PlayStation.Community Blog ›› Motoko

7 hozzászólás

2009.11.02. 18:03:22

Utolsó hozzászólás: Motoko

2009.11.02. 23:45:25

Megosztás
Értékeld a blogot!
Blu-ray meghajtóval jöhet a Wii 2
................................................
A Nintendo francia részlegétől szivárogtak ki belső használatra szánt részletek, amelyekből arra következtethetünk, hogy a játékosok mellett a filmrajongókra is gondolnak a cégnél.

Az angol nyelvű internetes lapok francia forrásra hivatkozva számoltak be a hírről, miszerint a Wii utódja Blu-ray meghajtóval érkezik majd valamikor jövőre. Egészen pontosan a Nintendo France egyik marketinges munkatársától származik az értesülés, ebből pedig többek között azt is megtudhatjuk, hogy 2010-ben világszerte mindenütt egyazon napon rajtol majd el az új konzol.

A Wii 2 tehát beépített Blu-ray lejátszóval jelenik meg, ez pedig nemcsak az új formátumra támaszkodó kiadványok használatának céljából valósul meg, a cég ugyanis ezzel egy időben a kalózmásolatok terjedését is szeretné visszaszorítani, minimalizálni, nyilván az integrált másolásvédelmi funkciókra támaszkodva. A támogatott felbontások között a 720p és 1080p is megtalálható, ez pedig arra utal, hogy a nagyfelbontású alkotásokkal sem lesz gondunk, teljes méretben élvezhetjük majd azokat. A Nintendo ráadásul speciális akciót indít majd a megjelenéshez közel, amelynek keretében becserélhetjük a meglévő Wii készülékeket, hogy ily módon olcsóbban juthassunk a második generáció egy-egy példányához.

A hivatalos debütálásra a forrás szerint valamikor 2010 harmadik negyedévében kerül majd sor, vagyis közel egy évünk van még felkészülni arra. A megjelenést minden régióban egyazon napra időzítik majd, ezt pedig hatalmas marketingkampány előzné meg, hogy kellőképp nagy felhajtást keltsenek az utód körül. A Wii eddigi sikerei révén arra számíthatunk, hogy a Nintendo ismét nagy sikert arat, ám ehhez nem ártana tudnunk, hogy egészen pontosan milyen technikai paraméterekkel érkezik a konzol.

A fenti hír valódiságát természetesen minden további nélkül kétségbe vonhatjuk, ám az angol MaxConsole igencsak megbízható forrásként írja le a francia magazint, amely a korábbiakban számos, később valósnak bizonyuló mendemondával segítette ki őket.
......................................................
Veszélyben az Xbox 360 felhasználói
......................................................
Miután az újabb generációs játékkonzolok felléptek az internetre, ugyanazzal a problémával szembesülnek, mint amely korábban csak a vállalati és magánfelhasználói PC-s internetes hálózatokat jellemezte: a hackerek támadásaival.

A torontói SecTor biztonsági konferencián Chris Boyd, a Facetime biztonsági kutatóintézet igazgatója részletesen ecsetelte azt a tengernyi módszert, amellyel a hackerek a Microsoft Xbox 360 konzol játékosait támadják. Bár az Xbox piaci részesedése nem a legnagyobb, mégis a hackerek egyik jelentősebb célpontja. Az igazgató szerint ennek okai egyszerűek: az Xbox internetes szolgáltatásának, a Live-nak több mint 17 millió előfizetője van, és a szolgáltatásért havonta - többek között bankkártyával - lehet fizetni. Az Xbox Live sokféle online terméket és szolgáltatást kínál, éppen ezért a játékosok felhasználói fiókjai egyre közkedveltebb szegletét képezik az internetes feketepiacnak.

A támadók célpontjaikat a nyilvános információk alapján értékelik ki. Az Xbox-felhasználók pontokat szereznek a játékokban, azokból áll össze a játékosokat rangsoroló pontrendszer. Minél magasabb pontszámot ér el egy felhasználó a rendszeren belül, annál értékesebb célpontnak tekinthető. Ráadásul nem is könnyű az eredményt titokban tartani. Az Xbox titkosítási beállításainál nem lehet elrejteni a megszerzett pontokat, csupán a nemrég lejátszott játékok listájánál nyílik erre mód. Ezenfelül a Mygamercard.net révén a magas eredményeket elért játékosok még inkább látványos célponttá válnak, ugyanis ez az internetes szolgáltatás sokféle helyen (például fórumokon, e-mailek végén) megjeleníti a felhasználók pontszámait.

Miután a támadók beazonosították célpontjaikat, sokféle metódust alkalmazhatnak arra, hogy megpróbálják átvenni az irányítást a felhasználói fiók fölött. Az internetes szakzsargonban elterjedt angol kifejezés: a social engineering a csalások legegyszerűbb, de legalattomosabb módjára utal. A bűnözők manipulációjának célja, hogy a felhasználó véletlenül vagy önszántából kifecsegje a hozzáféréshez szükséges bizalmas adatokat.

Boyd olyan esetekről is mesélt, amelyek során a támadók a Microsoft terméktámogatási központját is felhívták, azt állítva, hogy ők a fióktulajdonosok, amit a nyilvánosan is látható információkkal támasztottak alá. Egy másik támadási módszer az adathalászat (phishing), amelynek segítségével az Xbox üzenetközvetítő rendszerén keresztül a hackerek a Microsoft nevében olyan, hivatalosnak látszó leveleket küldözgetnek, amelyek jutalmat ígérnek azoknak, akik megadják felhasználói nevüket és jelszavukat.

Gyakoriak még a szolgáltatás részleges vagy teljes megbénítását célzó úgynevezett Denial of Service (DoS) támadások, amelyek az Xbox Live esetében úgy működnek, hogy az üzenetküldő rendszeren keresztül ismeretlenek barátkérő figyelmeztetésekkel zaklatják a felhasználókat. A DoS-támadások alkalmával egy szervert olyan sok kéréssel bombáznak, hogy a rendszer a feladatokat egyszerűen nem képes ellátni, és legrosszabb esetben összeomlik.

A Microsoft a problémát felismerve korlátozta az egyszerre kiküldhető barátkérő üzenetek számát, a felhasználók pedig úgy védekezhetnek, hogy az üzenetküldő állapotát "Nem vagyok a számítógépnél" módba állítják. Az igazgató azt tanácsolja minden Xbox Live felhasználónak, hogy távolítsa el a profilhoz mentett bankkártya-információkat. Ezekre az adatokra az előfizetés automatikus megújítása miatt van szükség, ha a felhasználó ezt a kényelmi szolgáltatást nem kívánja igénybe venni, máris biztonságban érezheti magát. A csalók megtévesztése érdekében a valótlan információkat kitöltött Xbox Live profillal még inkább csökken a sebezhetőség veszélye.

A Microsoft és a biztonsági cégek sem tudnak hatékony megoldást a felhasználók egymás közötti peer-to-peer (P2P) fájlcserélésnél fellépő biztonsági rések ellen, mert az adatfolyam közvetlenül a felhasználók között zajlik, így egyedül a bizalmatlanság lehet a támadásokkal szembeni legjobb védekezés. Magyarországon a személyes információk rossz kezekbe kerülése kevésbé fenyegeti a felhasználókat, ugyanis hivatalosan itthon mind a mai napig nem érhető el az Xbox Live, jóllehet a területi korlátozás egy külföldi cím megadásával megkerülhető.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. Motoko  PlayStation.Community tag
2009.11.02. 23:45:25
LV7
Válasz 6. cjnin üzenetére:
Húúúúú valóban, bizarr elme vagyok!:d
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
6. cjnin  PlayStation.Community tag
2009.11.02. 20:49:54
LV10
Most nézem, hogy saját magad kommenteled elsőnek a bejegyzéseidet.
Bizarr.
No mission too hard, No challenge too big
5. kobe  PlayStation.Community tag
2009.11.02. 19:55:55
LV11
na a Nintendóra kíváncsi leszek
érdekes lenne, ők kijönnek egy erősebb géppel, a Sony meg a M pedig a Wii fele mozdul el, és végeredményben ugyanazt kapnánk
2009.11.02. 19:33:05
LV5
ezért vagyok én ezüst felhasználó. Online játszára meg ott a ps3 htx.
Online gaming will return BEFOREMay 31st 2055
3. Motoko  PlayStation.Community tag
2009.11.02. 18:24:49
LV7
Válasz 2. ColdHand üzenetére:
Igen Ctrl + c és aztán Ctrl + v!:D
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
2. ColdHand  Szerkesztő
2009.11.02. 18:18:52
LV22
Na, akkor meg is van a szakértés. :)
...a többit képzeld hozzá.
1. Motoko  PlayStation.Community tag
2009.11.02. 18:04:56
LV7
Forrás: innen onnan!:)
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV7
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
6956 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Árva Júlia
Fórumhozzászólások száma:
78 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
1884 db
Utolsó belépés:
2018.02.23. 01:46:33
Regisztráció ideje:
2009.02.06. 18:22:10
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea