PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

3 hozzászólás

2008.11.24. 22:09:14

Utolsó hozzászólás: Gulandro

2008.11.25. 10:10:24

Megosztás
Értékeld a blogot!
- felszabadítjuk az izét ha megöljük azokat a vackokat

Ha lenne egy olyan szavazás a közeljövőben melyik a legrosszabb franchise akkor törvényszerűen a Barbie előtt a Killzone lenne a befutó. Mégis, ha a psp-s epizódra gondolunk nem lesz olyan keserű a kakaónk íze mint első nekifutásra hinnénk.
Az előző részről sok helyütt elmondtam, hogy olyan amilyen. A psp-s epizódról azt hittem én botor, hogy nem folytatás, hanem egy különálló epizód új főszereplővel. Mivel a demó kifejezetten kellemes volt és kritikák (nyomtatott és digitális egyaránt) egy új főszereplőről hadovált bátran szereztem be a mostanra igen barátságos áron kapható Killzone-t.

Az első benyomás nagyon kellemes, már a PS2-es intró is a játék csúcspontja volt, és itt még rátettek pár lapáttal a hangulatos bevezetésre ami már a világukért küzdő Vektanok és a tudjuk-kiket-szimbolizáló Helghast harcait mutatja be, aktuális antigónistánkkal, a hidrogénszőke, kék szemű Metrac tábornokkal egyetemben. Ezután a menüben ráébredünk mennyi opció van, csakhogy felfogjuk mennyire kevés. A gombok fele kamu, töltsd le a nemlétező upgradeokat és egyébként is. Mély sóhajtással kezdünk bele a kampányba, hogy szembesüljünk legrosszabb rémálmunkkal.

Történetünk fonalát az előző részben ott hagytuk el, hogy Jan Templar és az általa vezetett Kretén kommandó visszatér a megszállt bolygóra és földi haderővel megsegítve kiűzi az otthonából a gazokat. A pályaválasztó képernyőre tekintve elborzadhatunk és joggal. Nem is arról van szó, hogy sikerült az európa térképet beaplikálni a képzeletbeli égitestre, még csak nem is arról, hogy támadásunk iránya megegyezik a második világháborús hadmozdulatokkal. Ugyan kérem, ha ilyesmit egyáltalán szóvá tennék egyesekben felmerül a kérdés a közeljövőben megjelenő Killzone 2 is akkora fércmű lesz e mint ezek. Azt pedig nem akarjuk, ugye. Nagyobb ijedelemre ad okot, hogy összesen négy nagyobb Hellghast terület látható és az első területet egy félórás rohammal bevehetjük, annak négy almissziójával egyetemben. Elárulom, hogy a tendencia később sem javul és bizony 4X4 pálya után a játék fityiszt mutat, akarom mondani véget ér.

Na szóval ismét az idiotista karakterekkel leszünk, elsősorban és kizárólag Templarral aki előbb a Rayhoven bázis védelmében vesz részt, majd dicsőséges partraszállást hajt végre, hogy egy mocsáron átvágva túszokat szabadítson és a végén egy hegy magasában tegyen pontot a Hellghan tábornok üzelmeinek végére. A borzalmasan kidolgozott történet még azzal is "izgalmasabbá" válik, hogy Rico, a Kretén kommandó kötelező néger tagját, a második epizód végén elrabolják a gonoszok és ezzel is növelik bennünk a feszültséget...vagy legalábbis ez volt a terv. Undorító és mocskos dolognak tartom a befejezést (akit nem érdekel olvassa tovább a köv. bekezdéstől) amikor semmi sem történik az ég egy adta világon, Luger, a fapina annyit mond csak rádión h kiderült hol van Rico és nem fog neki Jan örülni és ezzel véget ér a sztori. Sem az újabb áruló személyére, sem Rico fogvatartásának helyére nem derül fény, csak sejthetjük, hogy a Killzone 2-ben, a Hellghan anyabolygón bontakozik ki a gagyi és primitív történet.

No de nem ezért vettük meg a játékot és felőlem fel is fordulhatnak azok akik ezt a szar és inkoherens univerzumot kitalálták. Sokkal érdekesebb inkább maga a játékmenet, amivel tulajdonképpen foglalkozni fogunk. Az ilyesmire mondják valszeg, hogy hardverspecifikus, mikor érezhető, hogy a gép erőforrásai és lehetőségei figyelembevételével a lehető legtöbbet hozzák ki. Ha valaki emlékszik a Commando című C64-es játékra akkor csak azt képzelje hozzá, hogy az egész 3d-s és van mód fedezék mögé guggolni. Minden más adott: ellenfelek rohannak ránk, vagy mi rohanunk rájuk és kezünk ügyében lévő tűzfegyverrel megsorozzuk vagy távolabbról repeszgránátjainkkal demoralizáljuk a kisebb tömegeket. A pályák nem nagyok, cserébe valaki intelligens készítette őket mert minden centiméteréért véres harcok árán fogunk megküzdeni, így 15-20 perc is lehet egy keményebb menet, amiben az esetleges szopatós "főgecc" és a sokszori újrakezdés nincs is belekalkulálva. Ha nem emlékeznék a régi klasszikus shoot em upokra akkora bátran mondanám, hogy új játékot találtak ki (taktikai shoot-em-up) olyat ami eddig nem volt és szórakoztató. A társaink menedzselése elsőosztályú. Két gomb lenyomásával utasítani tudjuk őket bármire vagy bárhová és aktív részesei küzdelmünknek.

Bár a fegyvereknek most nincs másodlagos tüzelése (hiányzik a faszomnak a frusztráló Hellghast shotgun lövés) megmaradt a közelharc ami fontos része a játékmenetnek, és a különböző fegyverek képességeit kiismerve a játék tényleg inkább a logikánkat dolgozza meg mintsem a reflexeinket. A főellenségek (talán van három összesen) komoly ellenállást fejtenek ki. Imádtam például a tankot ami folyamatosan gépágyúz, követő-rakétáz, gránátoz és kamikaze robotokat küld felénk mikőzben nekünk kb 2-3 000 életet kellene leszedni tőle guggolva.

Ha úgy vesszük, hogy egy új konzol "mariója" is lehetne a játék, hiszen a játékmenet eredeti és élvezetes akkoris jogos a kritika miszerint a játék kurva rövid és a végén az arcon csap a játék a legfrusztrálóbb módon: a köszönöm marió, de a hercegnő egy másik kastélyban van...ja és valójában egy kigyúrt néger. Jan Templar Kripli alakulatával legközelebb a Killzone 2-ben találkozhattok én meg addig játszom tovább...

melléklet:
előzetes:
élőszereplős reklám:
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2008.11.25. 10:10:24
LV2
Ahoy,

Alien: ha továbbjutsz rájössz, hogy hasonlóan gondolom én is

HUN_hatrix:

1. Tulajdonképpen igen, játszom olyanokkal amik valószínűleg nem tetszenek. Azonban szeretem kihozni a maximumot a konzoljaimból és kipróbálni azt ami már-már vallásos áhitat tárgya.

2. Valóban nem szeretem a Killzone 1 -et, majd az a kritika is sorra kerül. Kicsit skizó, hogy visszafelé töltöm fel őket, de így jött ki. A Killzone Liberation leszámítva a világát tetszett. De szerintem a cikk is erről szól. Nem para ha nem olvastad el.

3. Sikerült nagy szenvedések árán leszednem, de a főellenség feladta a leckét és még nem tudtam befejezni. Akkor írok valamiről ha végigvittem legalább egyszer.

4. Nem játszom online, rengeteg okból, de a lényeg ugyanaz.

5. Megcsináltam, meglehetősen unalmas feladatok voltak, de legalább adták a cuccot ami jó. Kifejezetten a több gránát kellett.

6. Sajnálom, hogy több millióan megeszik amit a szájukba tömnek és az objektivitás vagy különvélemény csíráját sem látom sehol.

+1 Nagyon rossz véleménnyel lennék az oldal olvsóiról ha komolyan venném ezt a bejegyzést így nem teszem inkább.
2. Alien  PlayStation.Community tag
2008.11.25. 08:14:05
LV10
"Ha lenne egy olyan szavazás a közeljövőben melyik a legrosszabb franchise akkor törvényszerűen a Barbie előtt a Killzone lenne a befutó"....

grat...én már itt dobtam a blogot...btw játszottam a játékkal,súlyosan kiemelkedik a psp-s felhozatalból....

1. HUN_hatrix  The Saboteur
2008.11.25. 06:46:15
LV30
Pár dolog:
1, Minek játszol egy olyan játékkal amit nem szeretsz?
Vagy te ilyen önsanyargató típus vagy?

2, "Jan Templar Kripli alakulatával legközelebb a Killzone 2-ben találkozhattok én meg addig játszom tovább..."
Nem szereted a Killzone1et, szerinted szar a Killzone Liberation... remélem lesz annyi eszed és nem szerzed be a Killzone2-t. Költsd másra a pénzed, olyanra amit szeretsz, ez nem a te játékod ennyi.

3, A sztori ott nem ért véget. A játékhoz készítettek egy letölthető ötödik fejezetet, amiben pont kerül a dolog vévére.

4, Ezzel a letöltéssel egy Online multi módot is kapott a játék.

5, Nem tudom a külön kis feladatokat megcsináltad-e közben, mert azzal újabb fegyvereket és egyéb extrákat lehetett megnyitni.

6, Hála az istennek, hogy több millióan nem így vélekednek egyik killzone epizódról sem, és nem ezeket a jelzőket kapcsolják a karakterekhez amiket te. Bár tudjuk fikázni sokkal könnyebb.
-------------------------------------------------------------------------------
+1 Vagy csak gondoltad írsz egy fikázós Blogbejegyzést a Killzoneról mert tudod, hogy itt sokan szeretik és sokan felháborodnak majd az írásodon, ezért sok bejegyzés születik, amivel növelik a pontjaidat. Szép húzás. ;)
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea