PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

6 hozzászólás

2010.02.28. 20:33:34

Utolsó hozzászólás: wmartin

2010.03.01. 15:53:38

Megosztás
Értékeld a blogot!
Ratchet and Clank 2: Going Commando - űr Turpi úrfi

Egyik kedvenc játékom folytatása az egész hetes (és kitartó) betegségem során volt társam. Ilyenkor az ember inkább vágyik ismerősök társaságára és a két kis krapekot nagyon kedvelem. Nem is tudom mi lesz velem, ha véget érnek a Playstation 2-es kalandjaik. Pedig már látszik is a vége...megoldjuk. Mindent megoldunk.
Mikor legutóbb elváltunk hőseinktől éppen a galaxisuk ünnepelt hősei voltak. Egy róluk szóló "életrajzi" műsor láttán a szomszédos csillagrakásban élő Megacorp tulajdonos a hősök segítségét kéri egy kísérleti állat elrablásának ügyében. Az elsőre sima problémának tetsző helyzet azonban vesz majd egy-két csavart mire eljutunk a végkifejlethez, de bűn volna lelőni apróságait. Elég az, hogy kellően motivál majd minket, hogy végig akarjunk jutni a pályákon.

Más kérdés, hogy nem kell sok motiváció, hogy az ember végig akarjon menni minden pályán és láthassa az újabb és újabb zseniális bolygókat. Fantasztikus mit műveltek a készítők, minden sarok után újra le tudtak nyűgözni. Ha éppen nem valami monumentális vagy látványos dologgal, akkor valami fantasztikus ötlettel szegeznek a képernyő elé, hogy magamat győzködjem félig öntudatlan: "Csak még egy pályát, na, csak még egyet! Hó, akkor ez a cucc kellett oda! Mi van annak az útnak a végén vajon?". A játék mindig pontosan tudja, hogy mennyi van az asztalon és mégis mindig emelni tudja a tétet. Annyira, de annyira jó...
Hess innen kotnyeleskedő barbár űrcsirkék!

A játékmenet első ránézésre nem sokat változott az előző epizódhoz képest. Valójában az irányítás is teljesen megegyezik. Inkább csak sűrűsödött a játék. Sokkal több mindent lehet majd csinálni, többféle járművet lovagolhatunk meg és többféle logikai feladvánnyal lesz majd dolgunk. Személyes véleményem szerint ameddig ezek egészséges arányban és helyen vannak addig nem lehet gond. Egyedül egy repülős résznél akadtam le sokáig, ahol a gépem elégtelen felszereltsége okán órákra gyűjtögetésre voltam kárhoztatva és ez nem tetszett.

A játék egyébként is könnyedén dobálózik rémálomba illő logisztikai célokkal. Több milliós tárgy vásárolható meg a felszereléseknél, emellett ha valakinek nincsen meg az elmentése az előző játékból akkor az ott megszerzett fegyverekért újra perkálhatunk vaskos pénzeket. Én egyik lehetőséggel sem éltem, inkább az új eszközökre irányítottam figyelmemet, mert volt mire.
A következő kihívást elnézve inkább csak a bőség zavarával állunk szemben.

Az új fegyverek és találmányok egészen frenetikusak voltak. A játék kezdetén még gondolkodtam is, hogy azért itt egy PS2 játékban azért van határa a kreatív gondolatoknak, főleg egy OLYAN első rész után. Lélekben eldöntöttem, hogy akkor is jól fogom érezni magam ha a régi cuccokat kapom vissza. Erre a játék olyan cuccokkal halmozott el amikkel élvezet volt az együttműködés. Nagy kedvencem lett az eldobható csillag (mint a Krull bolygóban) ami falakról visszapattanva, kifejezetten egy ellenfélre száll folyamatosan. Később a kisebb pattogó aknákat eregető ágyúval is jókat buliztunk.

Amit mindenképpen ki kell emelnem azok még mindig a pályák. Amellett, hogy szinte mindegyik egy technikai bravúr van hangulatuk. Jól illeszkednek a Ratchet és Clank világába, de mindegyik bolygó más hangulatú tud lenni és ez fontos. Van hogy órákat bolyongunk egy pályán és nem érezzük soknak. Minden kis kiszögellést megvizsgálunk, próbálkozunk, brahiból találunk egy-egy rejtett részt és elégedett vagyunk magunkkal. A sivatagos pálya, hatalmas nyílt bejárható tereppel szerintem kifejezetten egy telitalálat volt (főleg mikor már megvoltak a rakéta csukák).

http://images.eurogamer.net/assets/articles/a/5/3/7/...
Egy kép az űrhajócsatából, mi a jobb alsó vörös sarokban vagyunk.

Újabb kivételes teljesítmény az a hangokat érinti. A zörejek és effektek még hagyján (profi munka) és a szinkronok is nagyon a helyükön vannak (egyszerűen imádom a szereplők hangjait) de a zenék, azok az elektronikus mesterművek valami egészen fantasztikusak. Soha nem untam meg hallgatni őket, vissza-visszatérő dallamaikat sokszor hagytam hogy betöltsék éjszaka a szobát. Egészen pszichederikus tud lenni némely szám és külön is kellemesen hallgatható.

Folytathatnám még sokáig, mert szerencsére lehet is áradozni a játékról. Nem egyszerűen felidézte az első rész nagyszerűségét évekkel később hanem fel is sikerült múlnia azt. Hangulatos ahogyan a főmenü előtt Ratchet a korábbi rész pályáit játssza és ha elég sokáig várunk akkor Jack and Daxter és Sly Racoon képek is feltűnnek a kép-a-képben. Úgy érezni, hogy az ilyen PS2 játékok nem ellenségeskedő zsoldosbandák munkája hanem egy közösen alkotó közösség nagyszerű eredményei. Így akármelyik galaxisban, univerzumban vagy bolygón vándoroljunk is egy nagy család részének érezhetjük magunkat. Erre pedig tényleg régen volt példa.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
6. wmartin  PlayStation.Community tag
2010.03.01. 15:53:38
LV15
Válasz 1. Kiccsidzson üzenetére:
haverral coop-ban ritkajó pedig !!!

vagy 5-ször vittük végig.
Egyedül valóban gáz
Bow ties are cool !
5. kovati  PlayStation.Community tag
2010.03.01. 14:23:37
LV18
Egyik kedvenc sorozatom, élveztem mind a 4 PS2-es részt és remélem a PS3-asokat is minél előbb be tudom majd szerezni
2010.03.01. 09:01:59
LV3
Válasz 1. Kiccsidzson üzenetére:
Ratchet PS2-ES kalandjai kiválóak . De a Future trilógiából már csak a A Crack in Time-ot érdemes kiemelni,ami tényleg fantasztikus epizód.
3. vintezis  PlayStation.Community tag
2010.03.01. 06:32:24
LV3
Érdekes, mintha Ratchet-nek más hangja lenne a videóban, mint a PS3-as változatokban...
PSN ID: vintezis-hun
2. bundas01  Hivatásos Troll
2010.02.28. 21:05:00
LV20
Nagyon csíptem ezt a játékot.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
2010.02.28. 21:03:44
LV5
Az egyik legfaszább játék. A Ratchet Gladiátor viszont illúzióromboló.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea