PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

0 hozzászólás

2008.11.24. 22:05:30

Nincs hozzászólás ehhez a napjóbejegyzéshez!

Megosztás
Értékeld a blogot!
- az erő elszabadult PS2-n

Ezt a cikket (is) eredetileg az évvégi pályázatra szántam volna, hiszen kevés alkalmam van, hogy egy éven belül megjelent játékról írjak tesztet. De úgy döntöttem, hogy inkább majd kitalálok mást, hátha segítek ezzel a kíváncsi játékosoknak. Hátha.
Ismét előre lelövöm a poént, de nézzétek el nekem. Az ausztrál Krome csapat olyat tett amiről szerintem csak álmodhattak sokan. És munkájuk gyümölcsét nemhogy lenézik, nem is igen emlegetik. Tény és való, hogy vizualitás terén köszönő viszonyban sincsen a kurrens generáció nagykonzoljaival, de egyéni érdemeit hamarosan piaci zsibvásáron viszi boldog-boldogtalan, érdemeljen hát tőlünk egy kis figyelmet.

Ez a cikkem második verziója, első nekifutásra teljesen belevesztem a prequel trilógia és a Lucasarts anyázásába, de végül azt teljesen kitöröltem. Inkább csak elhelyezem a játékot a Star Wars játékok személyes top listájának megosztott második helyére. Az első helyezett Jedi Knight 3: Jedi Academy után, fej-fej mellett robog a Dark Forces című alkotással, hogy a Dark Forces 2: Jedi Knight a harmadik helyre zuhanjon vissza és ezzel a dobogóról leszorítsa a Rouge Squadront. De hogyan is történhetett ez? Elmondom aztat is.

Már egy hete is betévedtem a közeli 576ba hogy a webáruházuk tanúsága szerint 9000 pénzért árult játékot hazavigyem, de megviccelt a világ a polcon juszt is 10 000 volt feltüntetve. Ezen nem ütköztem meg, csak felidegeltem az agyam, így csak nemrég szereztem be, némileg lenyugodva a darabot és a szerdai hagyományokkal ellentétben hazaérve rögvest a fotelbe zuhantam, hogy kiderüljön végre mit is rejt a Force Unleashed PS2-es verziója.

Tudniillik hallhattunk hideget meleget egyaránt a különböző oldalak különböző kritikái és blogbejegyzései nyomán, de azért mégiscsak a személyes tapasztalat az igazi. Az első három óra játék pozitív tapasztalatával felvértezve ültem le éjjel a rendszeresen megtekintett Yahtzee videókritikának ami a gyanúm beigazolódásaként a Force Unleashed Wii-s verziójáról szólt.

[url]http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-pun...]

Röviden summázva az ausztrál úriember nem volt elragadtatva a játéktól és nyáladzva vágyott inkább egy nagygépes verzióra. Természetesen megértem irányultságát, hiszen tényleg lélegzetelállító az X360-as és PS3-as verziók nyújtotta élmény. Nem vagyok sem vak fanatikus, sem fizetett tesztelő, hogy hazudjak. Komoly félelmekkel kezdtem neki a játéknak magam is, hiszen az egész Force Unleashed üzleti modell undorító, úgy és olyan formában ahogyan van a műanyag akciófiguráktól kezdve a pénzért letölthető tartalmakon át az elbocsátott fejlesztőkig.

Az előzetes videók és interjúk alapján jogosan merülhetett fel bennünk a kérdés: "Who let the FORCE out?...Who-Who-Who-Who let the FORCE out?" Hiszen a látottak egy teljesen más star wars univerzum, teljesen más erőalkalmazását mutatják be mint amit eddig ismerünk. A "kibővült star wars univerzum" világában is igen ritka volt az erőnek ilyen nyers, zabolátlan alkalmazása a képregények és könyvek oldalain. Jogosnak érezhettük hát, hogy választ kapjunk erre a kérdésre.

Nem kapunk rá választ. Ahogyan sok más zavaró apróságra a mostani Star Wars franchise körül. A legújabb mozis "alkotásban" Anakin egy padawant kap maga mellé és itt is egy tanítványt nevel ki Darth Vaderként, mikor egyik karakterről sem hallottunk anakelőtte soha. A történet a legtöbb kritika szerint jó. Szerintem nem jó. Maximum annyit lehet elismerni, hogy igyekszik nem az eddigi koncepciókat bakancsos lábbal tiporni, csak finoman pofozza azt. Ettől még nem lesz jó.

A játékmenet egy akciójátékot takar. Egy gondolattal sem többet. Sem feladványok, vagy logikai részek nem lassítják a hős előrenyomulását egyik pontból a másikig. Csak lecsapkodni való ellenség vár ránk a kb 11 pályán, nyoma sincsen a járművezetésnek vagy ugrálós részek hajmeresztő jelenlétének. A pályák is gyakorlatilag ugyanazok, csak más a textúra és az ellenfelek, de a lényeg ugyanaz lesz. Hol van ez az Academy száguldó Koréliai vonatpályájához vagy a Dark Forces szigorúan védett robotgyáras pályáihoz...sehol.

De mielőtt teljes letargiába zuhanunk és eret vágunk magunkon fénykarddal ráébredünk, hogy élvezzük a játékot. Az erőt testünk részeként kezeljük, formáljuk, gyúrjuk hogy minél vadabb és pusztítóbb hatása legyen a környezetünkre. Nagyon eltalált hangulata van a játéknak amit a Krome csapat nagy teljesítménye: a játék motorja támogat.

Tudniilik ilyen kidolgozott és szép pályákat, melyek közül nem mindegyik szerepel a nagygépes verzióban még, ilyen technikai háttérrel megeleveníteni hatalmas dolog. Amikor 8 ellenséget és 3 tereptárgyat pörgettem magam körül a levegőben hogy pusztító robbanás kiséretében elektronikus szikraesőbe fürösszem a folyosót rendszeresen a PS2-re néztem és arra gondoltam, hogy a halálba képes ilyesmire. Sehol sincsen a mai portolt játékokra jellemző lelassulás vagy akadozás. Végig megállíthatatlan gyorsasággal pörög a játék, olyan élményt nyújtva amit az előző generáció konzoljai közül immáron csak a PS2-nek volt módja. Lenyűgöző teljesítmény.

Immáron másodszor játszom végig az amúgy nem hosszú játékot és nagyon élvezem a látványos erőhasználatokat, ugyanakkor látom az alapkoncepció hibáit is. Azt, ahogyan a valaha nagynak számító Lucasarts cég milyen játékokat képzel el és azt, hogy egy kisebb cég mit képes saját kreatívitásából és a nyolc éves hardverből kihozni még.

melléklet:
Blog hozzászólások
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea