PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

13 hozzászólás

2010.12.22. 11:10:27

Utolsó hozzászólás: xetron

2010.12.22. 15:21:42

Megosztás
Értékeld a blogot!
Az idei psp odüsszeiám utolsó állomása az a játék, amit a legkorábban szereztem be a három közül. A pozitív első benyomás meglepően sokáig tartott, ameddig a kötelező elemek elő nem tolultak a nevetős Disney álarcok mögül. A betűkig azért becsületből eltoltam ...
A második KH után a sorozat megkísértette a szerencséjét és DSen tett egy kitérőt mire ismét Sony konzolon hajrázott. Mivel azonban psp-n tette ezt és nem egy rendes asztali gépen, ezért nem lett számozott epizód. Pedig a KH2 utáni rejtett videó egészen egyértelműen erre a játékra utalt és az események súlya is feljogosítanák egy sorozatszámra.

Pozitív benyomások ... az első pár órában a Birth by sleep epizód komolyan mondom kezdett értelmet adni az egész Kingdom Hearts hacacárénak. Tíz évvel (?) az első epizód története előtt megismerjük a True Keyblade Master kasztot, akiknek az a feladata, hogy a békét és a rendet fenntartsák az egymástól elkülönült világokban. Csak ők képesek utazni a köztes térben és Kulcskardjukkal fenntartani az egyensúlyt.
Itt ismerjük meg a fiatal Terra, Ven és Aqua tanítványokat, akik padawa... izé, trú keyblade master várományosok Eraqus mesternél (akinek Mark Hammil kölcsönzi a hangját és a Final Fantasy ikon, Hironobu Sakaguchi adja a külsejét). Hamarosan feltűnik Xehanort mester is aki, kihasználja majd a tanítványokat saját céljaira elindítva a KH sorozaton végigvonuló katasztrófák sorozatát.

A játékban három karakter irányíthatunk, nem felváltva, hanem egymás után végigjátszva a történetüket. Érdemes a fenti sorrendben haladni a történetekkel, hogy teljesebb képet kapjunk az eseményekről ... ha fel akarunk fogni bármit is. A világokat ellepik az Unversed lények hordái és a tanítványok kirajzanak, hogy végére járjanak az ügynek hol keresztezve egymás útját, hol segítségül lenni egymásnak.

Nagyon értékeltem, hogy választhatunk a karakterek között, mert így mielőtt a kötelező taknyos emóheggyel kellene játszani van mód azonosulni egy sokkal érettebb és mélyebb karakterrel is, Terrával, aki teljesen olyan hozzáállással bír a világok lakóival szemben amivel mostanra én is viseltetek: mindenkit agyon kell ütni egy kulcsnak látszó tompa tárggyal. Ott van aztán a végjátékhoz Aqua, aki egy érdekes játékstílust követel meg és női karakterként egy egészen más ízt ad a repetatív akciónak.

Hiszen az időnk legnagyobb részében (99%) bizony ismét harcolni fogunk. Igen, be régen is volt amikor agyatlanul püfölhettük obszcén mennyiségben a szegény X gombot. A Birth by sleep azonban ebben is újít és rengeteg elemmel spékeli meg a harcrendszert: különleges elementál kombók mellett mindenféle feltölthető buffal tudjuk az ellenség hordáit hathatósan ritkítani és a mágia opció mellett a D-link újítás lehetővé teszi, hogy kalandjaink során megismert társaink erejét kölcsönvegyük egy komolyabb harc során. Mondjuk nekem minden újítás közül az tetszett legjobban, hogy lehet harc közben is ládákat kinyitni...

A világok, ahol az Unversed lények ellen harcolunk ismét a Disney tárházából kerültek ki, sajnos azonban a történet szempontjából igencsak súlytalanok. Mivel mindenkivel járunk majd itt, összesen háromszor, így töredékét kapjuk csak meg az eseményeknek egyszerre és a limitált helyszíneken való keringés azért nem tesz jót a hangulatunknak ... és Terrával sem lehet megfektetni Hamupipőkét. Egyes világokat kifejezetten nem szerettem, amikor feltűnt a görög kolosszeum konkrétan a hideg futkározott a hátamon már. Lilo és Stitch űrhajóját különösen utáltam, mert az eredeti mesét sem ismerem (már akkor jelent meg amikor aktív szexuális életet éltem és a lányokkal csak az Oroszlánkirályt kellett nézni vakulásig).

Ami szerintem nagyon lehúzza a játékot az (ismét) a nehézség. Mikor lineárisan, követve az eseményeket, de azért be-benézve a kövek alá, eljutunk egy főellenségig az annak rendje és módja szerint felmoshat velünk sokadik nekiugrásra. Hálás köszönetem az opcióiért, hogy minden harcot lehet újrakezdeni és nem kell 8 átvezető és három előző harcot végiggyakni az újabb megaláztatásig. A főellenségek nehézsége komolyan arcátlan és 3X majdnem eltörtem a pspt miattuk, főleg a karakterek történetének vége felé.

Ha már történetek ... és kötelező titkos befejezések ... megdöbbentően értékes és fontos része a Birth by sleep a sorozatnak ... mindenféle fagyizás meg erőltetett kontinuitást leszámítva. Sőt, a KH2 utáni időre előreutalva is megtudunk részleteket a karakterek sorsát illetően. Egy közelgő nagy kaland ígéretét hordozza a titkos befejezés, mondjuk azt a szívást ami hozzájuk vezet nem éreztem ár-érték arányban elfogadhatónak, de lehet a morálommal van gond.

A játék grafikailag és zeneileg elsőosztályú. Nyilván sokat kölcsönöz a korábbi részekből, hiszen a KH rajongók még a végén eltévednek és nem értik hol vannak ha nem ugyanaz a rohadt fél perces loop ismétlődik. A zenék is inkább remixek, ahogy az élmény is az. A látvány szerintem kifejezetten szép ... igaz a helyszínek kicsik és alig vannak karakterek, ritka, hogy nagyon bonyolult lenne egy-egy rész a térképen, de a töltésidő csökkentés érdekében felmásolható több mint 600 mega, szóval a lehetőség adott.

Egy karakterrel a végigjátszás kb 13-14 óra (ebbe benne van az értelmetlen farmolás is), így elmondható, hogy komoly tartalom szorult a kis UMD lemezre. Kettős érzelmeim vannak a játékkal kapcsolatban, nem igazán tudok negatívumot róla mondani valami, talán az előzmények baljós árnyéka, elfelhőzi az ítéletemet. Önjogán a Birth by sleep a sorozat legjobb és legértékesebb darabja, ha még nem szántad rá magadat a sorozat megismerésére kezd ezzel. Húsz év fölött meg inkább szexelj ...
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
13. xetron  PlayStation.Community tag
2010.12.22. 15:21:42
LV20
Válasz 10. Gulandro üzenetére:
Sajnos igazad van, minőségi újság nincs a piacon . Tegnap azon vacilláltam mit olvassak a wc és inkább újság helyett vettem tesóba egy blacket ps2-re .
A magyar gamer sajtó egyenlő a nullával .
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
12. xetron  PlayStation.Community tag
2010.12.22. 15:19:16
LV20
Válasz 11. karfiol üzenetére:
olyanra is sikerült a teszted :D
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
11. karfiol  PlayStation.Community tag
2010.12.22. 14:47:28
LV19
Én inkább szexelek, de én is tesztelte ezt. De töübbet szexeltem, mint ezzel jáétszottam.
2010.12.22. 14:36:55
LV2
Válasz 7. xetron üzenetére:
Köszönöm, komolyan. Sajnos nincs olyan újság MO-n amibe elküldhetném a konzolos cikkeimet.
2010.12.22. 14:35:40
LV2
Válasz 5. rolmanus üzenetére:
Azért vélemény, hogy eltérjen. :)
2010.12.22. 13:47:33
LV4
Válasz 5. rolmanus üzenetére:
Szerintem az elso volt a legklaszabb. lehet mert meg sokban az ujdonsag erejevel hatott. az fogott meg a legjobban. hangulat, zenel.. stb
7. xetron  PlayStation.Community tag
2010.12.22. 13:39:55
LV20
Gulandro ezt a tesztet én szerintem lazán betenném egy újságba !
Valamelyik újság ajtaján kopogtass szerintem .
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
6. xetron  PlayStation.Community tag
2010.12.22. 13:33:51
LV20
Válasz 4. squaresoft üzenetére:
Én biztos vagyok benne a következő nagy gépes változat wii-re fog jönni .
Épp elég annyi, hogy könnyű rá a fejlesztés.
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
5. rolmanus  Önjelölt mindentudó
2010.12.22. 11:48:40
LV22
Elég érdekesen látod meg az általam kedvelt sorozatok epizódokra bontott fontossági sorrendjét. Azt például a büdös életbe nem mondanám, hogy a Birth By Sleep a sorozat legjobb tagja. Vagy egyáltalán a második legjobb.
She was a real hero... She was a true Patriot!
2010.12.22. 11:42:46
LV4
Válasz 3. xetron üzenetére:
ami a storyt illeti, ott teljesen mindegy milyen "nagy" a gep :-D
3. xetron  PlayStation.Community tag
2010.12.22. 11:38:57
LV20
Sajnos mára a squares játékot, fanservicen kívül másról nem szólnak .
Mindig is egyik legkuszább történetvezetéshez tartozott a kh széria, ezért nem is lepődtem meg, hogy a legegyszerűbb vagyis szimpla star wars koppintást választották, most akkor sora luke ?
A játék a örült gombnyomódasón kívül másról nem szól, 1x mindegyik része végigvihető(zenéi miatt érdemes megtartani) ez a játék a régi snes időket idézi, amikor vlami story oda raktak,( na azért legyen vlami) jó játékmenettel, ellehet érni azt hogy eladható legyen a játék .

Nem hiába fél a square nagy gépre gyártani játékot és joggal teszi fel ezt a kérdést magában, eladható manapság nagy gépre ez a játék .
Lásd : Parasite eve :3rd birthday
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
2010.12.22. 11:23:53
LV4
Ha csak egy karakterrel nyomtad, illetve a Te esetedben "atrohantal" a jatekon, akkor meg nem igazan ismered a cuccot teljesen:P
Probald a legnehezebb fokozaton es mind a 3 szereplovel, ugy a vegen mar erdekesebbnek tunik majd.
2010.12.22. 11:13:53
LV4
Gratulálok a legutolsó mondatodhoz. Kiváló "férfi" lesz belőled.:) Félre a tréfával, jó leírás lett.:)
Minél több dolgot ismersz, annál kevesebbet tudsz.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea