PlayStation.Community Blog ›› DawidHUN

3 hozzászólás

2009.10.10. 12:05:58

Utolsó hozzászólás: ceu

2010.01.23. 07:26:38

Megosztás
Értékeld a blogot!
Előre leszögezném, hogy nem ócsárolni akarom a rendezőket, csak rámutatok azokra a hibákra, melyeket elkövettek. Én tisztelem mindkét szervező felet, de pontosan ezért is emelem ki a hibáikat, mert tőlük elvárható egy bizonyos színvonal egy ilyen rendezvény kapcsán. Az ötletet nagyon jónak tartom. A megvalósításon kell még csiszolniuk és akkor végre Magyarországon is szélesebb körben ismertebbé válhat e gyönyörű és érdekes szakma.

A Messharay és a Gamestar úgy néz ki, hogy már egybeforr, hisz ismét összehoztak egy, a játékfejlesztéssel és főleg saját maguk reklámozásával kapcsolatos rendezvényt. A rendezvény címe alapján én valóban a szakmát jobban lefedő eseményre, bemutatókra gondoltam, de a rendezőknek sikerült szinte csak a játékfejlesztés irányába elkalauzolniuk a látogatókat. Ami nem feltétlen lett volna rossz, de az előadásokon végignézve a termen szinte mindenhol a totális értetlenséget láttam kiülve az arcokon. Persze volt pár érdekes, grafikuspalántáknak szóló előadás is, de mókás volt, amikor tanár bácsi megjelent diákcsoportjával és a plázacica alakulat a szavak 99%-át nem értette a Crytekes srác előadásából, ahol is kiadós videó, kép és egyéb szemet kápráztató bemutató kavalkád helyett grafikonokat, kimutatásokat, tervezési eljárásokat láthatott a nagyérdemű egy órán keresztül.
Persze a móka és kacagás itt nem ért véget, jött a Cinema 4D bemutatója, melyet a külföldi szakember csak úgy titulált, hogy a világ egyik olyan szoftvere, a kevesek közt, mely bug mentes. Majd a rövid prezentáció után el szeretné indítani a szoftvert csicsás kis MAC gépén és mi történik? Ember várni homokóra. A srác nagyon pirult, hisz a prezentációban pont arról mesélt, hogy akár 10x gyorsabb a szoftver mint elődje és most egy egyszerű kis modellt akar megnyitni. A vége az lett, hogy újra kellett indítani a gépet. Újraindítás után végre valóban láthattuk, hogy akár 10x gyorsabb a szoftver, mert valóban szépen renderelt…de! Egy újabb példamunkát töltene be a már így is földig megszégyenült előadónk. Homokóra effektus barátunk ismét megmutatja magát. Gép újraindít, jöhet a következő kis bemutató a szoftver „megbízhatóságából”. Ennél kínosabb helyzetet el sem tudnék képzelni egy előadónak, ráadásul a szervezők is cserben hagyták, mert mind kiment egy kávéra, mikor ő megkezdte előadását, szóval hagyták stand up-olni egy órán keresztül úgy, hogy csak angolul beszélt, a kérdezők közt lett volna, aki magyarul tette volna fel a kérdését, de egy moderátor sem volt, aki megteremtette volna ehhez a „csatornát”. A Game Developer Fórumon legalább erre volt lehetőség, hogy egy moderátor kommunikálta le a kérdés és választ a felek közt.

A következő előadás amire beültem az a Gamestar beszélgetés volt, ahol a játékfejlesztőket kérdezhettük. Hát a szép számú magyarországi csapatból ott volt a hazai Crytek vezetője, egy játék kiadó marketing igazgatója és egy garázsprojekt fejlesztésű MMO csapat egyik tagja, és természetesen a Gamestar képviselői. A kérdez-felelek láthatóan nem sikerült úgy, ahogyan azt a szervezők elképzelték. Történt ugyan is az, hogy egy a témában egyáltalán nem képben levő, de ambícióval és sok-sok értelmetlen és érthetetlen kérdéssel megáldott látogató végig bombázta hülyeségeivel a meghívott vendégeket, ami egy részről ahhoz vezetett, hogy szinte senki sem mert már kérdezni, másik részről pedig ahhoz, hogy teljesen másról beszéltek a végén, mint amiről szerettek volna. Kérdezőnknek sikerült a warez felé elterelnie a témát…többek közt, majd repertoárjába felvette a kiadók és fejlesztők pocskondiázását is és megvádolta őket azzal is, hogy nyíltan vásárolják meg a különböző pontozásokat egyes magazinokban. Persze amit kérdezett annak biztosan van igazság alapja is, de a téma arról szólt volna, hogy a lelkes kis amatőrök a szakmától halljanak a játékfejlesztésről és ne ilyen, Endihez hasonló kókler bloggeregtől. A kérdések alapján totálisan látszott, hogy a srác (és még az az 1-2 merész kérdező) azt sem tudják, hogy isszák-vagy eszik a videó játékok fejlesztést. Egyikük az NFS szériát pocskondiázta, másikuk adta lovat a már említett fiatalember alá és nem bírt ő sem leszállni arról, hogy a warez így és a warez úgy. Én szívesebben hallottam volna arról, hogy hogyan dolgoznak bent a Cryteknél, mivel érdemes elkezdeni tanulni, hogy ha egy olyan fiatal, mint akikkel tele volt a terem ebben a szakmában szeretne elhelyezkedni. Helyett a moderátorok csak arra voltak képesek, hogy magukat és szegény fejlesztőket védjék az őket ért támadásoktól. A témát nem tudták visszaterelni abba az irányba, amin eredetileg elindult.
Az esemény csúcspontja az utolsó kerekasztal beszélgetés volt, melyen a már említett iskola volt diákjai beszéltek (volna) arról, hogy milyen „sikeresen” el tudtak helyezkedni a tanfolyam elvégzése után. Hát sajnos mindent megtudtunk csak ezt nem. Szegény srácokkal még csak azt sem beszélték meg előre, hogy miről is kellene nekik ott majd beszélniük, amikor kiülnek a tömeg elé. Ennek az lett az eredménye, hogy teljesen más képet sikerült festeniük a helyzetről, mint azt az iskola ott ülő vezetője várta volna. Szegény csaj a végére már egy épkézláb mondatot nem tudott kimondani zavarában, a moderátor pedig inkább a lányokra terelte a szót, azon ürüggyel, hogy a nézők közt is ülnek páran a szebbik nem képviselői közül és a fiúkat kérdezte, hogy azoknál a cégeknél ahol ők dolgoznak mekkora a fiúk-lányok aránya. A kérdés ott sántított egy picit, hogy előzőleg mindannyian arról számoltak be, hogy 3, 6 hónapig, de volt aki 1 évig sem talált rendes munkát, akik meg dolgoznak, azok vagy szabad úszók éhbérért, vagy olyan területen dolgoznak, ami nem kapcsolódik a játékfejlesztéshez, de 3D-s tudásra van szükségük. Persze az is annak a fényében érdekes, hogy egy ilyen tanfolyam diákigazolvánnyal rendelkezők számára is egy használt PSP árának híján fél millió forintba kerül. Szóval azt kellett volna hallanunk, hogy ez az összeg röpke egy év alatt megtérül és mindenki boldog, ehelyett jöttek az indiai és kínai konkurenciák, a magyar cégbezárások, a fennmaradó cégeknél elhelyezkedő kóklerek és egyéb olyan dolgok, melyeket nem feltétlenül kellett volna hallania egy lelkes kis középiskolásnak, azon szakmabeliek, akik pedig ott ültek ezekkel meg már alapból tisztában voltak. A kerekasztal beszélgetés címe is az volt, hogy Pályakezdés és elhelyezkedés, de helyette akár lehetett volna pálya el nem kezdés, és elhelyezkedési problémák is…sajnos.

Ettől függetlenül a rendezvény nagyon is előremutató volt és remélhetőleg jövőre is megrendezésre kerül. A legelső hazai GDF is hasonló gyerekbetegségekkel küszködött, de az évek során egy profi rendezvénnyé nőtte ki magát. Reméljük itt is ez fog történni, bár a szervezők ugyan azok, tehát elvárható lett volna, hogy a már megszerzett tapasztalatok alapján ezen a rendezvényen is színvonalas programokat láthatnak, hallhatnak az érdeklődők.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. ceu
2010.01.23. 07:26:38
LV9
ehhh :]
egyszer magam is részt vettem egy ilyen Masharray-es /bár akkor még talán más volt a nevük/ rendezvényen, mert érdekelt a téma, a háromdé, meg a játékfejlesztés, satöbbi, gondoltam sokat okosodhatok.
de annyira szárazak voltak az előadások, meg nem is értettem az egészből semmit, a magyar nyelvűeknél még csak-csak, de egy angolnál kezdtem magam nagyon kellemetlenül érezni, aztán amikor már a sokadik számomra érthetetlen grafikont figyeltem a kivetítőn, inkább kifordultam a teremből, ott is hagytam a rendezvényt a francba :]
ó igen, és persze 3d-s pályafutásom is nem sokkal ezután befuccsolt. kiderült, hogy semmi tehetségem az egészhez, és emiatt kedvem is egyre kevesebb. /ha a mostani agyammal vágnék bele, talán máshogy alakulna./
2. DawidHUN  PlayStation.Community tag
2009.10.10. 19:52:39
LV8
Kösz szépen ;)
1. kobe  PlayStation.Community tag
2009.10.10. 13:14:52
LV11
szép kis írás..respect
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV8
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
6589 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
.
Fórumhozzászólások száma:
837 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
547 db
Utolsó belépés:
2018.03.26. 17:49:15
Regisztráció ideje:
2009.09.09. 22:37:20
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea