PlayStation.Community Blog ›› kobe

32 hozzászólás

2009.10.23. 17:09:25

Utolsó hozzászólás: barnoca

2009.12.30. 12:53:28

Megosztás
Értékeld a blogot!
"Én és az 576 Konzol"

Ez volt a kérdés a tesztelőkhöz 2006 decemberében, a 100. szám körkérdésében.
Körülbelül négy hónappal azelőtt, hogy bekerültem volna.
Rengeteget törtem a fejem ezen a kérdésem, én mit írtam volna. A válasz vagy túl sok, vagy túl kevés. Pár mondatban megfogalmazni? Szinte lehetetlen.

Most csak azt a részét szeretném elmesélni a dolgoknak, ahogyan odakerültem, és az ott eltöltött időt hogyan éltem meg.
Talán egy év elteltével már nem gáz előhozakodni vele.

Amiket most fogok írni, azt a legőszintébben írom. Vártam, hogy a fejemben tisztázódjanak a gondolatok. Ennek most jött el az ideje.

Nyílt titok, hogy Krisztián és én régóta ismerjük egymást. Nyílt titok, hogy néha együtt írtunk cikkeket.
Nyílt titok, hogy az ő révén kerültem be az 576 Konzolhoz.

Máig jókat vigyorgok a 50 Centes cikken, ami az egyik első szárnypróbálgatásom volt, és a rá érkezett reakciókra, miszerint sótlan, unalmas cikk született. :D

A történet talán 2000-be nyúlik vissza. Ekkor landolt Krisztiánnál egy Dreamcast, aki ennek kapcsán elhatározta, hogy belefúrja magát a játszásba. Ideje volt, mint a tenger. :D
Egyre jobban beleásta magát az 576 Konzolokba, amik nekem megvoltak hiánytalanul.
Krisz 2003 körül határozta el végképp magát, hogy csatlakozik az 576 gárdájához. Addigra már önszorgalomból elég sok stuffot lenyomott, talán többet is mint én egész addig, mondhatni a szerepek felcserélődtek. Többé nem én voltam a videojáték-szaki. Bár ez a PlayStation korszak óta többé-kevésbé érlelődött.

2004-ben sikerült is neki. Onnantól kezdve mindig megmutatta a tesztelt anyagokat, az NBA-sekben pedig segítettem is neki.

Nemsokára aztán már ő vezette a Csevegőt.

Irigykedtem rá? Nem különösebben. Krisz mindig előttem járt egy-két lépéssel; előbb vállalt munkát, előbb jutott ki külföldre, miért lett volna meglepő, hogy előbb került be az 576-hoz, részben az én régi álmomat beteljesítve, előbb...na, ez talán mégse tartozik ide.

Büszke voltam rá. Úgy voltam vele, hogy ha én nem is vagyok benne, de egy jó ismerősöm igen.

2005 tavasza.

Akkor éppen sokat játszottam a Crazy Taxi 3-al, amelyben egy választható szereplő neve (egy pimp feka) volt Bixbite. Poénből felregeltem az 576-ra, és szétoltottam a saját topikjában, hogy ő az 576 csicskája, aki mindent elvállal. Nem fogok hazudni: félig-meddig így is gondoltam. :) Elég nagy zűrt okoztam, mondjuk nem nagyobbat, mint Bajnok egy közepes napján (ami azért nem rossz). Aztán persze elmondtam neki, és onnantól fogva normálisan használtam a nevet.
Utána mondtam is neki, hogy igazán nem kellene kiakadnia, mert akit százezren védtek be abban a pillanatban, az valamit jól csinál.

Emlékszem Karfiolra, amint halál komoly arccal a fórumon benyögi, hogy ő a karfiol (avatarja egy karfiol, nickneve karfiol).
Végigkövettem egy fórumos vitát, ahol Dzson mindenkit oltogatott, és végül azok voltak leszúrva, akik visszaírtak neki. Beírtam egy sírós kommentet, hogy nem igaz, hogy Dzson oltogatja a népet, és ők vannak leszúrva. Erre Martin beírt Dzsonnak, hogy most már ő is áljon le. El sem hittem. Felmegyek az 576 fórumára, és egyből a nagy Dzsont beoltom. :)

Asszem' ekkor írtam meg azt az Xboxos szösszenetet, ami a 2005 szeptemberi Csevegőbe került be.

Ezután mindig hallottam a nagy fórumos sztorikról, meg hát láttam is, mert Krisznek akkor még nem volt normális elérése, és mindig nálunk netezett. A híres-neves Csevegős kép eredetét is tudom, amikor minden tesztelőt egy-egy híresség testesített meg; pl. Antaru volt Elvis, Csipi Árpa Attila...stb. Krisztián nagy mozifan révén mindig mindenkit úgy írt le, mint valami filmsztárt, hogy "emlékszel a XY-ban a második képkockán, öt másodpercnél, aki balról belógott?" Na, pont ÚGY néz ki Csipi...és hasonlók. Én meg, kedvenceimről lévén szó, lelkesen hallgattam, hisz minden vágyam volt, hogy megtudjam milyen ember Csipi, hogy néz ki, és hasonlók.

Irigyeltem, de örültem is neki.

Lapozgattam a Csevegőt, és azt mondtam magamban: b*zmeg, öreg ez szép volt. Sose hittem volna, hogy azokból a sztorikból valami életképeset hoz össze. Elég nagy lökést adott ez nekem, hogy az ember higgyen az álmaiban - és saját magában.

2005 vége

A 2005 végén megújult fórumra (ami akkor nyerte el a végleges külalakját) regeltem én is, de nem sok vizet zavartam.

2005 októberében szólt Krisztián, egy szombati napon, hogy fórumbuli lesz valamelyik plázában. Nekem akkor más programom volt, így nem tudtam menni, bár nem sült el végül is valami jól (mondhatni sehogy se :D), így hát mehettem volna. Aztán egy hétre rá mondja Krisz, hogy megint buli lesz, ezúttal nála, a lakásán - ha kedvem van, nézzek már át. Kedvem van, miazhogy, úgyse ismer senki, de átmegyek és elvegyülök. Átmentem, és mivel láttam, hogy mindenki a fórumos nevén szólítja a másikat, én se a polgári nevemen mutatkoztam be, hanem mint Bixbite (bevallom, először röhögtem az olyanokon, hogy "helló, X8860 vagyok", irtó furán hangzott :D). Senki se vágta. Az első fórumbuli szereplői, amin én ott voltam: Tilda, Snow, Kenny, Pityesz, Karfiol, Imakandi, Samu, és persze Bea és Krisz. Sokan közülük már nincsenek is itt.

Első látásra megkedveltem szinte mindenkit. Közel sem olyanok voltak, mint a bulis társaságom, értelmeseknek tűntek, de nem voltak olyan kimódoltak, mint a fősulis haverjaim; lazák és közvetlenek voltak, megjátszás nélkül. Így amikor megkért Krisz, hogy lehetne-e nálam buli, egyből igent mondtam. Naná! A második buli aztán még fékevesztettebbre sikerült. Új embereket ismertem meg: Masamune, Okami, Oldern, és még sok más, de ha jól emlékszem eljött Vega is. Ezután felváltva voltak a bulik Krisznél, illetve nálam, és mindegyik duplázott-triplázott az előzőre. HIHETETLEN jó hangulatúak voltak ezek a bulik. Mintha mindenki megtalálta volna az elveszett testvérkéjét. Felszabadult, játszós, singstarozós (először fogtam mikrofont a kezemben, és egész este ott álltam mellette :D)

Életem legjobb parti időszaka volt ez. Hétköznap fősuli, vagy nem, hétvégente dj-zés, és időnként közbeiktatva pedig fórumos bulik. Jobb nem is lehetett volna. Pezsegtem, úsztam az árral, és közben a saját bulijaimat szerveztem. Még a fősulimban is meghívókat osztogattam vadidegeneknek. Hülyének is néztek sokan.

Jó, voltak fura fazonok is. Nem felejtem el JK-t, aki mint egy robot jelent meg mindig napszemüvegben, és iszonyat dumákat nyomott, olyanokat, hogy "kompatibilis vagyok a nőnemű lényekkel", meg hasonlók.

Aztán később kezdett megromlani az egész. Az okokat hagyjuk, nem érdekel. Végtelenül szomorú voltam.
Az első fórumtali: Balra Kenny, a földön ülve Karfiol, középen Krisz, én a szendvicset zabálom éppen.

2006-ban hírszerkesztő lettem egy újonnan indult kosaras oldalon, a Bball.hu-n. Nem teljesen hátsó szándékoktól mentesen; ekkor már fejemben volt a terv: bekerülni az 576 Konzolba! Első lépés: megtanulni fogalmazni, helyesen írni. Valaha jól ment mindkettő, nem lehet probléma. A hírszerkesztői feladatkör, és néha egy-egy cikk megírása (én írtam az akkori nagydöntő beharangozóját, talán még máig fent van) segített ebben. Májusban kirúgtak a fősuliról, a dj-zős helyem megszűnt, de nem igazán érdekelt egyik se.
Fix terveim voltak, emlékszel? :)

A bekerülés.

2006 nyara sok szempontból emlékezetesre sikerült, bár nem feltétlenül azért, amiért egy nyarat a szívükbe zárnak emberek. Mondhatni teljesen átalakultam gondolkodásilag. Ennek nagy kiváltó oka többek között egy anime: az Akira.

Augusztus végén volt egy kis vicces balesetem; egy jól sikerült siófoki buli alkalmával lesérültem másfél hónapra: bokaszalag-szakadás. Két hét felpolcolt lábakkal, onnantól óvatos séta gipszben. Szeptember végére már cipőt is húzhattam. Mégse telt el eredmény nélkül a lábadozás. Ekkor vetettem bele magam az animékbe, megismertem a 24-et, és ami a mi szempontunkból döntő: elkértem Krisztől a GameCube-ját. Szavazhattam, hogy melyik gépet választom. Mindegyik mellé felsorolt 10 címet (ha jól emlékszem), és érdeklődés szerint sorrendbe kellett állítanom. A PS2 és az Xbox mellett a GameCube futott be fölényesen...
...máig nem feledem azt az őszt. Resident Evil 4, Metal Gear Solid TTS, Legend Of Zelda Wind Waker, Metroid Prime, Pikmin, Star Wars Rogue Leader... Ezek a játékok visszaadták a hitemet. Azt mondtam, nekem ezzel foglalkoznom kell. Befejeztem a hírszerkesztést a bball-on, ellenben elindult egy netrádiós műsorunk, bár ez nem tartozik ide. Nekem az az ősz, és előtte a nyár a "felzárkózás" jegyében fogant. Szinte ittam, szívtam magamba azt a kultúrát, melyből oly sokáig kimaradtam. IRC-en új arcokat ismertem meg, akkor kezdődött jó haverságom Dömével, és akkor már működött a megújult 576 online-on - illetve aztán a gameren is - , amit imádtam. Rendszeresen, napi szinten mentek a csatározások, érdekes hírek, szösszenetek - elemi erővel vetettem bele magam az egészbe. Megszűnt minden, amit odáig csináltam. Suli? Hahah! DJ-zés? Lóf*sz. Csakazöthetvenhat, csakavideojátékok!

A Resident Evil 4-ből tesztet írtam. Elhatároztam, hogy elküldöm Martinnak: az lesz az én próbacikkem. Mellette még kitaláltam egy állatságot, "10 dolog amit utálok a videojátékokban" néven. :D Aktuális lenne talán előszedni, de sajnos már nincs meg. :)

Az volt a célom, hogy egy új stílust vigyek az 576 Konzolba; egy, az 576 KByte-ok stílusából táplálkozó, de mégis újszerű ízt, ami véleményem szerint hiányzott a palettáról.
Ez a stílus három fő forrásból táplálkozik: egyrészt a régi KByte-ok hangvétele, ami szinte belemerevedett a génjeimbe: Martin, Zolee, V.Z., Koronczai Gáspár, T.J. tesztjei. Az alapot jelentik számomra, és nem csak videojáték vonatkozásban...
Példamutató volt az a megszállottság, az a precizitás, az az alázat a játékok iránt.
Másrészt a személyes élmények; ezek adják az egésznek töltést, a fűszert. Harmadszor az amerikai szakírók (játékos és egyéb), bloggerek szabados, szókimondó stílusa - ez látható talán leginkább a blogbejegyzéseimen.

Egy dolog volt, amit világosan láttam: hogy rengeteg bepótolni valóm van. Neki is láttam.
Másfelől nem volt idegen tőlem ez az egész. Nem megjátszós, erőltetett volt, hanem mint újra felülni a bringára, egy régi haverral dumálni. Vissza kellett rázódni - ennyi volt az egész. Megvolt az az előnyöm, ami mai napig fontosnak érzek, hogy kívülről és belülről is egyformán láttam az egészet. Ezt sokszor érzem olyankor, amikor valaki olyannal társalgok, aki egész életében csak videojátékos körökben mozgott, az összes haverja játszik, és egyebek...
Persze maradtak homályos foltok, de az mindenkinek van.

2007 elején egy születésnapi bulin találkoztam először Martinnal. Tképpen nem először, de tizenegynéhány év után először, úgy, hogy ő is köszönt nekem. :D
Kezdetben úgy volt, hogy közösen fogunk cikkeket írni Krisszel. Magamban nem rajongtam az ötletért; megvolt a saját magam elképzelése mit akarok, amit aztán később a világ tudtára is adtam, na de ne szaladjunk ennyire előre...

Írtam Martinnak, hogy szívesen elvállalnám az NBA Homecourt tesztjét. Azért írtam azt, mert már korábban is besegítettem Krisztiánnak az NBA cikkeknél, és hát gondoltam, ezért nem nagyon lelkesedik senki; ebből nem lehet gond, hogy jön az újonc, is lenyúlja a legjobb falatot. Meg is kaptam. Azt a másfél órát, amíg úton voltam haza a szerkesztőségtől, soha nem felejtem el, a mennyben voltam. Hazamentem, és egyből játszottam. Érdekes volt a helyzet, tudniillik én már korábban írtam egy pár bevezetőt, hátha jó lehet még valamikor. Nos, úgy alakult, hogy az egyik valóban kapóra jött, nevezetesen amit a Bajnokok Ligája játék elején írtam. Az már hónapokkal korábban ott volt a gépemen. :) Az NBA cikk? Ha szerényen akarok fogalmazni, akkor is csak azt tudom mondani: kiráztam a kisujjamból.

A következő hónapban aztán nem kaptam játékot. Kár, mert minden idők egyik legjobb száma lett a 2007 májusi. Talán épp azért? :D
Az első tesztalanyom: NBA Street Homecourt

2007

Május közepén aztán hívott Krisz: elvállalhatnánk együtt a Halo 3 Beta előzetesét. Emlékszem, hogy kapkodtam a levegőt. Úristen! Alig egy hónapja vagyok bent, és máris Halo-ról írok cikket? Mi lesz még itt!? A főnök tudott a Halo mániánkról, hogy több száz meccset nyomtunk le együtt, így kapóra jött a dolog. Főleg, mivel az 576-nál úgy tudom, sok Halo-s nem nagyon volt. A fő cikkíróknak nem kimondottan ez volt a fő profilja.

Korábban ugye úgy volt, hogy közösen fogunk cikkeket írni, amit én megvétóztam.
Azt hiszem, a hiúságom volt az oka. Zavart, hogy tudtam: azt hiszik, hogy csak Krisztián miatt kerültem be, mert tartottam egy pár bulit, és benyaltam magam a körbe.
Nem kellett senki, hogy ezt kimondja. Tudom, hogy folynak ezek a dolgok. Feltett szándékom volt, hogy bebizonyítsam, nem véletlenül kerültem be a csapatba; hogy rászolgáljak arra a bizalomra, amit Martin megadott...
...és továbbra is ez a célom. Mivel úgy érzem, mindent nem tudtam megmutatni a lapban, sokáig úgy éreztem, nekem árkon-bokron bizonyítanom kell. Mert tudok valami olyasmit, ami méltó arra, hogy az 576-ban helye legyen - ez egyértelmű volt onnantól kezdve, hogy Martin bevett a csapatba. De ez egy nagyon magas mérce. Nem volt könnyű, de belevetettem magam, hogy olyan háttéranyagot magamra szedjek, amellyel egyre jobb lehetek.
Ez, amit most néha a blogomban látsz, még ennek az időszaknak az emlékét őrzi magán. Rég készen voltak ezek az írások, legalábbis a fejemben, de egy részük vázlatszerűen ott volt a gépemen. Mit csináljak, dobjam ki őket?
Belefúrtam magam valamibe, és aztán vége lett.

na de vissza a realitásba...

A Halo 3 Beta teljesen elvarázsolt. A Halo-t ismertem, szóval nem volt para. Az volt a koncepció, hogy két szemszögből írjuk meg, egymást váltva. Először arra gondoltam, hogy párbeszédként írjuk meg, de mivel végül külön játszottunk, így erre nem volt esély. Egymás mondandóját kiegészítve írtuk hát meg, és ami az érdekes, hogy beszéltünk róla ugyan, hogy mit fogunk írni, de mivel szó szerint nem beszéltük át, így aztán a véletlen műve volt, hogy ténylegesen kiegészítették egymást az írások. Amiről én nem ejtettem szót, arról Krisz írt, és fordítva. Szerintem az a cikk felfogható két lelkes, Halo-kedvelő emberke ámokfutásának, amiben sok okosság volt, csak ugye a Halo-val épp az a baj, hogy akik igazán szeretik, azok nem olvassák el. Ha jól emlékszem, egyetlen visszajelzés sem érkezett - legalábbis nekem, Krisznek lehet - , ami olyan szempontból érthető, hogy csak egy Előzetes volt, másfelől viszont hihetetlen lelkesedéssel írtam/írtuk meg az anyagot, ami véleményem szerint nem is sikerült rosszul. Ez kisebb csalódás volt, de aztán arra gondoltam: ugyan már, hisz alig két hónapja vagy itt, ne légy mohó...

Para volt viszont a másik tesztalanyom, a Socom, amellyel utána Squall szívatott sokat; igaza volt. Teljesen rossz megközelítésből írtam meg az egészet, amit azzal kívántam palástolni, hogy az előző rész tesztjére hivatkoztam, lásd abban már mindent leírtak. Ez persze így volt, de nem azért kapom a pénzt, hogy összenyilazgassam magamnak a teszteket. Szégyelltem is kicsit magam, bevallom.
A másik játék viszont a mennyekbe röpített! Egy igazán nekem való, szédült cucc, a Parappa landolt nálam, amihez Martin még azt is hozzáfűzte, hogy erről ő írta volna a tesztet. Szerinted ösztönző hatása volt ennek? :D Életem egyik leghangulatosabb tesztje, amit végig fülig érő szájjal írtam meg. Ráadásul már "magamban" a hátteret is megterveztem hozzá.

Ezt most kifejtem.

Minden cikket alapvetően úgy írtam meg, hogy fejemben volt az 576 Konzol lapdesign-ja. Ez nálam fontos szempont, gyakran a blog bejegyzéseimet is "képpel együtt" szerkesztem, sőt néha a kép maga fontosabb, mint a szöveg. Az NBA Homecourtnál kékes hátteret képzeltem el hozzá, jobb felső sarokban a főszereplő Carmelo Anthony-val. Mit ad Isten, kijött a cikk, és pont így láttam viszont az újságban. :) Szerinted örültem? Ugyanez játszódott le a Parappánál. Sárga háttér, pont azzal az elrendezéssel, ami a fejemben volt cikkírás közben. Ez azért fontos, mert sokszor a tagolást, és a bekezdéseket is úgy szerkesztem, hogy minél könnyebb legyen hozzá megfelelő design-t találni. Ez nem hátráltat, vagy nem kényszerít kompromisszumra egyáltalán, sőt, mint arra később rájöttem, amikor nem volt a fejemben ilyen komplett vázlat, nem is tudtam igazán jól írni. "Lógott a levegőben" a cikk.

Jött az összevont szám. Elég rendesen el voltam eresztve anyagokkal. Mivel Stil akkor épp nem tudta vállalni a tesztelést, ezért aztán elég sok PSP játékot én kaptam meg tesztelésre. Ezt én is jó ötletnek tartottam, mivel egy PSP játékot alapvetően nem olyan nagy dolog tesztelni. Az egyetlen baj, hogy nekem korábban nem sok tapasztalatom volt sem a PSP-vel, sem a sony játékokkal úgy 'en bloc. Ezért mindig segítséghez fordultam; pl. egy teniszes játéknál elkértem a Virtua Tennis 3-at is hozzá, és abból kiindulva, mivel azt jól ismertem, meg tudtam mondani, hogy a másik milyen lett.
Így volt ez a Monster Hunter esetében is, amit utána elég sokáig emlegettem. Ez a játék olyan terjedelmes jószág, ami még egy szakavatott tesztelőt is bevitt volna az erdőbe, ám szerencsére Martin bízott bennem annyira, hogy nekem adja; viszont tanácsolta, hogy keressem fel muhahát, akit itt Hatrix néven ismerünk. :) Ő aztán elég sokat segített, elirányított egy weboldalra, ahol a játék leírásán kívül még kalandok leírásai is szerepeltek, hiszen ez egy online vadászgatós játék. Az egyetlen problemo, hogy ezt az PSP változatból kihagyták, így csak Ad Hoc lehetett játszani. Ehhez viszont kellett volna még néhány PSP, és adott esetben talán a játék is, bár ebben nem vagyok biztos. Mivel ez nem állt rendelkezésre, ezért végül a teszt a világ bemutatásáról szólt, egyféle guide-ként működött, és odaírtam, hogy ha segítségre van szükséged, keresd fel Hatrixet. Amúgy érzésem szerint jól sikerült a cikk, csak túl tömény lett.

Aztán jött augusztus, és akkor elég sok dolog történt egyszerre. Ez a hónap volt tesztelői "pályafutásom" legfényesebbike. Resident Evil 4 Wii, amit külön én kértem, hogy tesztelhessem; Guitar Hero 2, amit szintén én választottam az Overlord ellenében; egy Silpheed és egy pankráció. Nem kerülgetem: a Resident Evil 4 cikk szerény véleményem szerint a legjobb, ami valaha kikerült tőlem, de a Silpheedből és a Guitar Hero-ból is érzésem szerint hangulatos cikket sikerült kanyarítani. Érdekes, hogy többen is csak később jelezték vissza, hogy ez vagy az jól sikerült, pl. Csabi mondta, hogy a GH 2 tetszett neki, de fogalma se volt, hogy az én vagyok. Már ekkortájt is sokat bajlódtam a nevekkel, hiszen ekkorra már meglehetősen untam a bixbite-ot; emlékezzünk, ezt én csak poénból találtam ki, ami oké, hogy így szólítanak bulin, meg ismerősök, de újságba illett valami jobbat kitalálni. Ekkor húztam elő a Kobe-t, ami meg azt megelőzően volt a nicknevem. Mondjuk tegyük hozzá, ilyen névvel csakis ilyen körökben merek forgolódni, mert ahol véletlenül tudják is az emberek, hogy ki az a Kobe, ott elég nagy pofára esés ezzel a névvel szaladgálni.

Ha kérdezel, tehát a 2007 szeptemberi számot tartottam a legerősebbnek Kobe szempontból.

Ezután viszont jött egy törés. Ne kérdezd, miért. Szeptember végén "hivatalos" voltam a Halo 3 magyar premierjére, ami azt jelentette, hogy ha akartam, elmehettem, de a kutya se törődött vele. Valamiért elnéztem a napokat; gondoltam, ott majd jól lenyúlom a Sega Rally-t és a Skate-et, amiket akkor kinéztem magamnak. Mikor kiderült, hogy nemhogy mindkét játék ki lett adva, de egy szem PS2 játék árválkodott mindössze bent a szerkesztőségben, iszonyat nagy sokként hatott rám. Tudom, ez furcsa, de én akkor már valahol mámorosan lebegtem a magasban, és minden percben készen álltam az újabb cikkre. Akár hatszázat is bevállaltam volna, ha úgy hozza a sors. Hozza úgy, hozza úgy! - ezen imádkoztam. Annyira ebben, és ennek éltem, hogy konkrétan semmi mást nem csináltam. Azt a kongó ürességet, amit akkor éreztem, nem is tudom leírni, de csakis a saját számlámra írhatom. Bonyolította a helyzetet, aminek a hátulütőjét már ekkor kezdtem megérezni, hogy nem voltam jóban egyáltalán senkivel a szcénán belül. Úgy gondoltam, mindent megteszek azért, hogy magasra röpítsen a bixbite/kobe nevet - na igen, melyiket is?
Egy ideig mindegy volt, csak rólam szóljon minden, és akkor lesz sok játék. Valamiért úgy gondoltam, hogy ezzel lehet sikert elérni. Őszintén szóval néha azt se tudtam mit csinálok, csak hogy én érvényesülni akarok, és semmi más nem számít. Pár embernek azóta se tudtam megmagyarázni, hogy nem vele volt a bajom, csak egyszerűen rosszkor volt rossz helyen (konkrétan egyetlen emberrel SE volt semmi bajom) és ők valszeg' nem is fognak megbocsátani, amit meg is értek.

Novemberben aztán kitaláltam a tutit. Mivel már két hete a Halo 3-at nyomtam multiban, mondtam Martinnak, hogy erről írnék egy részletes ismertetőt. Térképekkel - mondta ő. Először vonakodtam, majd végül térképek is lettek. Harminc ezer karaktert írtam róla, és szívem szerint még ennél is feljebb mentem volna. Ez ment a mellékletbe.
A másik nagy ász, amit kisírtam magamnak, a Kennyvel közös Zelda Phantom Hourglass teszt lett. Korábban Kenny mondta, mennyire tetszett neki, amit még korábban a Wind Wakerről írtam a blogomba, és mondta, hogy valahogy azt a hangulatot kéne belecsempészni a Phantom írásba is. Kapva kaptam az alkalmon, és megkértem, hogy hadd társuljak be mellé. Szerencsére beleegyezett. Így ketten két példánnyal külön-külön elindultunk kalandunkra, hogy aztán közös erővel illesszük a hüvelyébe a kardot (ez most így jött). Kenny írta a lényegi részt; tképpen kész cikkel állt elő, amit aztán itt-ott felülbíráltam. Az ő történeti összefoglalója helyére megírtam a bevezetőt, és pár helyen belenyúltam, ahol úgy éreztem szükséges. Talán mind közül ezt a cikket élveztem a legjobban. Hozzá kell tenni, Kenny abban a hónapban volt debütáns, szóval azért elég nagy szó, hogy leadta a legnagyobb általa kapott anyagnak a kizárólagos jogát. Kicsit vonakodtam is elkérni tőle az elején. De mivel végül is ő írta a fő részt, így talán számára se volt nagy baj.
Volt még egy Need For Speed Pro Streetem is, amit Martin kért, hogy jó részletes cikk legyen. Asszem' az lett. Kár, hogy a játék maga erős csalódás lett.

Decemberben aztán ismét kaptam remek dolgokat. Tomb Raider Anniversary-t, ami szelíd nosztalgiaként hatott rám, Tony Hawkot, amivel sokkal jobban szórakoztam, mint reméltem, és és és...Narutót! Kapóra jött, hogy most meg Masát kérjem meg, segítsen kicsit áttekinteni a történeti hátteret, és aztán magam is belevetettem magam az animébe - ez egyébként gondolom sokszor inkább viccként jött le, de nem: volt úgy, hogy a teszter sokszor csak azért állt neki egy sorozatnak, hogy az éppen általa tesztelt cuccal jobban képben legyen. Tetszett, a játék pedig nagyon is. Azt hiszem, a generáció egyik leghangulatosabb játéka címet is kiérdemelhetné, és végre valami egyedi, izgalmasan újszerű jött ki a platformjáték műfajban. Masa aztán segített belelátni a chakra, különböző ninja fokozatok és egyéb dolgok rejtelmeibe, az előszó pedig ha jól emlékszem, teljes egészében tőle származik, annyi változtatással, hogy az egészet egyes szám első személybe raktam át.

A novemberi és decemberi szám is tehát ütősre sikeredett, de bevallom, még így is kicsit csalódott voltam. Az év végi hajrában számos címben reménykedtem, sokat kinéztem magamnak, be is jelentkeztem értük, de mindegyik foglalt volt. Ez csak azért ért csalódásként, mert egész évben azt mondogattam magamnak, ha valami kevésbé jót kaptam, hogy nem baj, jön az év vége. 2007 vége híresen erős év volt, X360-am is van, ami akkoriban a fő konzolnak számított - valami majd biztos beesik. De nem panaszkodom, mondom, már csak a Naruto miatt se.

Ezután megkaptam a szokásos évi sportfelhozatalt, amiből az NBA-vel kereken két hetet játszottam, ahhoz képest mégse tudtam valami igazán jót kihozni belőle.

2008

Sajnos azt kell mondanom, 2008-tól valahogy fokozatosan kezdett elhagyni az ihlet, amit időről időre sikerült ugyan egy-egy játékkal újra előhoznom (pl. a szintén általam kikönyörgött PS3-as Lost Planettel), de 2008 olyannyira szegényes volt játék felhozatal terén, hogy gyanítom, mások se jártak sokkal jobban. Maradjunk annyiban, hogy a Quake Warsnak már örültem (túl is pontoztam), amelyhez egyébként elkértem Lucsytól az akkori multiplayer játékok krémjét, hogy legyen összehasonlítási alapom. Ezt csak azért írom, mert a cikkírói állás könnyű meló, ezt senki nem vitatja, de rengeteg egyéb dolgot kell csinálni ahhoz, hogy képben legyen az ember. Ha valaki CSAK azokat az anyagokat pörgeti ki, amiket tesztelésre megkap (és sokaknak a magánéletükön kívül nincs ám olyan sok idejük játszásra), az nem fog valami jó teszteket írni, egy idő után meg fog látszani, hogy neki ez már csak malomőrlés. De ha valaki csak az általa favorizált anyagokkal játszik, az se jó: részrehajlóak, túlzóak lesznek a tesztjei. Egyetlen megoldás van szerintem, hogy örömöt lelj abban, hogy a legkülönfélébb játékokban felfedezed a varázst, és tapasztalataidat megosztod másokkal.
Azért tévedés azt hinni, hogy csak azért, mert valaki videojátékokkal foglalkozik, más dolga, más időtöltése már nincs is. Pedig normál körülmények között ez egy full-time job.

A nagy különbség számomra tehát a tesztelőség és a hobbi videojátékozás között nem az, hogy nem, vagy kevésbé élvezem az általam szeretett játékot; hanem az, hogy nincs meg az az önszorgalomból való utánajárás, amelynek révén néha a kicsit kieső programokba is belelesek. Ezáltal sokkal személyesebbé, "intimebbé" válik a cikkírás. A vicc az, hogy úgy éreztem, valahol ezt várták el tőlem az újságnál is, hogy írjak ilyen személyes módon, de én ha valamit komolyan veszek, akkor képtelen vagyok leállni. A vicc az, hogy néha az embert azért nézik baleknak, mert komolyan veszi amit csinál. Kriszt is mennyi támadás érte anno, amikor más tesztelők néha elintézték egy féloldalnyi viccelődéssel az adott játékot, talán szórakoztatóbb végeredményt produkálva, de ezt én képtelen voltam megcsinálni.

Szóval 2008-ra folyamatosan fogyott a szufla, nem igazán találtam a helyem, a legtöbb cikk arról szólt, hogy próbáltam megkeresni a stílusom. A Madden 2009 talán még jól sikerült, de aztán beláttam, hogy jobb félretolni a cangát. Az utolsó szám előtt, kicsit tán pofátlanul, már be se mentem. Nem éreztem, hogy nekem ott volna a helyem - az utolsó szám legyen azoké, akik sok éven át tolták a szekeret.

Váltásra volt szükségem. A vicc az, hogy ez a váltás eljött, igaz, hogy milyen formában, azt inkább hagyjuk.

Ambivalens érzésekkel mentem bele az "edzőváltásba", mert egyfelől szemétségnek és kiszúrásnak éreztem a dolgot, másfelől bíztam benne, hogy most majd újra visszatér a szikra. Úgy voltam vele, hogy mentem ami menthető. Váltotok? Jó, én nem. Bebizonyítom, hogy Martin ütőképes csapatot hozott össze, ami méltó az ő és az újság hírnevére.
Ezt szerintem csak én gondoltam így, mert mások már vagy előbb elhajóztak, vagy tovább maradtak, mint én. :D Nekem ehhez viszont se kedvem, se gyomrom nem volt. Ja, naiv vagyok. Tudom.
"A vég kezdete"

Lényegtelen azonban, mert ehhez az egészhez nekem már annyira nincs közöm, hogy azt elmondani nem tudom. Hidd el, én nevetek és csodálkozom a legjobban, hogy egy egyszerű, délutáni hülyéskedésből felvett névvel, a sok ezer olvasó közül mennyire jutottam. :D Tképpen álmomban nem gondoltam volna, hogy nekem bármi esélyem lehet lapba írni, olyan emberek mellett dolgozni, akikre felnéztem, és hasonlók...Azt hiszem, nem is igazán tudtam megélni, túl álomszerű volt az egész. Ösztönből, reflexből jött. A tesztek is. "Kinyitottam a szemem", és már a papíron volt, amit akartam írni.

Sokat és sokszor gondolkoztam, mit csinálnék másképp, és egy rakat dolog eszembe jutott, de igazából nem tudom. Nekem akkor az olyan volt, mint szegény csóri parasztlegénynek, aki eljut Mátyás Király udvarába.

Mindenesetre a fórumos közegnek köszönhetően olyan embereket ismertem meg, akiket nem szeretnék soha elfelejteni. Ez az egész nem jöhetett volna létre anélkül az újság nélkül, aminek a magvát anno még '90-ben pár lelkes fiatal vetette el. Tudjátok, már meséltem róluk.

És még fogok is...talán egy következő bejegyzésben...ha lesz még erőm. :)
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
32. barnoca  PlayStation.Community tag
2009.12.30. 12:53:28
LV18
Jó volt olvasni ezt a bejegyzést.
31. wallace  Dark Passenger
2009.10.29. 22:38:35
LV18
Válasz 29. kobe üzenetére:
Ott azert meg nem tartunk.:)
30. Krisztian  PlayStation.Community tag
2009.10.27. 23:02:16
LV1
Tényleg jó írás, nagyon reálisan látod a dolgokat, és 90 %-ban egyet is értek velük. A magam részéről csak annyit tudok mondani, hogy sok kellemes emlékem van a Konzol/fórum kapcsán, főleg a 2004-2005-ös időkből. Azért alaposan felkavartam az állóvizet, pozitív és persze negatív értelemben is. A kellemetlen dolgokhoz meg sajnos hozzá kell tennem, hogy ma már sok mindent másképp csinálnék, még ha alapvetően mindig is őszinte jó szándék is vezérelt, de persze sajnos részben naivság is.

Egy személyes megjegyzés úgy általában, akár a cikkeid, akár a blogos bejegyzéseid kapcsán, hogy szerintem nagy átlagban jók, vagy remekek, de sajnos nem abban az országban élünk, ahol (reálisan tekintve) akár csak minimális szinten is érdemleges lenne energiát fektetni mindebbe.
Értem ezt akár a saját tökéletességi mániámra is (nem az írási stílusban, hanem informáltságban), hogy valamilyen szinten totál felesleges volt, így visszatekintve számomra ez a korszak nem volt más, mint egy kellemes kitolása a gyermekkoromnak.
De azért tényleg kár lett volna kihagyni :)
PS, PS2, PS3, GBC, DC, GC, X, X360
29. kobe  PlayStation.Community tag
2009.10.27. 21:17:07
LV11
Válasz 25. wallace üzenetére:
azért ha miattam mentek szét, nagyon nagyot röhögök :)
28. Decay
2009.10.27. 20:42:20
LV2
Válasz 26. wallace üzenetére:
Igen, "kulissza titkok" jöhetnének még!
Painless hours of endless motion
27. skyboi
2009.10.25. 13:22:45
LV1
Terjedelmes, mesélős és hangulatos írás. Kalap emel.
Against the flow
26. wallace  Dark Passenger
2009.10.25. 04:51:57
LV18
Jah, es meg meselj ha van mit.
25. wallace  Dark Passenger
2009.10.25. 01:07:32
LV18
Csatlakozva az elottem szolokhoz: koszonom szepen az irast, baromi jo volt olvasni. (Meg a felesegemmel is osszevesztem hogy inkabb ezt olvasom szex helyett.:))
24. kobe  PlayStation.Community tag
2009.10.24. 15:49:44
LV11
Martin írt egy olyat a 100. szám Aktuálisában, hogy soha senkinek nem kellett elmondani, hogy mit írjon, mindenki magától tudta.
Sztem erről szólt a dolog.
23. Beczy  PlayStation.Community tag
2009.10.24. 11:12:54
LV3
Zsíííhrr! :)
22. GTfan
2009.10.24. 09:39:42
LV12
Még nagyon régen vettem konzolos újságot, akkor még nem voltatok benne. Aztán egy idő után abbahagytam. Az 576Kbyte tényleg jó volt, még emlékszek az mgs2 tesztjére.
A blog nagyon jó lett. Megkell hagyni biztos jó munka lehet :)
21. Greg  PlayStation.Community tag
2009.10.24. 07:54:09
LV25
Ez jó lett nagyon, grat kobebixbite !!!
LV426
20. Rambo
2009.10.24. 02:08:16
LV19
Válasz 19. Kenny üzenetére:
:D

Bejegyzés: csillagos 5ös. Kérünk még.

P.S.: A Patapon teszted durva jó lett. :)
19. Kenny
2009.10.24. 01:06:45
LV2
Ez a kep... Albinosagom immaron nem titok. Oscar dijas bejegyzes (kalapot megemel)
18. mark910624  PlayStation.Community tag
2009.10.24. 00:24:15
LV4
én is elolvastam végig, jó bejegyzés. a Naruto tesztedet szerettem nagyon =)
17. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 22:58:32
LV15
Nagyon jó bejegyzés, igazi 576-os, mesélős feeling!.:) Jöhet a következő.
16. ceu
2009.10.23. 20:54:33
LV9
ja, amúgy el vagy olvasva, és még élveztem is. gondolom, mert az 576 az én életem része is volt, ha nem is annyira szervesen, mint neked.
érdemben nem tudok hozzászólni, mert mit is?
jó volt, na.
15. Johnny  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 20:30:11
LV5
Ez egy kegyetlen jó bejegyzés lett, öröm volt minden egyes szavát olvasni!
Hömpörö apor ündürüxi!
14. Zsolt  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 20:08:31
LV11
Mi egyszer találkoztunk egy con-on, pár évvel ezelőtt. Emlékszem, bixbite néven mutatkoztál be. :)

Mindenesetre szép, amit eddig letettél az asztalra, szerintem lenne jövőd ennél az oldalnál is, ha meg szeretnéd próbálni és kapsz is rá lehetőséget.
13. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.10.23. 19:57:13
LV16
Őszinte, és érdekes bejegyzsés. Köszi szépen.
12. xetron  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 19:52:22
LV20
szép és tartalmas,nem tudok mit mondani ,talán a könnyek hiányoztak a végénél.
Őszintén egy két tesztedet elolvastam,így ismerős a neved .Nekem igazából a Bixbite névről ugrottál be elsőnek ,de a másik nick nevedet is ismerem . Én inkább kis összefoglaló gyanánt (és ahogyan én értelmeztem,hanem így van cáfoljál meg) nem igazán tudtál érvényesülni,nem sokszor kaptál nagy neveket,ezért kevesen ismertek meg.
Talán úgy érzed,így visszagondolva ha nagy neveket kapsz ,akkor jobban feltudtál volna törni ?

Figyelj Itt ez a oldal, kezdj el ide teszteket felrakni ,hátha újra tudod kezdeni !! most egy kicsit felkeltetted az érdeklődésemet ,le is megyek a tárolóba,ha haza értem és előszedem az újságokat,és megnézlek . De mondom kezd el itt a tesztelést ,hátha újra összejön , a respect-ért megéri :)
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
2009.10.23. 19:40:56
LV1
Érdekes történet, és végre egy tartalmas blog, nem valami 2 soros zagyvaság ^^ Grat


576 egy vicc. XD
2009.10.23. 18:50:16
LV3
Kegyetlen jó volt olvasni.
9. krissz88  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 18:46:38
LV12
Még ilyet. Sokat.
8. Bula
2009.10.23. 18:43:33
LV10
http://playstationcommunity.hu/blog/17057

Hármas háesz, uccsó egy-két mondat.
TROLL VOLTAM, MEGSZOPTAM.
7. zodiac55  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 18:34:03
LV11
Basszus... Ez nagyon ott van! Egy kicsit - mit kicsit, nagyon - olyan volt, mintha egy 576-ot olvasnék... Köszi szépen!
"Si vis pacem, para bellum."
2009.10.23. 18:23:05
LV9
576 szinfalak mogott!
Kurvajo!
Irhatnal meg az akkori dolgokrol.
senki sem ültetheti babyt a sarokba!
5. kluft  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 18:15:55
LV8
Ez nagyon komoly lett, le a kalappal.

Még egy olyan magazin mint az 576 Konzol volt talán soha többé nem lesz Magyarországon, így vagy úgy de szerintem büszke lehetsz rá, hogy te is hozzátettél.
Semper Fidelis
2009.10.23. 18:00:36
LV1
Bejövős bejegyzés átérzem.
Én is az 576 mellett nőttem fel és én is hasonló álmokkal rendelkeztem :] A csevegő feldobására volt is egy beküldött ötletem.
Most már marad a "Mi lett volna ha?".
3. Penge70  Veterán PSC tag
2009.10.23. 17:55:29
LV22
Ezt de kurva jó volt olvasni!
Köszi Kobe:)
2. karfiol  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 17:13:03
LV19
LÁL, hogy néz ki a képen a kenny.:-))))
1. Alex  PlayStation.Community tag
2009.10.23. 17:10:51
LV13
Te azért nagyon faszákat írtál.Elismerésem minden túlzás nélkül.
SouthernPlayalisticCadillacMusic
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV11
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
9429 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Takács Gábor
Fórumhozzászólások száma:
632 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
1722 db
Utolsó belépés:
2018.12.11. 11:35:23
Regisztráció ideje:
2008.10.10. 14:05:39
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea