PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

4 hozzászólás

2009.12.28. 09:20:09

Utolsó hozzászólás: Zozo8

2009.12.29. 18:57:18

Megosztás
Értékeld a blogot!
EyeToy: Play - mindent a szemnek, semmit a kéznek

Mindig is érdekeltek az alternatív irányítási formák videójátékokban annak ellenére is, hogy a kontrolleres megoldásnál jobbat eddig még senki sem tudott mutatni. Most, amikor minden nagyobb konzolgyártó az új grálnak tekinti a kamerás irányítást érdemes megnézni, hogy mi is ez és honnan lopták ... izé ... mi volt előbb, no.
Először is szeretnék köszönetet mondani D blogtársnak és barátomnak, hogy kölcsön adta a kameráját és játékait hozzá. Pár éve beszélgettük, hogy én valószínűleg nem vennék ilyesmit a PS2mre, mert ez azért már olyasmi ami nem az én korosztályom, de azért érdekelne. Ez egyébként a fenti játékra is igaz, hiszen már a borító alapján tudhatja az ember, hogy itt nem sok mélység lesz még akkor is, hogyha az grafikai megvalósítás kedvenc fiktív együttesem, a Gorillaz videoklipjeire hajaz.

Hogy mi is az EyeToy és mit kell vele csinálni azt minden bekapcsoláskor elnyomhatatlanul elmagyarázza nekünk egy rövid kis videó egy nagymama segítségével. Informatív, de nem különösebben megkapó bemutatása annak, hogy mi nemsokára csak a kezünk és lábunk aktív mozgatásával fogunk játékokat irányítani, szám szerint tizenkettőt. Ez mind szép és jó, igaz sohasem sikerült megállítanom a játékot azzal a megoldással amit itt magyaráznak, hogy a kezemet a kamera elé helyezzem.
FREE TIBET!

A menübe jutva hamarosan módunk lesz kiválasztani a játékmódunkat, az avatárunkat és a nehézséget is. Ezután jutunk a tulajdonképpeni játékok felsorolásába és tulajdonképpen itt kezdődnek a problémák is a programmal. Nem, nem arról van szó hogy a játékok kifejezetten unalmasak lennének vagy ötlettelenek, esetleg, hogy a program ne működne megfelelően. Nem, a londoni illetőségű fejlesztők (ld. még Getaway) igazán remek munkát végeztek játékkal.

Ami durván hiányzik és hibádzik a programból az a megfelelő körítés. Nincs története ha így jobban tetszik és így a különálló, high score hajhász játékok kipróbálása után nem sok mindent tartalmaz a program. Valóban bármikor előkapható, hogyha többen vagyunk és marhulni akarunk (ilyet is próbáltunk), de a szavatossága és élettartam általában így is a béka feneke alatt van. Ennek oka pedig valójában a játékokban keresendő.
Mit vigyorogsz tejbetök? Nem tudod, hogy dekázásnál nincs kéz?

Jól is hangzik egyébként, hogy tizenkét játék van rajta, mindegyiket egy a gorillaz küllemű "lények" közül vezet be nekünk. Igen hamar kiderül, hogy az embernek két-három játékon kívül nem sokhoz van affinitása. Remek dolog például Kung Foo módban kínai komcsikat leverni a háztetőkről kézzel vagy időre ablakot sikálni (komolyan, az aláfestő zene nagyon üt hozzá, kés Csengettet Mylord?) és érdekes élmény volt fejelgetni és boxolni is, de na de a ritmusjátékokkal már komoly gondban voltam, hasonlóan a tányér és csészealj tutujgatós darabokhoz.

Pár óra (?!) játék után magunkban vagy többesben azért már elgondolkozunk ennek a technikának a jelenén és jövőjén. Emlékszünk talán a PS3 már kezdetben kamerázott és hergelt egy látványos előzetessel, de minek, hogyha CCG (gyűjthető kártyajáték) lehetőségnél nem jutott messzebb és azt sem használta ki megfelelően (Magic: the Gathering igazi lapokkal?). Ami például már a boxjátéknál remekül látszik az a látószög kényes kérdése: mikor csak képernyőn látjuk éppen mit csinál ellenfelünk akkor egy furcsa, kicsavart testhelyzetben kell féloldalasan harcolnunk ami kellemetlen, természetellenes és illúzióromboló is.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41YSMN5GTML._S...
Ilyen az eredeti EyeToy szett.

A komoly probléma tehát a kamerakezeléssel nagyon hamar kibukik majd, hogyha komolyabb, ne adj Isten háromdimenziós megvalósítással keverik ezt a lehetőséget. Különösen úgy izgi ez, hogy egy kamerával (szerintem) nem lehet a mozgást minden ízében érzékelni, ahhoz legalább négy kellene körbe, hogy finomabb kézmozdulatot lekövethessen bármi, még így is van egy érezhető késés a nagyobb mozgásoknál. Szerintem odébb van az mire, kitalálják ezzel kapcsolatban tutit.

Mindent összevetve érdekes próbálkozás és élmény az EyeToy: Play. Partijátéknak remek, de egyjátékos mókának csak egy techdemo bájával bír, mert tulajdonképpen az is: rövid és velős bemutatása annak, hogy kábé mire képes és mire használható a kamerás játék és mindez feldobva néhány Gorillaz figurával. Az izgi az, hogy ennyi alapján én egy petákot nem adtam volna arra a Sony helyében, hogy ez, hogy ilyen legyen, sőt, hogy ki is adják. De mivel ez a PS2 és a jelenkori propaganda hazugságokkal ellentétben már akkor sok mindent előbb és jobban tudott a mai ígéreteknél nem lepődöm meg, hogy megjelent rá.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. Zozo8  PlayStation.Community tag
2009.12.29. 18:57:18
LV24
Válasz 2. ps2true üzenetére:
Nekem is megvan az EYETOY,sokan jó játszani:)Unokatesóm a napokban kapja/ta?? meg az Eyepet-et (neki való,9éves) kíváncsi vagyok mit mond majd róla.
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
3. racskogabor  PlayStation.Community tag
2009.12.28. 13:01:16
LV6
Technikailag nem látom a fejlődést.
2. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2009.12.28. 12:45:07
LV24
annó meg voltam érte őrülve. aztán rájött az ember ,hogy csak társaságban játszva okoz örömet. különben sokat nem ér. az Eye Pet viszont mindenképpen fejlődés PS3on. mert ott kimondottan a virtuális állat ellátása a cél vele. a VIRTUÁLIS ÁLLAT mindenképpen nagybetü. Egy tovább fejlesztett Tamagochi. X+1 cm tvken! :D
Playstation
1. racskogabor  PlayStation.Community tag
2009.12.28. 11:22:24
LV6
Ez van felhasználva az EyePet-ben is. Sajnos nem látni hatalmas fejlődést a dologban.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea