PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

8 hozzászólás

2010.12.11. 13:12:23

Utolsó hozzászólás: Siela

2010.12.12. 12:03:45

Megosztás
Értékeld a blogot!
Az amerikában Up your arsenal alcímmel megjelent epizód az utolsó a sorban ami még korrekt módon tartalmazza a két főszereplő irányítását felváltva. Igyekeztem minél tovább elhúzni ezt, mert a sorozat nagyon a szívemhez nőtt az eltelt évek és az eddig játszott két epizód alatt. De tudtuk, hogy egyszer ez is eljön.
Hőseink kalandjait egy idegen galaxisban hagytuk el, ahonnan ismét hősként tértek meg a Proto-pet incidens megoldása után. Egy vészhívás csábítja őket vissza otthonukba, ahol egy géphadsereg támadt a szerves életformák lakott bolygókra. Hamarosan kiderül, hogy az invázió hátterében az egykor zseniális tudos, Dr, Nefarious áll, azonban aki legutóbb képes volt legyőzni, Qwark kapitány, egy ideje eltűnt a színről. A mi feladatunk lesz az elveszett "hős" megkeresése, miközben Nefarious hordáit verjük vissza a fontosabb bolygókon. Ez azonban még csak gondjaink kezdete.

Eddig a pontig a játék mint egy akció-platformer és mint Ratchet and Clank epizód is jelesre vizsgázik: remek új eszközök, kihívással teli és szemet gyönyörködtető pályák. Nehezen tudjuk elképzelni, hogy a játék ezt felül tudná múlni. Igazság szerint teszi is meg nem is aztán. Miután ráakadunk Qwarkra realizáljuk, hogy teljesen megbolondult és nem sok hasznát vesszük ilyen formán. Egészen csak addig, ameddig a kalandjait tartalmazó vidójátékokat játszva vissza nem hozzuk az emlékeit.
A játék a játékban koncepció nekem mindig is szimpatikus volt. Itt, ebben a kornak minden téren megfelelő háromdimenziós játékban egy hasonlóan igényes kétdimenziós platformjátékot szimulálni igazi telitalálat. Qwark képzelt/valós hőstettei tökéletesen illeszkednek az univerzum hangulatába. Komolyan élmény egy átzúzott 3D pálya után a központban virtuálisan elhelyezkedni egy kényelmes kanapén és békebeli 2D élménnyel nyugtatni a felhevült kedélyeinket. Ez azonban csak egy kis része annak amit a játék nyújtani képes.

Több pályán is feladatunk lesz, hogy kisebb-nagyobb offenzívákat magunk vezényeljünk le vagy éppen verjünk vissza jólelkű bádogvitézeinkkel. Ezek a barátságos droidok a játék folyamán egyre nagyobb arcpironkodással csalják hősünket a maguk felmentéséért a helyszínre. Egy alkalommal már mint születésnapi bulira hívják a kedvenc "sarge-ukat" és a háttérben hallatszó csatazajt mint a buli hangjaiként aposztrofálják. Nagyon kellemes apróság és komolyan a szívembe zártam ezeket a holdkóros robotokat. Örültem, hogy végül nem fordultak ellenem a játék során.
Ezeken a mini-háborús részeken az akkori kor, 2004-2005, egyik legnépszerűbb multis játékmódját integrálták az egyszereplős kampányba. Ez az Unreal Tournament Onslought módja, ahol járművek és stratégiai pontok felhasználásával egyre közelebb jutunk az ellenség bázisához és annak felrobbantásához. Kellemes, nosztalgikus élmény volt ezt így 2010-ben újrajátszani. Más kérdés, hogy annyira nem illik ez a megszokott játékmenetbe és inkább az akció irányába billenti a mérleget. A sorozat mindig is borotvaélen táncolt ilyen téren és itt a súlypont egyértelműen eltolódott.

A magam részéről a Ratchet and Clank játékok nagyszerűségét mindig is az egyensúly megőrzésében láttam. Persze, mindig voltak akcióorientált részei, de aztán voltak hosszas ugrálások és bugrálások, időre versenyző ügyességi részek is illetve a fentiek kellemes és élvezetes keverékei. A harmadik részben immár ez a konstans gladitárorvidalokkal és pszeudó-onslought pályákkal egyértelműen egy akciójátékká avanzsálja a programot ... ügyességi részekkel színesítve azt. Kár, hogy a számozott sorozat így búcsúzott a rajongóktól.
Nagyon fontos mód a multiplayer, ami osztott képernyőn négyen és neten is játszható (volt). Magam részéről hidegen hagy ez a lehetőség, nem is merültem el végzetesen benne, de azért a Qwark szinkronizálta tanítómódot meghallgattam. Aki többjátékos opciót keres PS2re szerintem az is nagyon megtalálhatja a számítását a játékban. Csak nem én nem értem miért kellett ezt így ide bele ... no mindegy.

A játék azonban még így is fenomenális: a grafika, az irányíthatóság és a játékmenet semmihez sem hasonlítható érdemben. A nagyszerű és változatos pályákon a remek kütyük alkalmazása mindig más dimenzióban láttatja a környezetet. Ez az a típúsú játék amiben a titkos részek felfedezése legalább akkor élvezet mint a rendes pálya követése. Összességében még mindig ilyen játék készítése lenne a legnagyobb tett ha valaha ilyesmibe vágnék. A hibáit a kor kötelező hatásainak tudom be inkább, amiből sajnos, a látszat szerint, azóta sem lábalt ki a sorozat.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2010.12.12. 12:03:45
LV1
Éppen most vettem elő megint.
Próbálok összegyűjteni annyi csavart, hogy a fegyvereket tudjam tovább fejleszteni :)

2010.12.11. 20:58:15
LV1
Imádom, nem is tudom hányszor toltam ki, megunhetetalan, fenomenáis...
Nem úgy mint a PS3-as részek, az újak közül egy sem fogott meg:(
Ha elolvad a hó hová lesz a fehér?
6. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2010.12.11. 18:14:00
LV21
Sajna ez a játék jó két éve félbe van hagyva. Majd egyszer rá szánom magam a befejezésre.
2010.12.11. 14:41:23
LV2
Válasz 4. DawidHUN üzenetére:
Roger.
4. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2010.12.11. 14:30:30
LV8
:P Gulandro PS2-es játékleírásai után mindig átnyálazom a külföldi webáruházakat az általa bemutatott játék után mert mindig megjön rá a kedvem...csak aztán mindig rájövök, hogy időm se lenne vele játszani :( Majd egyszer Guli barátom leülünk és játszunk valami jó kis PS2-es játékot co-op-ban. ;)
3. Odin  PlayStation.Community tag
2010.12.11. 14:06:43
LV4
Nagy kedvencem a sorozat ( talán a legnagyobb PS2-n )! Remek blog!
2. Feles  Feles
2010.12.11. 13:42:23
LV14
Válasz 1. PoRoLY üzenetére:
Én nem tudom, melyik a fő kedvenc játéksorozatom, de ez bőven rajta van a kedvenceim listáján. A hangulata tökéletes, a kihívás, a feladatok tökéletesek, a játékmenet, az irányítás tökéletes és még sorolhatnám. PS3-am nem lévén, az újakat még nem próbáltam, de az összes PS2-est kivittem. A fejlődős fegyverek nagyon jók, mert legalább van más célunk is azzal, hogy lövöldözünk és a játékbeli karakterek is jópofák.

Szerintem ez egy bőven 10/10 pontos játéksorozat.
Insomniac-tól a másik nagy favoritom a Spyro sorozat, bár abból csak a PS1-es részek és a trilógia jött be, de azok nagyon.
Feles
1. PoRoLY  Secretum ad vitam aeternam art
2010.12.11. 13:22:19
LV12
Kedvenc játéksorozatom. Összes része hibátlan.
PSN ID: PoRoly_Hu -->http://porojj.deviantart.com/
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea