PlayStation.Community Blog ›› kobe

39 hozzászólás

2011.04.29. 19:36:35

Utolsó hozzászólás: getro2

2011.05.01. 07:46:23

Megosztás
Értékeld a blogot!
Meglehetősen régen csináltam már olyan blogbejegyzést, ami az egész játékiparról szólt, de az utóbbi időben jó pár dolog felgyülemlett, amiről szót akartam ejteni.

Tíz témát fogok érinteni, amit mind túlértékeltnek találok valamilyen szempontból. Vagy a szokásosnál több szó esik róluk, vagy ténylegesen túlértékelt darabokról van szó.

Ja, és kérlek ne vedd szentírásnak vagy ilyesmi, mert amint láthatod, ez nem egy cikk, hanem egy blog, tehát ez mind személyes vélemény.

Grafikai különbségek

Talán ennél nyilvánvalóbb dologgal nem is lehetne kezdeni a dolgot.
A PS2-Xbox időkben mindenki tett magasról arra, hogy az Xbox legtöbbször odaverte a PS2-t grafika terén.
Mi ez a hirtelen feltámadt érdeklődés egyes játékok platform különbözőségét illetően?
Elmondok valamit: az Xbox 360 és a PS3 játékok a legtöbb esetben ugyanúgy néznek ki, maximum a szakavatott szemnek tűnhet fel egy-két apróság, mint az árnyékok és bevilágítások, és egyéb ilyen "fontos" dolgok.
A grafikai különbségek keresése a legtöbb esetben mesterséges hype generálás.
Eddig két esettel találkoztam, ahol valóban számottevő volt a grafikai különbség: a Bayonettánál az Xbox 360 javára, és a Final Fantasy XIII-nál a PS3 javára. Ennél megírni se lehetne szebben.

Indie játékok

Nem szeretnék az indie játékokra köpködni, mert csak örülni kell, hogy vannak, de túl vannak értékelve.
A Limbo és társai aranyos játékok, de nem érnek fel egy átlag dobozos játékhoz se összetettségben, se tartalmilag.
És mielőtt azt mondanád, hogy másféle kontextusban beszélnek róluk, ez nem igaz, mert többször láttam olyat, hogy egy indie játékot győztesnek hoztak ki egy dobozos játékkal szemben (mondjuk év játéka szavazáson), tehát közvetlenül ütköztették őket.

Bayonetta
Ezt a játékot mindhárom magyar nagyobbnak számító oldal, az 576 KByte, a PSC és a gamer365 - és nem mellesleg az EDGE is 10 ponttal értékelte.
A félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy a Bayonetta egy 100%-ig jó játék. Olyan stílusa és összetett harcrendszere van, ami már nagyon régen nem volt játéknak.
Azt viszont nem látom, hogy ez a játék hol lesz több egy mesteri Devil May Cry klónnál, egy nagyon eredeti hősnővel a főszerepben?
9 pontnál többet biztos nem adnék neki, ami még mindig nagyon jó, igaz?

Single kampány hossz

Tétel: a mai játékok rövidek. A mai játékok 6-8-10 óra hosszúságúak, tehát a szavatosságuk közepes, bezzeg régen, amikor hetekig lehetett kalandozni a dungeon-ökben, villákban, csatornarendszerekben, mansion-ökben...stb.
Akkor most mindenki vegye elő a kedvenc SNES-ét, MegaDrive-ját, PlayStationjét, Dreamcast-jét (!), és kezdjen el azokkal a játékokkal játszani, amikről úgy gondolja, hogy meghaladták ezt a 6-8 órát. (tiszta játékidő természetesen, a maiakat is úgy mérik)
Nem véletlenül tettem a Dreamcast-et felkiáltójelbe. Én még emlékszem a 20 perces Dynamite Cop, Zombie Revenge és Confidential Mission féle menetekre, a többi árkád stuffról nem is beszélve.
És nem mintha ezek a játékok eredetiben sokkal olcsóbbak lettek volna mint most.
Vagy emlékezzünk a Resident Evilre és a Metal Gear Solidra, melyeken végig lehet rohanni alig két óra alatt.

Lehet egyébként, hogy egyes játékok ennél valóban hosszabbak voltak, de vegyünk figyelembe valamit:
A régi játékokban nem volt 50-60 órát szavatoló multi.
A régi játékokban rengeteg backtracking volt, irritáló pályaelem, vagy eltúlzott nehézség, amelynek köszönhetően hetekig szoptál ugyanazon a helyszínen.

A mai játékok rövidek?
Miről beszélünk?

Cell

Nyilván nem népszerű egy PS-only oldalon kardot rántani a Cellre, de lássuk be: lassan öt éve várunk arra, hogy a PS3 központi szuperszámítógépének tartott Cell dobbantson végre egyet, és megmutassa, mivel több mint a konkurencia "háromfejű" Xenonja.
Abban azt hiszem nincs vita, hogy papíron a lehetőségek valóban a Cellnek kedveznek. De mindez az ezerszer elmarasztalt grafikus memória nélkül úgy látszik, mit sem ér.
Okos emberek már a generáció elején megmondták, hogy ez lesz; de volt egy másik elképzelés is, miszerint a kezdeti GPU-k párharcából fokozatosan áttolódik a hangsúly a CPU-kra, és ebben a PS3 jobb.
Persze, lehetne mondani bravúrokat a Sony konzolján, melyeknél még talán az a melengető gondolat is felmerül, hogy ezt vagy azt nem lehetett volna kopírozni a másik gépen, csakhogy minden mögött ott van egy "de".
A God of War tájai tűélesek, de rögzített kamera helyzeteket használ.
A Killzone effektjei bámulatosak, de a textúrák kevésbé.
Az Uncharted valóban csodaszép, ám nem olyan látvány, amit lehetetlen volna megcsinálni bárhogyan máshogy. Az Assassin's Creed sandbox (!) alapú játékként művel közel olyan látványos dolgokat.

Persze ne hidd, hogy ez zavar, vagy különösebben érdekel, csak épp ideje szerintem elhessegetni ezeket a Cell szuperkomputer elképzeléseket a fejekből.

Konzol exkluzívok

Régi nagy igazság, hogy egyes játékokat közel sem futtatnának annyira, ha nem lennének konzol exkluzívok.
Természetesen nem mindenre igaz ez. A Halo vagy a God of War azért továbbra is durva jó sorozatok függetlenül attól, hogy exkluzívok vagy sem.
Ám abban már nem vagyok biztos, hogy a Heavenly Swordot vagy a Lairt sokan a zászlójuk alá hímezték volna, és ugyanígy másik oldalról említhetném a Blue Dragont vagy a Crackdownt, és még sok játékot. Ezek a játékok sajnos közel sem annyira "exkluzívok", mint azt szeretnék beállítani, ha érted mire gondolok.

Egyetlen exkluzívot láttam idáig, ami tényleg felnő az ígéretekhez, ez pedig a Heavy Rain.
És még egyet mondanék a másik oldalról, ha nem írták volna át, ez pedig a Mass Effect 2.

Xbox Live

Persze megmosolyogtató lehet ez pont most, amikor a PSN éppen arra szolgáltat példát, hogy az Xbox Live mitől jobb hálózat, de azt hiszem, öt évből egy hetet engedélyezhetek a Sony-nak balf*szkodásra.

Ez alatt az öt év alatt döntően jobb érvet az Xbox Live mellett egyet se találtam.
Nem arról van szó, hogy egy-két dologban ne lehetne jobb, de az Xbox Live állandó és megkérdőjelezhetetlen felsőbbrendűsége a PSN szolgáltatással szemben k*rvára megmosolyogtató, főleg úgy, hogy az egyik teljesen ingyenes, tehát csak a hülye óbégat azért, hogy nincs crossgame chat meg az apámf*sza.
Véleményem szerint az Xbox Live-nak csak akkor lenne előnye a PSN-nel szemben, ha mindkettő ingyenes lenne, így viszont egy felesleges pénzkidobásnak tartom olyasmiért, amit minden más platformon ingyenesen megtehetsz - igen, a multis játékért.


Oké, ennyi balfaszkodás elég is volt.
Megjelenési idők

A megjelenési időkről még mindig úgy érzem, hogy valamiféle erőfitogtatás a kiadók, és a játékosok részéről.
Megmondom őszintén, ezt a mentalitást sose értettem.
Mi van akkor, ha az egyik gépre csak fél év múlva érkezik az adott játék? Anno az Xboxot is sokat szapulták azért, mert később jelent meg rá a Grand Theft Auto vagy a Metal Gear Solid (és éppen ezért valahogy az az érzésem, hogy az emberek el is felejtették, hogy EZEK is voltak a gépre); a mostani generáció elején meg a PS3 kapott sokat, hogy a Bioshock, vagy tucatnyi játék csak fél-, vagy egy év késéssel jelent meg.
Kérdezem én: és akkor mi van?
Oké, nyilván vannak ésszerű határok: ha öt év múlva jelenik csak meg valami, amikor már régen lefutott az egész, és senkit nem érdekel, az nyilvánvalóan nem olyan jó; de egy-két év egy generáción belül még simán abba a kategóriába tartozik szerintem, ami megbocsátható.
A Mass Effect 2 sem lett semmivel rosszabb játék attól, hogy egy év késéssel jelent meg PS3-ra, ugye? (én is ez év januárban nyomtam le X360-on)

Játék történetek

Mostanában lett felkapott téma a játékosok és a szaksajtó körében a játék történetek méricskélése, így bővebben is írnék erről, ha nem baj.
Általánosan elmondható, hogy túl sokat várnak el szerintem a játékok történetétől, de lássuk egy kicsit mélyebben.

Azon nincs mit szépíteni, hogy a legtöbb játék története nem túl jó; klisékből építkeznek, és nincsenek összhangban a játék alapjául egyébként szolgáló küldetéssel, végcéllal.
Pár dolgot azonban figyelmen kívül hagynak azok, akik a játéktörténeteket bírálják.

1. Ez a médium nem a történetekről szól.
A játék történetek csak adalékul szolgálnak az események láncolatához.
Ez kicsit olyan téma, mint a gyorséttermek kontra éttermi kajálás.
Senki nem állítja, hogy a gyorséttermek ne lennének egyszerű és középszerű megoldások egy normális étkezéssel szemben, de az ember nem mindig akar felöltözni, és ezreket kifizetni egy vacsoráért.
Ugyanígy a nagy nyári látványfilmek elsődleges célja sem a mondanivaló, hanem hogy beülj a haverjaiddal kikapcsolódni.
A játékoknak soha nem az volt a célja, hogy filozófiai mélységű történetekkel bombázzanak minket.
Arra egy másik médium való, amit úgy hívnak film.
Jé.

2. Egy másik félreértés ezzel kapcsolatban, hogy a játékok elterjedésének egyik legfőbb akadálya, hogy idióta a sztorijuk.
Ezt úgy mondják, minthogyha nem pont ebbe az irányba történő játék fejlesztések buktak volna egy oltári nagyot.

A játékokkal nem azért nem játszik szélesebb közönség, mert béna és nevetséges sztorijuk van, hanem azért, mert nehézkes a kezelésük, és nagyon sok a ráfordított idő, amely sok esetben nem is áll rendelkezésre.
Egy játék átlagban (lásd fent) 6-8 óra, de aki nem rendszeres játékos, az heteket is elbíbelődhet velük.
Egy filmet ezzel szemben 2 óra alatt megnéz, és semmilyen ráfordított munkára nem volt szükség.
Ezért nem játszanak többen.

3. Vegyük észre, hogy a film történeteket gyakran nem a történetük, hanem a színészi megformálás teszi jóvá.

Jó története van a Blöffnek vagy a Ravasz az agynak?
Jó története van a Ponyvaregénynek?
Jó története van az Oldboynak? Egy fickót bezárnak tizenöt évre, és bosszút esküdik? Ha ez egy játék története lenne, hegyekben röhögnénk rajta.
Jó története van a Terminátornak? Egy gép visszajön az időből, hogy kinyírja az ellenállás vezetőjét.
Jó története van a District 9-nak? Egy pali karja átalakul, és segítségre lel egy földönkívüli személyében, aki haza akar jutni. Nem láttunk még ilyen történetet játékban? Ugyan már.

Ezek az érvelések gyakran felhozzák, hogy a játék történetek körében sikeres Metal Gear Solid egy B-kategóriás sztori lenne mozifilmként.
Baromság.
Hol kaptunk utoljára akciófilmben olyan kidolgozott és érdekes karaktereket, mint Ocelot vagy The Boss? Olyan összetett és érdekes sztorit, ami foglalkozik a klónozással, a nukleáris anyagokkal, valamint általános filozófiai fejtegetésekbe bocsátkozik a háború természetével kapcsolatban?
Ha ezt egy komoly színészi gárdával és rendezéssel támogatnád meg, olyan filmet lehetne belőle csinálni, amilyet senki nem látott még.
Ja, és azt tudtátok, hogy az utóbbi évek egyik legjobb filmje arról szól, hogy egy maszkos pali el akar kapni egy őrültet, akinek semmi különösebb célja nincsen, csakhogy "lássa a világot égni" és a végén ez sikerül neki, őt azonban üldözni kezdik?
Mindent ki lehet forgatni úgy, hogy semmi értelme ne legyen.

4. A játék történet és a mechanika nem áll párhuzamban egymással; és ha válaszút elé kerül a fejlesztő, nem kétséges melyiket választja.
Ezt egyébként számos fejlesztő elismerte, hogy ezért nehéz játékba komoly sztori csempészni, amivel ennek ellenére meg-meg próbálkoznak, de ezek szerint ez is kevés egyeseknek.

Nem is tudom mit akarnak ezek az emberek.
Amelie csodálatos élete? Bakancslista? Forrest Gump?
De ezeket hogy játszanád?
Másrészt ezek az emberek elfelejtik, hogy van Véres sport is, meg Leszámolás Kis-Tokióban, amik szintén népszerű filmek voltak a maguk idejében, úgyhogy nem kell a filmeket magasztalni, mintha valami felsőbbrendű kultúra szülöttei lennének.

Végül példa a jó játék történetekre?

Metal Gear Solid (3), Silent Hill, Bioshock, Half-Life, Shadow of The Colossus, Final Fantasy IV, VI, VII és X, Eternal Darkness, killer7, Assassin's Creed, Heavy Rain, Mass Effect, és a korai PC-s kalandjátékok közül sok, és most nincs kedvem még négy-öt órát agyalni további ötven játékon.

Nyugodjatok meg, hogy 20 év múlva is gombászni fogunk Marióval, és az aktuális koreai/kínai/akármilyen főmuftit lőjük a Call of Duty-ban.
És senkit nem fog érdekelni, mert a játékok pontosan ezt a "lezser" kikapcsolódást nyújtják, és ettől olyan jók.

iOS játékok

Elérkeztem hát az első helyezetthez.
Nem véletlenül tartogattam a végére. Az iOS játékok véleményem szerint a túlértékeltebb jelenség az egész játékiparban.

Nagyon sokan fejtegetik, hogy ezek a játékok mitől olyan jók, és az emberek miért játszanak velük, holott a megoldás kézenfekvő:
Semmitől. Ezek a játékok túlnyomó többségben nem jók.
Ezek a játékok attól jók, hogy iPhone-on vannak, és sok embernek van iPhone-ja, és sok ember szereti az iPhone-ját, és sokat van nála, és kényelmes, és bármivel játszik, ami rajta van.

Másrészt ne felejtsük el, hogy ezek a cuccok többségükben egy-két dollárba (euróba) kerülnek.
Ennyiért még jó, hogy megéri letölteni az Angry Birdst és társait - bár nekem nem kellett ennyiért sem - , hogyha unatkozol, kéznél legyen, de ne csináljunk már úgy, minthogyha ezek bármit is feltaláltak volna.
Félig igazat adok Reggie-nek abban, hogy a legtöbb iOS játék még ezért az egy-két dollárért is túl van árazva.
Az egyetlen értelmesebb játék, amivel idáig találkoztam az a Cut The Rope, és őszintén szólva ez is egy jobb flash játéknak felel meg, amivel PC-n tucatnyival találkozhatsz.
Arról nem is beszélve, hogy az iPhone-ok, iPadek kezelése meg se közelíti pl. a Nintendo DS-ét. A Monkey Island szerű kalandjátékok irányíthatatlanok, a Need For Speed szerű autóversenyek meg egyszerűen nem valók iPhone-ra. A Dead Space-t nem próbáltam még, de őszintén szólva ezek után nem is vagyok rá kíváncsi.

Ezzel nem azt mondom, hogy az iOS-re készült játékok sz*rok, hanem hogy nevetségesen túlértékelt a szerepük a videojátszásban.
Az iOS játékoknak egy haszna van: végre rávenni a Nintendo-t arra, hogy az idióta flash játékait - Steel Diver és társai - ne 40 vagy 60 dollárért adja, hanem ennek a negyedéért.

Soha ne hidd el senkinek, hogy az Apple készülékek életképes játékplatformok.
Ja, mint a kvarcjátékok voltak a Gameboy idejében.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
39. getro2  PlayStation.Community tag
2011.05.01. 07:46:23
LV3
Nagyon érdekes, igényes írás, grat. Nekem is lenne egy megjegyezni valóm:
Szerintem a mostani játékosok nem azért sírnak a játékok hossza miatt, mert régen minden cucc hosszabb ideig tartott; hanem mert egy 4-6 órás játék ugyanúgy 12e forintba kerül, mint egy 20-30 órás RPG. No meg hiába van tartalmas multi egy játékban, ha a játékost csak a single kampány érdekli.


2011.04.30. 23:50:11
LV4
Jó írás! élvezetes volt.:) csak még annyit, hogy lehet hogy a gow 3 fix kamos, de azért az is jól prezentálja mit is tud a ps3, főleg az elején lévő poseidonos harccal. az Uncharted az pedig az összetett mozgása és fizikája miatt olyan kiemelkedő és mind-e mellett még a látvány is tökéletes, ezért is lehet szebb mondjuk egy multis címnél. És ha megnézed az Infamoust az is sokkal összetettebb mint egy AC. De minden másban igazat tok adni:D
Ratchet and Clank forever:)
37. gabe83  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 21:42:05
LV21
Nagyon igényes írás. Jó volt olvasni.
36. Makker
2011.04.30. 20:07:10
LV5
na én pont ezekből a dolgokból maradok ki. Én egyszerüen csak játszok a játékokkal meg használom mind két konzolt. Ha tehetném anyagilag, akkor meglenne az összes konzol otthon meg handheld a legjobb játékaival. Pont ezt szoktam mondogatni az ismerőseimnek, hogy az egész videójátékozás átcsapott már brazil szappanopera színvonalba amiből én kösz de kimaradok
Online gaming will return BEFOREMay 31st 2055
35. slickadam  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 19:21:33
LV5
van az iOS jatekok mogott akkora hype, kerulnek a figyelembe, van veluk tele a media, mint egy masmilyen handheld jatekkal? 1-2 kiveteltol eltekintve rohadtul nem. szoval nem tudom honnan veszed ezt a tulertekelt dolgot.
jok, mert olcsok es vannak koztuk valoban tartalmas, szorakoztato cimek. kesz.
egyebkent ne csak az Apple-re mutogass csunyan, Androidra is jonnek dogivel jatekok (un. mobil-multiplatform cimek).
Super Ultra Taokaka Deluxe!!!
34. Beeblbrox  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 15:40:25
LV3
Ott a pont,szívemből szóltál főleg az iOs-re készült játékokkal kapcsolatban (bár én ide venném az androidot is).
33. soliduss  A Krónikás
2011.04.30. 14:13:03
LV25
király 100% egyet értek
32. Beczy  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 11:45:02
LV3
Le a kalappal előtted! Mindig is szerettem az írásaid, pont ezen látásmódod miatt.
31. xeth004  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 11:41:45
LV5
Ez jól össze lett rántva, benne van minden.
X-ray! Echo! Tango! Hotel! Do you read me?
30. Spongya  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 08:51:11
LV7
Válasz 13. Light üzenetére:
1et értek. Rég olvastam itt ilyen jó játékokról szóló blogot. Megy a fájvsztár.
29. wooltur  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 08:39:20
LV16
jó blog szinte 100% egyetértek.
R.I.P. Brúnó :-(
28. Penge70  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 08:14:30
LV22
Szokásos 5*-os Kobe minőség, mint mindig ezt is jó volt olvasni:)
27. Masamune  PlayStation.Community tag
2011.04.30. 03:48:42
LV14
Halo széria
"Na de Gyurma Gyuszi!"
26. zsoltt
2011.04.30. 01:57:12
LV7
Most az jutott eszembe,hogy a bayonetta miért nem kapott valamiféle díjat a 2010-es VGA díjátadón.Ha egyszer formabontó,forradalmi,hibátlan tökéletes stb.A játékok megítélésénél sokat számít a szubjektív tényező is.
25. wallace  Dark Passenger
2011.04.30. 01:48:36
LV18
Baszki kobe, oltári jó dolgokról írsz, oltári jól.:)

Téged öröm olvasni, és általában 100%-ig egyetértek veled.
24. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 23:44:55
LV15
Ez tényleg zsír, jó volt olvasni. :)
2011.04.29. 23:42:07
LV6
Amúgy a játéktörténetről egyből a BlazBlue jutott eszembe (árkád verekedős játék).
Lássuk csak, a sztori alatt végignyomkodod a párbeszédeket, és harcolsz néha. Igazából ennyi, de a szinkronszínészek nagyon kitesznek magukért, esküszöm, néha megkönnyeztem, de volt mikor szakadtam a röhögéstől egy-egy poénon. A sztori rendelkezik klisékkel ugyan, de ilyen összetett történettel nem csak hogy verekedős játékban, de RPG-kben sem nagyon találkozni.
ブレイブルー
22. eszg_  Szerkesztő
2011.04.29. 23:36:26
LV13
A Bayonetta valóban 9 pontos játék. Ps3-on. X360-on ér 10-et....

Jól vagyok, nagyon köszönöm.
2011.04.29. 23:35:20
LV6
Egy ilyen jó kis blog kellett már. ;)
ブレイブルー
20. Feles  Feles
2011.04.29. 23:33:49
LV14
Köszi az írást, nagyon jó volt!
A játékok story részéhez még annyit hozzáfűznék, hogy szerintem nem igazán lehet egy játéknak olyan sztorija, ami egy AAA(?) kategóriás filmnek van...
Amit a 4-es pontban leírtál, hogy a játékmechanika miatt nem lehet olyan jó történetük egyes játékoknak, azt én fordítva is átgondoltam...
Ott van pl. a HP könyv (a mi esetünkben film) sorozat... Szerintem fontos (de nem a legfontosabb) dolog a játékokban a történet. Épp ezért, ha egy olyan jó történetből, mint ami a Harry Potternek van játékot csinálunk, az csak jó lehet... Nagyon szeretem a HP filmeket, de a játék (pláne a legújabb HP "game") valami botrányos, lehet annak akármilyen az eredeti story-ja... Meg szerintem játékban nem is hat annyira epic-nek az egész...
Tisztelet a kivételnek. Pl. a HL2 Ep. 2-t most fejeztem be nemrég és a végén újra konstatáltam, milyen hirtelen és fordulatos is lehet egy game sztorija...
Feles
19. Syro  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 23:26:48
LV4
Válasz 8. martin üzenetére:
szívesen olvasnám a barátunk cikkeit :)
18. Lara  beauty junkie
2011.04.29. 22:01:22
LV26
egyedül a bayo-s részhez szólnék hozzá.
/ közben tökre úgy emlékeztem, hogy 9 pontot kapott és azzal akartam is érvelni. de frankóság, hogy 10-et. :) /
szerintem ez nem feltétlenül klónozás, nem klónozás kérdése. vagy legalábbis nézőponttól függ. most akinek kimaradt a DMC és rohadtul hidegen hagyja, annak biztos nem lesz egy klón. én egyedül a DMC4-el játszottam, azt sem fejeztem be mert marhára nem érdekelt, nem fogott meg.
de azért vágom minimálisan a világát, meg szereplőket. mégis a hasonló elemektől függetlenül a bayo szerintem egy egyedi játék, totál egyedi alkotás.

sok játék hasonlít az elemeiben még és ég és föld. pont az egyediségtől.
pölö a TR-hez is rengetegen hasonlították az uncharted-ot. mégis totál más a kettő.

/ mindezt értettem arra az egy mondatra, kérdésre.
17. Lara  beauty junkie
2011.04.29. 21:54:38
LV26
Válasz 13. Light üzenetére:
vagy meleg levegővel, ugye. :)
2011.04.29. 21:40:29
LV21
A többségével egyetértek,de sztem a Heavenly Sword az egy zseniális játék és a Lair se rossz, csak nehezen irányítható :)
iOS és Facebook game-ek meg a játék világ szennye egy max 2 kivétellel.
A játékok története meg sztem műfajfüggő, ha egy RPG-ben szar a story akkor az sztem nagyon sokat levon az értékéből.
A Bayonetta meg sztem simán megérdemli a 100%-ot!!! Azért mert vmi hasonlít egy játékhoz azért még lehet max pontos!!!! Nekem pl nemrég lett meg a Devil May Cry és nekem azt le kellene szidnom, mert hasonlítani fog a Bayonettához??? Ezt mindig utáltam a jatékteszteknél is. Legyen 2 különböző pontszám, egy ha megvan a DMC és egy ha nincs meg és akkor nincs vita :)
15. Ricsi
2011.04.29. 21:39:17
LV7
Nagyon jó blog. Ment egy 5-ös.
Amúgy én szeretek iOS-en játszani :)
14. HUN_hatrix  The Saboteur
2011.04.29. 21:28:56
LV29
Köszi, majd munkából hazafelé legalább lesz mit olvasni. ;)
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
13. Light  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 21:11:39
LV3
Az utóbbi hónapok legjobb bejegyzése.
Örülök, hogy vannak még itt arcok, akik nem szarral vannak kitömve ; )
Ami nem logikus, az kurva jó.
12. ALF22  Son of Liberty
2011.04.29. 21:09:53
LV26
99%ban egyetértek (a 1% a MGS,mert nekem az B-kategóriás mozi lenne akkor is:)

Rövid játékidő? Sega rally saturnon 4 pályával. És mégis hetekig nyúztam 1dül a ghost carom ellen.
Sztoriban meg Kane&Lynch2 óta mondom,hogy lehet vmi rövid, de ha az velős és intenzív akkor az elég is. Legalább többször újrajátsza az ember,mert megéri.
11. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 21:09:50
LV7
Na ez kúl volt.
:)

Az biztos, hogy soxor egy játékkal szemben irracionálisan magas elvárásokat fogalmaznak meg, máskor meg irracionális magasságokba emelnek egy átlagos gámát. Röviden.
Én is azt látom, hogy gyakran az az ok, hogy a műfajokat keverik, ahogy az elején is fogalmaztad. Műfajokat hasonítanak össze hivatalos újságírók is kimondatlanul, és kihozzák, hogy X játék tök gagyi, csak mert nem tudják belőni, hogy ez csak egy ugribugri lövölde. Mert hol a sztori? Anyád!
Máskor meg ódákat zengenek a gagyisághoz.
Az édzsmagazin ebben a tekintetben tényleg felülmúlhatatlan.

A cell misztifikálása is oda vissza megy, hogy még egy dolgot kiragadjak. Az tény, hogy a cellben óriási potenciál van. De ez nem is annyira a valós számolási teljesítmény, mert az egyrészt már a kiadáskor is eltörpült akár a PS3 saját RSX GPU-ja mellett, hanem az, hogy még a mai viszonylatban is rengeteg magja van, és igazából egyik mag sem végez sokkal összetettebb feladatot egy mai akár 6 magos PC szörny CPU-ja esetében sem, mint amit a cell magocskára bíznak.
A gond az, hogy 2006 körül, még mindenki valami szuperfrekvenciamultiplikátor csodát várt a PC-nél, amivel el lehet kerülni, hogy soxor fáradtságos melóval taszkokra szedjék a korábban egybedobott monolit programokat, amivel a magokat kell etetni. Ez volt a PS3 nagy esélye akkoriban. Kár hogy xartak rá általában.
Ma meg olyan alap dolog, amit egy PC-s flashugribugritól is szinte elvárnak.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
10. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 20:56:04
LV8
Tényleg! A facebook játékokat kihagytad! :D Szerintem azok az iparág legtúlértékeltebb ócskaságai. Az iOS-re és a mobil játékokra pedig csak bólogatni tudok. Ezek a platformok tapasztalatszerzésre jók (fejlesztők). Zárószóként csak annyit írnék még a blog végére, hogy ... "sajnos". Mert amit leírtál sajnos szóról szóra igaz (a lent említett két példámat kivéve :D )
2011.04.29. 20:53:32
LV1
Szèpen beszéltèl,gratula.
8. martin  Főszerkesztő
2011.04.29. 20:51:17
LV27

fooldalra vele!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 20:47:21
LV8
Válasz 5. Motoko üzenetére:
Lebuktál! :D
6. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 20:46:49
LV8
Sok mindennel egyet értek. A "legfájóbb" talán az Uncharted-es érved mert bizony az nem poligonokban és textúrában erős. Ha így állítod a többi játék mellé lehet, hogy találsz nagyobb kaliberűt, de ha a komplex megvalósításra és ezzel együtt még a nagyon apró részletekre is gondolsz, akkor "művészi minőségben" kenterbe ver 10 másikat. Egyszerűen egy tökéletesre csiszolt gyémánt az Uncharted level design-ja és a látványvilága. A másik a cell...bizony senki sem néz körbe egy KZ3 multiban amikor a szeméttelep pálya körül a messzeségben MARWL-ok hada lépked és bombáz, vagy amikor a jeges pályán az időjárás fittyet hányva a tényleg "érdes" textúrákra teljesen úgy viselkedik, mint a valóságban. Ezek apróságok, melyeket anno is demóztak. A CELL-t sosem a grafikai teljesítmény zászlóshajójaként mutogattak, hanem egy mindenes ezermesterként mely egyszerre több típusú feladatot képes ellátni de azt úgy, hogy külön programozható rá. Ilyen a fizikai szimulációk, az időjárás, a tömeges animációk, stb. Az, hogy kevés a memória és a grafikus chip is ennyit bír nem a CELL hátránya. Csak ahogy te is mondod, sok olyan mögött eltörpülnek ezek a tények, amik valójában kevésbé lennének fontosak. Csak túl kell látni a másik horizontján és ott találod a CELL-t. A háttérben kalapálva a műhely legmélyén míg a többiek látványpékséget nyitottak és mindent kipakoltak a kirakatba. Szerintem a CELL szidása az egyik legnagyobb közhely. Egyszerűen egy bűnbak volt holott régen még csak nem is létezett multipaltform játék. Nagyon kevés port érkezett a Pc-s kapcsolatról pedig tényleg csak a nagyok álmodozhattak. A PS1 hozta el először azokat a fejlesztő eszközöket melyek közelebb hozták a PC-s fejlesztőket a konzolokhoz. Addig két külön világ volt hiába tartoztak egy ágazatba.
5. Motoko  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 20:34:37
LV7
Válasz 3. Motoko üzenetére:
Jézusom most látom honnan linkeltem, esküszöm google dobta a képet!:D
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
4. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 20:33:52
LV7
Jó írás, ment az 5 csillag:)
"Örökké nem eshet"
3. Motoko  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 20:33:20
LV7
http://360fanatix.hu/contents/images/achievem[...]
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
2. Alien  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 20:14:58
LV10
ment az 5 csillag! nagyon faja kis írás, sok mindennel egyetértek...

alapvetően a probléma az ezekkel a túlértékelt dolgokkal, hogy ha valaki nem is akar velük foglalkozni, akkor is fog, mert a média az arcába nyomja.. és minél jobban megy ez, annál jobban szemet szúr mindenkinek. Amolyan néphergelés, annó leszartuk, ma vitatkozunk rajtuk.

Ami a 3rd party exkluzívokat illeti, semmi különlegeset nem mutattak fel eddig, talán a Heavy rain és a MGS4 ami rázta a piacot, a többi ahogy írtad is, nem szolgált rá a nevére...a Haze pl egyenesen gyalázat volt...

A CELL-el már nem értek egyet.. A KZ2/3-ban néha olyan összetett a látvány, amit nem láttam még sehol függetlenül a gyengébb textúráktól, sőt pont a KZ széria mutatott rá arra, hogy a spec effektek 3x különlegesebb látványt eredményeznek, mint egy tűéles textúrákkal operáló száraz játék..... A GT5 16 prémium verdával olyan grafot pumpál, hogy nyakonvág minden konkurens játékot 8 autóval a pályán...Az Uncharted 2-3 pedig minden elemében szenzációs, de komolyat lestem a Resistance 3 totális megújulásán is.

Az IOS játékokban egyetértünk, engem spec egyetlen k*baszott játék sem köt le rajta, a buta irányítás miatt... Az üzleti modell miatt pedig minden franchise egy kiherélt portot kap, ami nekem spec kevés.. Egyébként beletaláltál, a Dead Space az egyetlen ami még lekötött hosszabb időre (kb 10perc)...:)

1. Alex  PlayStation.Community tag
2011.04.29. 19:57:40
LV13
Ez nagyon jó írás volt és a legtöbb dologgal egyet is értek.A Metal Gear-es rész tetszett a legjobban.Remélem a Bula olvassa:)
SouthernPlayalisticCadillacMusic
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV11
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
9435 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Takács Gábor
Fórumhozzászólások száma:
634 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
1722 db
Utolsó belépés:
2019.06.30. 22:49:58
Regisztráció ideje:
2008.10.10. 14:05:39
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea