PlayStation.Community Blog ›› Greg

26 hozzászólás

2010.02.13. 16:35:46

Utolsó hozzászólás: Greg

2010.02.14. 22:02:08

Megosztás
Értékeld a blogot!
Tegnapelőtt végére értem a Machinarium-nak és meg kell hogy mondjam nagyon tetszett. Eleve csípem ha humoros egy játék, de ha ez még egyedi baró grafikával is van tálalva nos akkor minden oké. És be kell valjam jobban elvoltam vele mint más hiper-szuper X360 vagy PS3 játékkal. Talán erre mondják: egyszerű de nagyszerű. Pár dolog: amőbázás az "olajkocsmában" csavarokkal (kikaptam vagy 6-szor), a robokuty levadászása WC-pumpával, rossz válaszok a szellőzőrendszernek hogy szétvesse a méreg, stb stb. Remélem lesz folytatása mert van benne potenciál, esetleg lehetne egy frankó PS 3-as game belőle kiegészítve ügyességi ugra-bugra elemekkel. Szóval aki még nem játszott vele annak csak ajánlani tudom.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
26. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.14. 22:02:08
LV25
Válasz 25. HUN_ter üzenetére:
Az extra kiadást megveszed majd ?! (A blogomban kicsit előrébb írtam róla).
LV426
25. HUN_ter  Dark Soul
2010.02.14. 19:27:21
LV26
én is végignyomtam, nekem is nagyon tetszett! humoros volt és aranyos, nomeg gondolkozni is kellett benne :)
So many games, so little time...
24. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.14. 14:50:55
LV25
Válasz 22. Lotar üzenetére:
Rá kell érezni a ritmusára. Kábé olyan mint a God of War első részében amikor a kötélen lengedezel, nem mindegy hogy mikor veszel lendületet...
LV426
23. ColdHand  Szerkesztő
2010.02.14. 13:25:53
LV22
Válasz 22. Lotar üzenetére:
Nekem elsőre megvolt, jól ki kellett lengetni és szakad a cucc.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
22. Lotar  PlayStation.Community tag
2010.02.14. 13:13:45
LV18
Válasz 1. ColdHand üzenetére:
Hi !! Én rájöttem , de az istennek se akart " SPOILER !! " .... elszakadni . Megnéztem kb. 30 perc " tréning " után és hát persze , hogy azt kellett csinálni . Erre visszatöltöm a progit , tolom tovább , de megint csak nem szakadt el , utána eltörhetett ott bent valami , mert elkezdtem az egeret rángatni , mint valami gyogyi , de bejött - leesett az a pöcs madár - elejtette a tőlem elcsórt puzzle darabot - áramvezetőt . Nem semmi game , én is csak ajánlani tudom mindenkinek . :]
psn/sen id: pcpmate
21. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 22:58:23
LV25
Válasz 18. Lucsy üzenetére:
Ha már ennyit írtál végig is olvastam, jó lenne részt venni valami hasonlóban legalább ötletelés szintjén. Mármint a fejlesztőknek ötleteket adni.
LV426
20. karfiol  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 22:38:22
LV19
Válasz 19. bundas01 üzenetére:
Azzal Amigán játszottam.
19. bundas01  Hivatásos Troll
2010.02.13. 22:36:09
LV20
Válasz 17. karfiol üzenetére:
Nekem a Monkey Island 1.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
18. Lucsy  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 20:59:14
LV12
Én is be akarom szerválni valamikor. Remélem senki sem töltötte ezt le.

Flashben készült a játék, kurva sok munka egy ilyen. Demot játszottam csak. De az animáció hibátlan, a képek gyönyörűek. Fantasztikus. Amúgy néha jobban elvagyok egy Flash játékkal, mint egy nagy-gépessel.

Miért?

Azért, mert a Flash játékok készítőinek ez a hobbijuk, ezt szeretik csinálni. Sokszor (sőt szinte mindig) nem kerül semmilyen pénzügyi költségvetésbe a játék, "csak" időbe. De ugye, ha szeretik csinálni, akkor relatíve mégsem vesz el az életedből, hiszen szórakozol.
És a legfontosabb: Nem az üzlet és a pénz lebeg a szemük előtt. Ezért nem kényszerből csinálják a játékot. Azért csinálják, hogy egy jót szórakozzanak, majd szórakoztassanak. És ez az egyik legjobb érzés szerintem. Teljes szellemi kielégülés.
Teljes szellemi kielégülés, hogy legyőzöd a fejlesztés közben felbukkanó akadályokat és miután ez megtörtént és úgy érzed, hogy itt a katarzis és akkor még a játék publikálása után ez tetőzik is ráadásul, köszönhetően a pozitív visszajelzéseknek.
Ez a szép a játékfejlesztésben és mindenféle alkotómunkában.
Persze vannak emberek, akik erre nem vevők.

Ezt a logikát követve az ideális játékfejlesztő cég az a csapat lenne, akik a szabadidejükben, pusztán szórakozásból csinálnak játékot együtt. Kvázi nem kérnek érte pénzt (mármint nem a játékért, hanem egymás munkájáért) hiszen van egy munkájuk, míg a fejlesztést szabadidejükben végzik alkalmanként. Az más kérdés, hogy rohadt sokáig tartana míg elkészülne egy játék és csak eltökélt emberek lennének alakalmasak összetartani ezt a szükség nélküli, pusztán szórakozás miatt létrejövő folyamatot.
Viszont látjuk, hogy nem lehetetlen. (Amanita Design erre jó példa ugye.)

Tudtommal az Amanita Design tagjai nem játékfejlesztésből élnek meg, de mégis összedobtak egy játékot és ezt eladják.
Lehet, hogy kellett pénzt is belefektetni a játékba (sőt az, hogy remélhetőleg megveszik a Flash-t, az már pénzügyi befektetés), de közel sem annyit mint egy nagy-gépes játékba és a Machinarium esetében náluk nem az üzlet lebegett a szem előtt. Ez látszik a végeredményen, hogy a játék nem a szükség szüleménye.

Úgyhogy szerintem ilyen az ideális fejlesztőcsapat, ahol a készítők nem kérnek pénzt a belefeccölt órákért. Az más kérdés, hogy később pénzért adják el a játékot, ami szerintem természetes, de ez mégsem az, hogy a főnök havonta fizet, mert te nem feltétlen szórakozásból, hanem szükségből hoztál létre valamit. És általában (szerintem) ezért vérezik el néhány nagy-gépes játék, mert ott van a "szükség van a pénzre, hogy megélhessünk, mert ez a munkánk" érzés.
Persze vannak olyanok, akik azért foglalkoznak ezzel, mert ez a hobbijuk és szerintem, hogyha a hobbiból munkát csinálnak, akkor az eredmény nem lesz olyan jó (Persze fontos, hogy azzal foglalkozz, amit szeretsz csinálni.), de természetesen így is jobb lesz az eredmény, mint egy olyan csapatnál, ahol nagyrészt munkából csinálják a játékfejlesztést.

Van amúgy egy olyan érzésem, hogy a konzoloknál ez kivitelezhetetlen. Gondoljunk csak bele, hogy mennyit kell fizetni a fejlesztő környezetért és így már máris üzlet lett a dologból.
Bár kíváncsi lennék, hogy mi történne akkor, hogyha teszem azt egy 35 fős kis csapat még a PS3 megjelenésénél megvette volna a PS3-hoz a dev-kitet közösköltségből és mondjuk 2017-re elkészülnének egy iszonyat komoly játékkal, amihez még fogható nem volt soha. Ezt persze megmutatnák a Sonynak. Kíváncsi lennék, hogy mit szólnának a nagykutyák. Lehet, hogy elkezdenék reklámozni a játékot egy évig, majd 2018-ra megjelentetnék. Lehet, hogy akkora üzleti siker lenne, mint a huzat. Lehet, hogy nem.



Így utólag végigolvasva elég utópista ez az elképzelés (mármint az, hogy konzolon is létrejöjjön egy ilyesmi), de ki tudja, hátha...
nagy volt a pofam, elnezest kerek
17. karfiol  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 20:57:06
LV19
Válasz 14. bundas01 üzenetére:
Nekem ez volt az elsö PC játék, amit végigvittem.
16. bundas01  Hivatásos Troll
2010.02.13. 19:43:24
LV20
Válasz 15. Greg üzenetére:
Dettó.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
15. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 19:41:30
LV25
Válasz 14. bundas01 üzenetére:
Én sem szoktam, de ezért érdemes volt.
LV426
14. bundas01  Hivatásos Troll
2010.02.13. 19:27:16
LV20
Válasz 13. Greg üzenetére:
Érdemes.Még Joiit is rávettük,hogy kitolja.Pedig ő PC-n nem játszik.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
13. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 19:24:49
LV25
Válasz 12. bundas01 üzenetére:
Köszi ez is jópofának tűnik majd lecsapok rá. ;)
LV426
12. bundas01  Hivatásos Troll
2010.02.13. 19:14:38
LV20
Greg a Plants vs Zombiest ismered?Az is rohadtul jó!
http://www.youtube.com/watch?v=CHAbHz8iYHc
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
11. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 17:41:18
LV25
Válasz 10. karfiol üzenetére:
Kéne még ilyen játék Karfy, pl lehetne olyan hogy téged irányítva (szalonspiccesen) kéne eljutni a Jászai Mari térről a Morrisons-ba. ;)
LV426
10. karfiol  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 17:25:35
LV19
Válasz 6. Greg üzenetére:
Az jópofa játék volt. Mellette meg Galagát kellett játszani.:)
9. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 17:25:32
LV25
Válasz 7. akey üzenetére:
Igen először nem is vágtam mi a túró van hiszen jó választ adtam, aztán kiderült hogy nem. ;)
LV426
8. blountex  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 17:18:35
LV5
Én még játszok vele. Nagyszerű
PSN ID: blountex_HUN
7. akey
2010.02.13. 17:15:37
LV1
A légkondis rész a legelborultabb rész az egész játékban. Zseniális! :D
6. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 17:14:37
LV25
Válasz 4. ColdHand üzenetére:
Ami még nehéz volt az a játékteremben a logikai cucc (az első képen balra bent) a kis piros négyzetet a nagyba varázsolni majd kimenni....
LV426
5. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 17:11:50
LV25
Válasz 3. karfiol üzenetére:
Na jó de én utóljára 15 éve amőbáztam. ;)
LV426
4. ColdHand  Szerkesztő
2010.02.13. 17:11:16
LV22
Válasz 3. karfiol üzenetére:
Az amőba nekem is megvolt hamar, talán egyszer veszítettem.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
3. karfiol  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 17:09:21
LV19
Én is végigvittem pár napja, köszi az ajánlást ColdHandnek. Az a baglyos rész úgy is nehéz volt, ha tudtad mit kell csinálni. Az amőbát egyből megcsináltam, mert abban jó vagyok.
2. Greg  PlayStation.Community tag
2010.02.13. 17:07:33
LV25
Válasz 1. ColdHand üzenetére:
Nos igen ott nekem is kellett a youtube-os video, egyenlőre a speciális kiadást még nem veszem meg. Túlvállaltam magam.... ma vettem meg a Colossus-t, jön a Code Veronica (PS2), és a Shenmue is kéne...
LV426
1. ColdHand  Szerkesztő
2010.02.13. 16:59:19
LV22
Gratula! Én ott akadtam el nagyon, amikor a madarat kellett "lecsalogatni" a kábelről. Annál a résznél használtam csak a nagy segítséget. Életben nem jöttem volna rá a megoldásra.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV25
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
7717 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Gamerboy
Fórumhozzászólások száma:
16041 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
4083 db
Utolsó belépés:
2019.12.11. 13:47:34
Regisztráció ideje:
2009.03.09. 19:01:11
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea