük egy igen széles listából választva, hiszen minden város céhe más-más leadert biztosít kicsiny csapatunknak, amennyiben élni akarunk a lehetőséggel.
És rá is térnék akkor a harcra. A játék harc rendszerére. Mint már sokan biztosan tudjátok körökre osztott harcrendszer fogad minket, ami az előzetesekből nem volt teljesen egyértelmű. Én magam nagyon örültem ennek, hiszen már a könyökömön jöttek ki a valós idejű harcrendszerrel rendelkező jrpg-k és szabályos rosszul lét kerülgetett az Eternal Sonata-ához hasonló tök egyszerű szinte csak egy gombot használó, szinte már akciójátékokra hajazó játékmenettől (egyéb iránt az említett produktum jól sikerült, de sajna eléggé rpg light). Persze nem mondom, hogy itt olyan nagyon bonyolult lenne kiismerni a rendszert (nem egy ördög lakat azért ez sem), de kellő tanulási, begyakorlási fázist igényel.
A harcok során egy sereget irányíthatsz, ami persze nem olyan grandiózus, mint hallatszik, de idővel az összes lehetőség irányításának megléte után bizony kellően összetett lesz. A csapatok beállítására szolgáló képernyőn 5 unionnak van hely és ezekbe 5 egységet(unit) lehet tenni. Az egységek lehetnek a korábban említett vezérek vagy egyszerű közkatonák is. A vezéreket automatikusan történetben kapunk és bérelhetünk a céheknél is mint már említettem. Minden csapatba célszerű/kell vezért tenni, hiszen ők sokkal erősebbek mezei társaiknál (főleg a story vonalt erősítők, mint Athlum vezetője David és tábornokai), valamint ők rendelkeznek unique/egyedi képességekkel, amik nem egyszer fogják megmenteni seregedet a nehezebb csatákból(lásd: Gae Bolg, vagy Rush Omnislash támadása). A mezei katonákat Athlum főterén egy katonával beszélgetve bérelhetünk, amint elértünk a történetben e lehetőségig.
Embereink képességei két részre oszlanak. Vannak a harci képességek(combat arts = harc művészet) és a misztikus képességek(mystic arts). Utóbbiba az egykezes illetve kétkezes kard, lándzsa és hasonszőrű fegyverek forgatásával kapcsolatos skillek, az előbbi pedig a különböző varázslatok, úgy mint gyógyító, támadó, státusz megváltoztató stb... tartoznak. Rengeteg képesség van a játékban és habár konkrét beleszólásunk a karakterek fejlődésébe csak Rush Skyes-nál van, de minden karakternél megadhatjuk, hogy milyen irányba fejlődjön (combat vagy mystic: ezt a világtérkép és a város térkép között véletlenszerűen felugró párbeszédekben határozhatjuk meg). A csapatoknál lehetőség van formáció kiválasztására (eme lehetőség is idővel egyre bővül), amik befolyásolják csapatunk paramétereit(támadási erő, védekezési érték, varázslatok kivédésének hatékonysága és a szokásos ismert adatok, jellemzők).
A harcok során csapataink egységeiknek egyenkénti életerő pontjait összeadva együtt használja, azaz az öt egység(vagy kevesebb a Te választásodtól függően) egy csoportban egy hp-val jelenik meg a csatában. Így ha valamelyiküket támadják, akkor a közös hp fog csökkenni. A csata addig tart míg minden csapatod el nem vesztette a hp-ját vagy pedig győzedelmeskedtél. Menekülési opcióval nem találkoztam, bár nem is hiányoltam, hiszen egyik korábbi jrpg-ben sem használtam. Ellenfeleink megjelennek a helyszínen, tehát nincsenek véletlenszerű csatározások, de a csata külön képernyőn zajlik, előbbin Rush és a kolbászoló szörnyecskék láthatóak. Egy lény a 'térképen' több ellenfelet is jelenthet a harci képernyőn, tehát csak megfontoltan közelítsünk. Harc előtt a lények feje felett különböző ikonokat láthatunk, melyekből viselkedésüket szűrhetjük le, láthatjuk, hogy éppen támadni akarnak-e avagy csak békésen szunyókálnak. Nagyon fontos, hogy mi támadjuk meg őket és ne fordítva, mert ellenkező esetben a gép fog kezdeni, elveszítjük a meglepetés erejét. Hamar megkapjuk a lehetőséget, hogy használjuk Rush nyakláncának erejét, amivel lelassíthatjuk az időt és egyszerre több ellenfelet is kijelölhetünk ily módon és harcra invitálhatjuk őket. Minél többel harcolunk egyszerre annál több és jobb jutalmat kapunk győzelem esetén, de persze annál nehezebb is lesz a dolgunk.
A harci képernyőre érve fent láthatunk egy csíkot, ami csapataink morális állapotát hivatott jelezni. Ha teljesen kék, azaz a csúszka teljesen jobb oldalt van akkor a legjobb embereink harci kedve. Ellenkező esetben ellenfeleink kerekednek fölénk magasabb harci intenzitással. Fontos szerepe van tehát a morál megőrzésének, hiszen befolyásolja sebzési értékeinket. Növelhetjük sima támadásokkal, illetve a későbbiekben direkt ezt növelő támadásokkal is. Jobb oldalt egy kis térképet láthatunk csapataink valamint ellenfeleink elhelyezkedésével. Igen, fontos szerephez jut helyzetünk hiszen egy esetleges oldalba támadás, vagy letámadás egyfajta minimális stratégiai elemet teremt a harc során(flank attack, deadlock, raidlock). A csapatoknál kiválasztható formációk is befolyásolják egy-egy flank attack ellen milyen hatékonyan tudunk védekezni.
A térkép alatt helyezkedik el a parancsok listája szépen egymás alatt. Fontos itt megemlíteni, hogy egyszerre 4-5 lehetőséget kapunk csapatonként a cselekvésre, de mivel rengeteg képesség kifejleszthető így itt előfordulhat, hogy nem mindig az éppen általunk használni szeretett lehetőség jelenik meg. Ez abban az esetben jelent problémát, amennyiben gyógyítani szeretnénk, de nem kapunk rá lehetőséget(habár ez ritka, de sajna megesik). A választási lehetőségek között mindig van sima támadás, combat és/vagy mystic támadás. Sokféle lehetőség lesz előrehaladva a játékban ennek kitapasztalása csak idő kérdése. Mindegyikhez tartozik egy Action pont érték, ami körönként újra töltődik, de értéke persze befolyásolja a következő körben beadandó commandokat. Egyszerűen fogalmazva kiadjuk a parancsokat csapatonként, hogy kit és hogyan támadjanak majd várjuk a kör végét. Igen ám várnánk, de a készítők beletettek egy quick time event szerű rendszert a harcokba, mellyel támadáskor a csapásunk erejét növelhetjük, valamint teamworkot hozhatunk össze, amivel adott éppen támadó csapatunk jeles tagjai korábban tudnak támadni az ellenségnél, így komoly salleroktól megkímélve magukat. Két csapat egymásnak feszülésekor a bal felső részen láthatjuk milyen sorrendben fognak támadni embereink, ellenfeleink, amolyan Final Fantasy X szerűen. Mindenesetre, aki nem szeretne a felvillanó gombnyomkodós részekkel vesződni az kikapcsolhatja a menüben és a gépre bízhatja. Küzdelmek után szerencsére nem kell a csapatok életerejének feltöltésével, valamint státuszuk visszaállításával piszmogni. Itt valóban a csatákon van a hangsúly. Harc valószínűleg bővül még idővel, mint említettem én csak 8-10 órát tudtam játszani a progival. Megemlíteném még, hogy szerencsére a mentési rendszer nem a megszokott mederben zajlik, hanem bárhol menthetünk a játék során, ami igazán felhasználóbarát véleményem szerint.
Szólnék a grafikáról is pár szót. Nem lenyűgöző, de mindenképpen szép. Mikor Rush apját megy meglátogatni egy lebegő szigetre, akkor azért tátottam a számat kicsit (amolyan star warsos felhő város hangulata volt számomra annak a kis helyszínnek). De összességében nem kiemelkedő, hanem csak szimplán jó. Ami rendkívül lerontja az összképet az a folyamatos szaggatás és állandó textúra betöltődési probléma. Szerencse, hogy körökre osztott, mert így a szaggatás nem megy a játszhatóság rovására, szimplán csak roppant zavaró. Valamennyit javított rajta mikor haver bedobta, hogy nézzük meg van-e hozzá patch live-on és ekkor sikeresen letöltöttük az új dashboard frissítést, amivel megkaptuk a telepítés lehetőségét. Feltelepítés után javult a helyzet, de még így sem ütötte meg az elfogadható szintet a képfrissítés. Jó kis nevetős, viccelődös vita parázslott ki mikor felvetettem mennyire szidta a PS3-amat a telepítés miatt és most lám neki is beköszöntött ez a feature:D. De a késői órákra való tekintettel, valamint mert egyikünk sem platform szerelmes így komolyabban nem veséztük ki a témát, csak konstatáltuk mennyire megváltoztak a videójátékok ilyen szempontból is az elmúlt 10 évben.

A hang és a zenék nekem tetszettek. Habár nem ragadt meg annyira, mint az MGS dallamai vagy a Halo1 harsonái, de persze nem is játszottam annyit vele. A hangulat viszont rendkívül jó lett szerény véleményem szerint. Engem az első pillanattól fogva magával ragadott.
Szavatossággal szerintem nincsen probléma, hiszen a két lemez közül csak az első közepe fele lehettem maximum és egy rakat mellékküldetést nem volt időm/lehetőségem kipróbálni, a második lemez végén esetleges epikus csatákba pedig bele sem merek gondolni.
Engem meggyőzött a játék, várom szeretettel PS3-on. Remélem kijavítják a grafikus problémákat addig, bár azért nem élem bele magam teljesen.
Aki esetleg érdeklődik a játék iránt és nem rágta át magát utólag hosszúra sikeredett élménybeszámolón (azért remélem lesz aki elolvassa, bár a megírása is szórakoztató volt számomra), az megtekintheti eme oldalon szereplő gameplay videót, ami a játék első 10 percét mutatja be:

http://www.gamersyde.com/news_7346_en.html
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2008.11.25. 23:39:48
LV5
Válasz 5. martin üzenetére:
Próbálom keresni az okát.

Egzakt módon senki sem tudta eddig megmagyarázni.

Tom: Elysion a főváros helyesen, nem ahogy én írtam elsőnek.
Kis kacsa für Dich...
5. martin  Főszerkesztő
2008.11.25. 22:22:17
LV27
Válasz 1. hjetyekus üzenetére:
Az szerinted nem érdekes, hogy rajtad kívül mindenki, még Tom is észrevette?

Köszönöm a komoly tesztet, megtisztelsz.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. zaz
2008.11.25. 21:31:09
LV3
Válasz 2. Tom üzenetére:
bizony számít! nekem 120-as vinyóm van és már a dashboardon is látványos javulás volt tapasztalható.
3. zaz
2008.11.25. 21:29:56
LV3
remekűl megírtad/összefoglaltad a dolgokat,gratula!
2. Tom
2008.11.25. 21:17:01
LV4
Válasz 1. hjetyekus üzenetére:
Én a barátom tavaly októberben vásárolt x360 pro gépén játszottam. Szerintem nincsen a hardwarek között olyan nagy különbség, mint amit említesz. Bár az lehet a winyó mérete a ludas. Ezen 20gigás volt, amiből 13 használható tehát 7-et használ cashelésre a gép. Elitnél a 120 gigából, ha jól tudom 103 használható így lehet a nagyobb cash tár miatt azon jobb. Nem tudom.

Köszönöm a dicséretet a beszámolóért.
2008.11.25. 21:11:03
LV5
Nagyon jó beszámoló!

Érdekes, én csak most érkeztem Elysium-ba (remélem jól írom emlékezetből), de eddig csupán egyetlen egyszer vettem észre egy apró képernyőrész szétesést. Textúra határon.

Idén januári vásárlású X360 Elite-tel tolom, HDD-ra telepítve.

Biztos, hogy az egyes Xbox hardware-ek 100%-ban kompatibilisek egymással? Nem lehet, h. a későbbi gyártásúak video GPU-ja más, javított, esetleg jobb, gyorsabb stb...

Csak tippelgetek, de talán nem az én szemem rossz. Annyira...
Kis kacsa für Dich...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV4
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
3718 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Tom
Fórumhozzászólások száma:
910 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
598 db
Utolsó belépés:
2019.06.14. 13:59:18
Regisztráció ideje:
2008.09.09. 09:32:31
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea

PlayStation®Network Online ID