PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

12 hozzászólás

2010.06.03. 08:14:35

Utolsó hozzászólás: Kyo

2010.06.03. 15:47:02

Megosztás
Értékeld a blogot!
Devil Summoner: Raidou Kuzunoha vs. The Soulless Army - ördögök a falról

Érdekes játékkal állunk szemben a Shin Megami Tensei családból származó program kapcsán. Azért is különös, mert egy új játékstílus egyik első tagja, amihez hasonlót azonban már láttunk korábban. Ha a Castlevania: Curse of darkness egy dark fantasy pokemon játék volt, akkor ez egy fim-noir fantasy pokemon. De a lényeg, hogy ez is egy pokemon játék felnőtteknek.
Mikor úgy vettem át ezt a játékot eredeti gazdájától (aki maga is írt róla egy hosszabb elemzést), hogy igazából ezt ingyen is adná, mert annyit sem ér igazán fellelkesültem. Tudtam hogy ez is olyan játék lesz ami majd évekig ott fog sorakozni a többi hasonló program között és majd az utolsó éveimben veszem csak elő komolyabban. Tévedtem, ugyanis a játék onnantól kezdve hogy először kipróbáltam teljesen a hatalmába kerített.

Fontos tudni, hogy ez a játék a sorozat tulajdonképpeni újraindítása. Az SMT sorozatban eredetileg Sega Saturnra jelent meg egy Devil Summoner '95-ben majd egy Soul Hacker alcímű folytatás két évre rá ugyanarra a gépre. Az első játékból egy (állítólag rossz) tévésorozat és egy psp remake is készült, de gondolhatjátok, hogy ezek egyike sem jutott el angol nyelvterületre véletlenül sem.

A franchise 2006-os újraindítása azonban nem várt sikert hozott. A játék előzményeit egy regényben adták ki (Raidou Kuzunoha vs. The Messenger of the Dead) illetve egy manga sorozat is követte a játék eseményeit (Raidou Kuzunoha vs. The Lone Marebito) ami a majdani folytatással (Raidou Kuzunoha vs. King Abaddon) kötötte össze az eseményeket. Talán ismét felesleges megemlítenem, hogy az előbb médiumok (könyv és manga) nem jutott el hozzánk, rajongói fordítások készültek csak el (ezúton is hála nekik) illetve a második részt csak Észak-Amerikában adták már ki és nem tervezik nálunk is. Jellemzően...
Többször nézős bevezető videó.

A játék sikere az alternatív közönség körében egyértelműen az atmoszférának köszönhető. Szinte minden anyag ami elérhető róla árasztja magából ezt a '20-as évek japánjának film-noir hangulatát, amit (rájuk jellemzően), kellő misztikummal öntenek nyakon. Az eltalált karakterdesign és hangulatos zenék pedig felteszik a prezentációnak ezen 'i' részére a pontot. De vajon milyen a játék? Nos, igen, ez az a rész ami elől a legtöbben teljes joggal menekülnek el.

A történet a remek felvezetés ellenére sem nélkülözi a kötelező anime elemeket. Egy iskolás fiú délutáni alteregója a fővárost védelmező démonidéző vérvonal legfiatalabb leszármazottja, a 14. Raidou Kuzunoha, aki a Narumi magánnyomozó irodában kisegítőként dolgozik és veszi fel a harcot a túlvilági erőkkel egy titokzatos szervezet megbízásából. Azonban ezzel nem rohan le minket a játék, nem kényszerít egy iskolás nap végigülésére mielőtt bevezet ebbe a világba. Sőt, egészen személyesre veszi a figurát.

Az SMT sorozathoz hasonlóan a játék kezdéskor illendően megkérdezi a nevünket, külön a vezeték- és külön a keresztnevet, amit a Raidou Kuzunoha mellett fognak ismerni a szereplők a játékban és a velük való személyes kapcsolatunk révén fognak közeledni hozzánk. Engem ezzel mindig könnyű levenni a lábamról, akkor is, hogyha nincsen olyan hatása a cselekményre itt sem, jó érzés na. Ezután kiképeznek minket a harc alapjaira és adnak egy démont is kezdésnek, majd kizavarnak a fővárosba (amiről soha nem árulják el, hogy akkor most még Edo vagy már Tokió).
A Planescape hangulatú környezetben karakterünk tűnik furcsának.

A városban hamar szembesülünk a társadalom megosztottságával, ahogy az utcán vegyül össze a hagyományos japán és az erőszakosan terjesztett nyugati kultúra. A Taisho éra huszadik évében járunk, az ország a változások korát éli és így lakói is. Hamarosan megismerkedünk Narumival, jövendőbeli főnökünkkel és nem sokkal később máris az utcákat rójuk egy ügyön dolgozva. Kalandjaink állandó társa lesz Gouto, egy fekete macska, akinek beszédét csak mi és más démonidézők érthetik meg, kiléte pedig végig rejtélyes marad.

A játék több fejezetre tagozódik, amelyek kezdetben megfelelnek az aktuális ügyekkel. Így kisebb történeteket játszhatunk végig novellaszerűen, melyeket azonban átköt a háttérben húzódó gondolatszál és a végére szépen összeáll minden. sok kritikában olvastam, hogy a történet csak a felétől indul be, én ezt nem így gondolom. A bevezetésben is említettem, hogy ez egy film-noir és ha ismerjük a stílus kötelező elemeit (urambocsá, szeretjük őket) akkor pontosan tudjuk, hogy a dagályos, önismétlő felvezetés része a dramaturgiának.

A történet követve hát a nyugati film-noir szabályokat egy bajba esett fiatal lány eltűnésével és megdöbbentő kérésével kezdődik, hogy egy fantasztikus utazás végeztével nagyon japános, anime magasságokban érjen véget. Hozzá kell tenni azonban, hogy ez a fantasztikus utazás nem visz minket ki a főváros szigorúan vett területéről, ami sokaknak okozhat gondot, mert bár a helyszínek hangulatosak, van hogy én is jobban igénylem a vándorlást, mint az egy helyben toporgást. Mondanom sem kell, hogy ez is egy markán film-noir elem.
Vidám munkatársunk jelentést tesz a főnökének, nekünk.

Sokan tévesztik össze a játékot egy jrpgvel, de ez nem teljesen helyes. Különösen mivel így komoly csalódást okozhat (például a fent említett okból). Valóban tartalmaz szerepjátékos elemeket (mint fejlődés, de ezt azért lassan már szinte minden), de szigorúan véve ez egy akciójáték marad erőteljes kalandelemekkel (érdekes, hogy nyugati kritikák egyöntetűen kalandjátéknak tartják). Ahogy említettem, több hasonlóságot mutat a Castlevania legutolsó háromdés epizódjával (szvsz, az egyik legjobbal) mint a saját előzményeivel.

Maga a játékmenet két-három képernyőn zajlik. Van ugye a mászkálós rész, ahol a város különböző pontjain folytatunk nyomozást és keresünk rejtett tárgyak után. Van a harci képernyő, ami a véletlenszerű vagy kötelező harcok lejátszására alkalmas. Fontos, hogy mind a két képernyőn külön-külön idézhetünk démonokat. Képességeik más célt szolgálnak az utcákon kóborolva, mint más démonokkal szembeni küzdelemben. Egy tűz típusú démon például goromba vagy ijedt szereplők lelkét melegíti fel és lesznek velünk szemben közlékenyebbek, harc közben viszont a jégalapú lényekkel szemben lesz lemaradhatatlan társ. Ezenkívül van még a boltok és párbeszédek képernyője, ahol ügyes-bajos dolgunkat intézzük a szereplőkkel.

A mászkálás és a harc is régimódi grafikával, fix hátterek előtt háromdés figurákkal történik. Ez szinte már archaikus a mai korban, de van egy egész múltidéző szándék az egész játékban így illik hozzá. Persze vannak hátrányai is ennek a fene nagy homagenek. Például remek, hogy lehet az iránygombokkal közlekedni PS1 korszakhoz illően, de így viszont nem lehet külön sétálni, csak állni, meg helyből futni ... pedig én nagyon szeretek végiggyalogolni a játékokat.
A jellegzetes japán kerekerdő közepén.

A harc igen gyakran tör ránk és ilyenkor csak katanánkban és rövid csövű revolverünkben bízhatunk meg démonidéző képességeink mellett. Alapvetően hibának kellene tartani, hogy fegyverzetünk és annak használata fikarcnyit sem változik a játék során, persze van sokféle tölténytípus és bizonyos démonokkal közösen hatásos vágásokat viszünk véghez, de az első tíz óra vagdalkozása után kicsit megtörik a kezdeti lelkesedés e téren. Nem baj, hiszen itt vannak nekünk a különböző démonok akikből mindig csak egy lehet velünk, így érdemes jól megválasztani a társunkat. A pokemon hasonlatnak megfelelően harcban legyengített és elfogott démonjaink lesznek a játékban vagy olyanok, akiket így szerzettekből "kikeverünk" magunknak.

Az SMT játékokra jellemző ez, hogy a démonokat fúzióban egyesítve újabbakat szerezzünk. Ezt itt az európából érkezett társunk, Viktor laborjában hajthatjuk végre. Talán sejtitek ki ő. Szereplése azonban nem egyedülálló, hiszen az ellenség sorai között egy érdekes variációt találhatunk a történelmi Raszputyinra, akinek szerepére csak az utolsó fejezetben találhatunk utalást, addig animés közhelyek ejtik rabul őt és állandó visszatérését. Nekem mondjuk nagyon bejött.

Ez is tipikusan olyan játék, amiről oldalakat lehetne írni, de minek. A lényeg hogy valakinek nagyon fog tetszeni és másnak a legnagyobb jóakarat ellenére a legkevésbé sem. Érzem magamban a vágyat, hogy apró hülyeségeiről vagy figyelmességeiről írjak külön bejegyzést, de a racionalizmusom nem engedi meg ugyanezt. Talán egy másik, egy jobb világban megtenném. A játék számomra egy önfeledt, 20+ órás menet volt, amelynek során hullámvasútszerűen ingadoztak az érzelmeim. Volt amikor nagyon haragudtam, mert nem tudtam megoldást egy hülye feladványra, de volt amikor a történetet feledve a magam szórakoztatására fejlesztettem kedvenc lényeimet.

Nagyon a hatása alá kerültem a játéknak, ezért is kutattam ilyen elszántan mi van még számomra elérhető az új Devil Summoner világából. Hála a lelkes japán fiataloknak a mangákat és a regényt is "megkóstolhattam" és vidámít a tudat, hogy van még egy folytatás előttem a jövőben. Az talán még a Curse of Darkness felé is tud majd nőni, ez a játék azonban ebben a formájában mindenkinek egy óvatos kölcsönvételt érhet meg. Lesz aki aztán rajta marad, de lesz aki pár óra után vagy akár egy végigjátszás után a legmesszebb kívánja magától. Őket sem kárhoztatom, mert tudom, hogy van okuk. Annak örülök csak nagyon, hogy ilyen játékok még megjelenhettek nekem, mert szükség van az ilyen különvéleményre.

kerüld el - !!CSERÉLD EL VAGY CSAK KÉRD KÖLCSÖN!! - vedd meg és birtokold
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
12. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.06.03. 15:47:02
LV16
Válasz 11. Gulandro üzenetére:
Bocsi, kicsit összezavartalak, mert elfelejtettem az amcsit. :D
Szóval, az európai Lucifer's Call és az amerikai Nocturne ugyanaz a játék, ugyanúgy benne van Dante.
A japán sima Nocturne nem tartalmazza viszont, ott a Nocturne Maniax változatban van csak.
Sőt van egy olyan is amiben Raidou van benne, talán persuid fórumtársunknak meg is van, a limited Devil Summoner 2-höz volt.
2010.06.03. 15:28:25
LV2
Válasz 5. CountofHell üzenetére:
Akkor most melyikben van Dante? :) Én úgy tudtam, hogy mind a két verzióban fel lehet venni a csapatba.
10. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.06.03. 10:53:01
LV16
Válasz 9. CountofHell üzenetére:
Nyáron fogják bejelenteni, de azt hogy Kaneko lesz-e nem tudom.
9. CountofHell  PlayStation.Community tag
2010.06.03. 10:50:31
LV15
Válasz 8. Kyo üzenetére:
Visszatérve a témához, mekkora lenne már egy új smt bejelentés ps3-ra kazuma kaneko-val xD De hát ez egyértelmű, hogy psp-re, ds-re nem nagyon jön be ez a stílus. Én psp-n játszottam egy jó darabig a japán persona 3 -al és nem nagyon tetszett. Tök ugyanaz mint a ps2-es, lebénított -mutass oda- történetvezetés és csak egy új lány van + valami extrém nehézségi fokozat.
PSN - CountofHell_HUN
8. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.06.03. 10:38:05
LV16
Válasz 7. CountofHell üzenetére:
De tudom sajnos. :D
7. CountofHell  PlayStation.Community tag
2010.06.03. 10:30:27
LV15
Válasz 6. Kyo üzenetére:
Oh, de kár xD
Miért változtatták meg ennyire ? Nem tudom. Tudod mennyi mindenben más mint az xboxos ? Áá ne tudd meg.

Vannak benne érdekes dolgok, pl. olyan, hogy ha masteren végigjátszod akkor aranyszínű lesz az életerő kerete még online is és mindenki látja, hogy te mennyire pro vagy :-)
PSN - CountofHell_HUN
6. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.06.03. 10:20:03
LV16
Válasz 5. CountofHell üzenetére:
Persze, ottvan profilomon.
Sigma 2 sajnos még nincs meg, csak a sima II, szóval azt halasztjuk. :D
De majd szólok.
5. CountofHell  PlayStation.Community tag
2010.06.03. 10:16:55
LV15
Válasz 4. Kyo üzenetére:
Nem európai, a Lucifer's Call. Én nem csippeltettem be a ps2-m. Amcsi játék nem kell, bár szebben néznek ki. Pont találtam egy Devil May Cry 5'th Anniversary ( dmc1-2-3se ) de amcsi sajnos.
Úgyhogy csak kitehetném dísznek és nézhetném. Játszani már nem tudnék vele.

Tényleg. PSN id-d van ? Ha szoktál online lenni akkor beteszlek a friend listámra. Csak fogadd el a meghívást ok ?
És akkor ha gondolod még Ninja Gaiden Sigma 2 -zhetünk is. Éppen mostanában azzal játszok. Mentoron végigviszem és azután master ninján is.
PSN - CountofHell_HUN
4. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.06.03. 10:09:02
LV16
Válasz 2. CountofHell üzenetére:
Vagy neked amcsid van?
3. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.06.03. 10:07:03
LV16
Válasz 2. CountofHell üzenetére:
Nocturneban nem, csak a Luciferben. :D
2. CountofHell  PlayStation.Community tag
2010.06.03. 09:37:02
LV15
Kazuma Kaneko rajzstílusa zseniális. Nekem rengeteg játékom van ami az ő dizájneri munkájával készült. Többekközött olyan játékok mint a Playstation 1 -es Persona 2 Eternal Punishment, vagy a Playstation 2 -es Shin Megami Tensei 3 : Nocturne ( az európai cím a Lucifer's Call nevet kapta ) , vagy pedig a Digital Devil Saga 1-2.
Két nagyon érdekes dolog van amiről lehet, hogy eddig még nem tudtatok -bár kétlem- az egyik, hogy a Devil May Cry 3 -ban Dante Devil Trigger formáját maga Kaneko rajzolta és a Nocturne-ban is feltűnik Dante.
PSN - CountofHell_HUN
1. Kyo  Szerkesztő / Admin
2010.06.03. 08:17:04
LV16
Venom?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea