PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

18 hozzászólás

2008.11.20. 21:54:43

Utolsó hozzászólás: Kyo

2008.11.26. 00:07:54

Megosztás
Értékeld a blogot!
A cím második fele talán már meg is tévesztett sokakat, azonban a következő játék kivesézésekor és ismertetésekor el kell gondolkodnunk azon, hogy mit jelent látni és láttatni. Have no fear, ez a játék egy idegbeteg faszság.
Bizonyára már sokan sokmindent hallottak közületek erről a játékról. Magam is így voltam vele mielőtt megvettem: művészi, elgondolkodtató és nagyon, nagyon eredeti. Mégis, a végső lökést ahhoz, hogy játszak vele a Yahtzee féle No more heroes kritikában szereplő pármondatos jellemzés adta meg, kiváltképp a "Nem tudom mi volt az, de tetszett."- benyögés. Őszintén, gyermekkorunkban sem tudtuk, hogy egy olasz vízvezetékszerelő miért harcol gombalények ellen és miért fut oldalazva, de tetszett nekünk és most itt vagyunk.

Mielőtt a játék történetét boncolgatnám próbáljuk belőni miféle játék ez. Well, képzeljetek el egy Virtua Cop és House of the Dead játéktermi lövöldét, ahol ti haladtok a szereplővel és nem kötött a pálya így. Vegyétek hozzá, hogy egyes részeknél logikai feladványok várnak, megfelelő eszközök használatát igényli a játék megfelelő helyen és vedd hozzá, hogy bizonyos szereplőkkel tudsz csak bizonyos cselekvéseket végrehajtani a továbbjutásért. Lényegében ennyi. Komolyan. A játék legnagyobb hibáját is ebben látom, hogy ez a limitált cselekvési lehetőség és puritán környezet hatására a játékmenet a furcsa világ és atmoszféra nélkül nagyon sivár és kihalt lenne. Bizonyos játékkal töltött idő után fárasztóvá válik, hogy körbe körbe járunk míg ki nem találjuk, hogy melyik sarokban melyik gyűrűnket kel használni és a főellenségharcok is (néhány kivételtől eltekintve) kiábrándítóak.

Még mindig a játék története előtt a játék vizuális világáról és hangjairól. Nem szeretem az ilyen cel shaded grafikát. Nem tetszett a XIII-ban és nem tetszett itt sem. Összehasonlíthatatlanul igénytelenebb az Okami vagy a Musashi cel shaded grafikájánál. A zenék néhol nagyon eltaláltak és kellemesen pszichederikusak, however a szereplők torzult beszéde és a feliratozás nélküli részek megértése olykor embertpróbáló. Itt jegyezném meg, hogy a különböző pályák színvilága nagyon tetszett, kiváltképp azokon a pályákon, ahol az átvezető videók nem a játék pokolból jött engine-jével készültek hanem igényes és mesteri anime rajzfilmek, amelyek révén sokkal érzékletesebb képet kaphatunk egyes szereplőkről és helyszínekről. A problémát az jelenti, hogy a 10 pályából 2 ilyen...

Sosem lettem volna szívesen játékkritikus. Egy-egy játéknál belegondoltam, hogy mennyi minden írhatnék le róla, más játéknál pedig a hajamat tépném, hogy honnan szopjak még egy akárhány karaktert. Azonban ha valaha akartam volna írni játékról újságban az ez a játék lett volna. Látom magam előtt ahogyan részletesen kielemzem a játék szereplőit, sejtetve utalok a hátterükre és kis névjegykártyáikhoz rendelem képességeiket. Ez volt az a pont, amikor úgy éreztem kezdem érteni a játék mögötti koncepciót. Fellapozva azonban az ezzel foglalkozó 576-ot egy példaértékű cikk fogad minket, ahol Liquid bölcsen vajmi kevés konkrétumot árul el a játékról "Tudjuk ki" pedig nagyon okosan beközli kis dobozában, hogy ezt a játékot senki sem értheti meg, pedig sokan fogják mondani. Lehet, hogy mindkettejüknek igaza volt és az is lehet, hogy nekem is igazam van, amikor azt mondom: nem számít.

Ha elfogadjuk, hogy van öncélú játékújságírás, akkor feltételezzük, hogy van öncélú játékfejlesztés is. Amikor nem a piaci igényeket veszi figyelembe valaki, hanem csak a saját elképzelései szerint csinál valamit. Erre most lehetne bólogatni, hogy ez mennyire nagyon jó, pedig nem. Mert a célközönség szűk keresztmetszete ilyenkor leredukálódik a készítőre és az édesanyjára, akit nagyon szeret. Én senkinek nem vagyok anyja és nem vagyok játékfejlesztő és így előfordulhat hogy kiesem azok köréből akinek a játék szólna.Nem értem a belső poénokat, nem fogom az utalásokat és ott vagyok valami katyvasszal ami másnak biztos nyitott könyv, de nekem egy kínai pornó újság a cenzúra előtt.

Hogy magamban is rendbe rakjam kicsit és talán másoknak is segéjjek pofátlanul mocskos geci módjára úgy ahogy van leírom a Killer 7 teljes történetét, csak hogy fájjon, hátha kijön belőle valami okosság. Az alaphelyzet elég okés: egy különleges képességekkel megáldott fejvadászcsapatot bérelnek fel arra, hogy a világben garázdálkodó Mennyei mosoly terroristákat, akik láthatatlan öngyilkos merénylők, számolják fel. A Gyilkos Hetes alakulat felveszi a harcot ezekkel a szörnyekkel és rejtélyes vezetőjükkel. Ez eddig sima, ez eddig fasza. Meg is kezdjük hadjáratunkat a hét gyilkossal, akik folyamatosan képesek alakot váltani, egymás testét felölteni. A sovány magyarázata ennek, hogy Harman Smith egy évekkel korábbi harcban hét skizofrén személyiségét leválasztották és külön is képesek létezni. Brrr....yeah....brrr.

Az igazság odaát van persze. Amennyit megtudunk a játék során az valahogy így: egy gyilkosokat képző iskola tehetséges-pszichopata tanulója kitör az intézményből és a legjobb gyilkos akar lenni. Ehhez azonban meg kell ölnie a Smitheket. Senki sem számít a 13 éves kisfiúra aki harmadik szemének köszönhetően látnoki képességekkel bír és megöli Harman Smith 7 alteregóját, majd magával is végezne, de csak a harmadik szemét képes lezárni örökre. Bűntudata hatására ő maga lesz a Killer 7 és ő maga alakítja külsejét a külvilág számára olyan módon, hogy azt a látszatot keltse mindannyian élnek és ő is a csapat része. Ő Garcian Smith, aki mindig is gyanús a játék alatt, mert csak ő tud személyesen találkozni Harmannal, aki egy tolószékben agonizáló öreg. Főleg mivel a Killer 7 logikusan nem állhatna 8 főből...szerintem. Személyes véleményem, hogy ez sucks, az eredeti elképzelés nekem jobban bejött. Ami ugye még izgi az a Mennyi mosoly és vezetője. Valami olyasmit akartak kihozni belőle, hogy 100 évente Harman Smith (akit istenölőként emlegetnek) és A Mennyei Mosoly vezetője megküzd. mindig így volt és a negyedik(!!!) stáblista utáni jelenet alapján gondolhatjuk, hogy mindig is így lesz.

Na de akkor tulajdonképpen mi is ez? Nézzünk magunkba, mélyen és képzeljük el álmaink legbetegebb és legelvontabb világát cenzúra nélkül. Ott van bennünk is egy "killer7" szintű játék a gyermekkori hatások szemétdombja alatt. Azok az elemek amik felismerhetőek (Power Rangers, 100 évente Castlevania) mind mind egy olyan közeg és elme konyhai malacának végterméke amelynek módja volt ezt a játékok nyelvével kifejezni nekünk és eljuttatni hozzánk. Suda51 jutalomjátéka ez, a szó minden lehetséges értelmében.

Tetszik e ez nekem? Tudom, hogy mi ez? Tudom mi ez és tetszik ez nekem. Nem értek minden utalást, elvont egyoldalú dialógust benne, de kedvelem a játékot. Értékelem a jutalmat, mikor végigjátszva a főmenű és a főcím átalakul Killer 8 -á. Értem, hogy ez a játék ennyi, a látszat ellenére van eleje, közepe és vége, de mi csupán a jéghegy csúcsán vagyunk. Élvezzük a kilátást.

melléklet:
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
18. Kyo  Szerkesztő / Admin
2008.11.26. 00:07:54
LV16
Nekem bejön a játék, de egyszerűen nem tudok sokat játszani vele, mert olyan szinten nyomaszt a hangulata, hogy muszáj kikapcsolnom. :D
2008.11.21. 09:43:09
LV2
Válasz 13. Okami üzenetére:
Jól van. Tudom, hogy tutdod.
a.k.a. Bandee23
16. Masamune  PlayStation.Community tag
2008.11.21. 09:17:35
LV14
A játék tényleg faszság, de én végig csaptam. És tetszett.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
15. eszg_  Szerkesztő
2008.11.21. 09:04:19
LV13
Isteni game, bár amikor másodszorra ugrottam neki, már fárasztott helyenként. Több, ehhez hasonló kreatív ámokfutás kéne a sok tucatterméket ellensúlyozandó (belelóg a keze a bilibe).
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
14. antaru  PlayStation.Community tag
2008.11.21. 08:45:35
LV4
Hmmm...
Én imádtam a játékot.
Értettem-e?
Nem eléggé, de utánaolvastam és tudom, hogy nem is lehet igazán érteni. (Érdemes megnézni a wikipediát).

De nem ez számít, hanem az, hogy kellemes órákat szerzett.

Ha hasonlítanom kellene valamihez, akkor először egy David Lynch film ugrik be: történetmagyarázat helyett abban is inkább a szituációkat és hangulatot lehet/kell keresni, mint például a karakterek beszólásai, mozdulatai, ahogy táraznak vagy például azok a zseniális pillanatok, mint amikor a boss fight előtt le kell menni a lépcsőn és az éppen olyan, mintha a discoba mennél le, pénteken este.
Először a falak mögül, aztán élesben hallatszik a zene és jelzi: INDUL A BULI!

Több efféle, élményszámba menő pillanat volt a Killer7-ben, amiből sok egyéb game tanulhatna. Ami azonnal beugrik, az az újraélesztés: ahol egyre nehezebb az ember dolga és egyre gyorsabban kell nyomkodni a gombot.

De az is igaz, hogy sok játékelemek kidolgozatlan és olyan másodhegedűs szerepben maradt, lett volna még azért fejlesztenivaló.

Ezért (és másért) is rétegjáték.
Vannak olyan emberek, akiknek elég, ha egy ilyen produktum összetevőiből 1-2 kimagasló és akkor túlteszik magukat azon, ha a 3. nem az, hanem csak közepes.

A Killer7 esetében épp ilyen megbocsátó voltam, ahogy a God Hand-nél is.
..:.:...:..:...:..:.:.......:.:...:..:..:.:..
13. Okami
2008.11.20. 23:28:22
LV14
Válasz 5. Kalifa23 üzenetére:
Nem mondod.... :D
12. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2008.11.20. 23:15:48
LV24
Válasz 8. Kalifa23 üzenetére:
en az utalok koze tartozom... :)
Playstation
2008.11.20. 23:14:27
LV2
Mire rájöttem hogy elég a gombokat használni az irányok helyett már a játék felénél jártam, onnan már fejen állva is tudtam irányítani egy kézzel.
10. martin  Főszerkesztő
2008.11.20. 23:14:02
LV27
A teszt elején egész bizakodó voltam, de aztán amikor már ötször olvastam a játék szót két mondaton belül, alábbhagyott a lelkesedésem.

Mindenesetre határozottan jobban írsz, mint az átlag, sőt sok közülök publikál is - de mi a f@szomnak?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
9. kurogane  PlayStation.Community tag
2008.11.20. 23:00:18
LV6
Válasz 4. Okami üzenetére:
Szerintem az irányítással nincs semmi baj.Folytattam volna ezt a gamet csak a sivatagos pályán elakadtam....
2008.11.20. 22:57:12
LV2
Válasz 6. ps2true üzenetére:
Ez nagyon megosztja a játékosokat-van akit magával ragad , van akiből utálatot vált ki. Először én is szarnak hittam, de aztán megszerettem.
a.k.a. Bandee23
7. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2008.11.20. 22:56:35
LV24
Válasz 6. ps2true üzenetére:
sry idegbeteg....
Playstation
6. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2008.11.20. 22:55:32
LV24
na ezt mikor becsereltem azonnal visszavittem. ilyen szart ritkan lat az ember. elmeteg ahogy irod!
Playstation
2008.11.20. 22:55:27
LV2
Válasz 4. Okami üzenetére:
Mert a PS2es irányítás szar. Nekem GC-n van meg arra király (mert eredetileg arra fejlesztették).
a.k.a. Bandee23
2008.11.20. 22:38:30
LV14
A ritka szar irányítás miatt képtelen vagyok végigtolni :P azé büszke tulajnak vallom magam :D
2008.11.20. 22:35:47
LV2
Válasz 2. Gulandro üzenetére:
Pontosan erről van szó. Mindenki azt hisz amit akar. Ezért király ez a game!!! Mondjuk pár részlet még sötét és nem értem, de szerintem ez így is marad.
a.k.a. Bandee23
2008.11.20. 22:22:07
LV2
Ahoy,

ezen már vitáztunk, meggyőződésem szerint képes alakot váltani, pont ezért vannak nála a fegyverek is. De van olyen beteg és elvont, hogy mindenki azt hisz amit akar. Szeretem az ilyet.
2008.11.20. 22:16:27
LV2
Nekme ez a játék életem legnagyobb pozitív csalódása. Tényleg szebb gy Okami , Zelda , Dragon Quest VIII. cel-shaded grafika, de ennek direkt ilyen beteg, illik a világához. Garcian nem tud átalakulni csak te látod a különböző személyiségeket. Kívülről mindig ugyanaz marad.SPOILER: ezért hordja a táskában az összes fegyvert. Tényleg idegbeteg, de nem faszság.
a.k.a. Bandee23
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea