PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

2 hozzászólás

2009.10.05. 11:47:09

Utolsó hozzászólás: Gulandro

2009.10.05. 19:22:20

Megosztás
Értékeld a blogot!
Ilyen alkalmakkor a világ legboldogabb amundjának érzem magam és örülök annak, hogy élek. Persze többféleképpen elérhető az állapot, ezeken a hasábokon elsősorban a PS2-vel és a vele való játékkal elérhető örömökről ejtek szót. A legendás shmup játéksorozat lezárása, illetve az annak szánt játék kíváló alany a boldogság eléréséhez.
Az R-Type sorozat nem mai gyerek, a Gradiussal vállt vállnak vetve évtizedek óta részei a videojátékos iparnak és rajongóik életének. Az alapkoncepció itt is a hertikálisan scrollozodó pályán való haladás ahol a megfordulni képtelen hajónkkal egyre trükkösebben kell a minden irányból ránk törő ellennel felvennünk a harcot, ez pedig nem lesz egyszerű.

A játék ugyanis vérbeli shmup, nem kegyelmez, nem kér és nem is ad belőle. Nem ígér mást sem csak vért és könnyeket, szenvedést és fájdalmat. Ezek mindig is a tartalmas játékélmény fűszerkeverékei voltak, de a fő része a lakomának maga a játék tulajdonképpen az első rész óta változatlan. Így talán nem volt túlzás a készítők részéről a 2003-as játékot Final alcímmel illetni. Az emberiség ismét szembekerül ősellenségével, az űr mélyéről érkezett Bydo birodalom legyőzhetetlennek hitt seregeivel. Egy merész pilótára vár a feladat, hogy megagyalja őket. Tapasztalt pilóták jelentkezését várják.
Csak fagyálló nincs a hajón.

A játék történetéről érdemes némi spoilert eregetnem. Tudniillik az eddigi játékokban sem derült ki soha semmi az ellenségről, a bydoról. Itt változik a dolog, de persze nem drasztikusan: a pályák elején kétsoros (tényleg annyi) utalások vannak a háttérben húzódó eseményekről és miközben megállás nélkül ritkítjuk a különböző formában és méretben érkező lényeket azon a kevés információn fogunk mélázni amit a játék szíveskedett megosztani velünk.

Itt kezdődik a varázslat, ugyanis a játék alapvetően pszichederikus stílusa igen hamar beszívhat minket, az első pálya mozgalmas háttere előtti harc könnyen telhet meg képzeletünk segítségével tartalommal és értelemmel. Ahogyan lassan realizáljuk a Bydo múltját és céljait, összerakjuk magunkban a különös shmup puzzle darabokat, interdimenzionális féregjáratokban harcolunk az ellenséggel és ő velünk a választható több mint száz(!!!) R-type vadász valamelyikének fülkéjéből különös üzenettel töltekezik meg az amúgy üresnek ható világ, mi ekkorra körülvesz már minket.
Mentségemre legyen szolga ő egy pálya méretű hajó, neki lehet nagyobb.

Az emberiség a huszonhatodik évszázadban létrehozta a tökéletes fegyvert. Ez a fegyver képes volt a célbolygó lényeinek lemásolására és aztán elpusztítására. A fegyver önálló tudattal rendelkező, önmagát sokszorozó biológiai csoda volt, ami úgy döntött, hogy az alkotói ellen fordul. Az irányíthatatlanná vált lényt az emberiség hihetetlen áldozatok árán elzárta és legyőzte, egy féreglyukon át mindörökké száműzte a dimenziójából egy felnyithatatlan börtönben. Az űrbeli pandora szelencéjének pecsétjei az utazás során elvástak és bár a jelenből örökre száműzetett, ott készült az emberiség ellen tenni ahol az a legvédtelenebb volt: a múltjában. A síkokat elválasztó térből kitüremkedő Bydo Birodalom rátalált alkotójának régi önmagára és elkezdte lemásolni technikáját és kisebb támadásokkal kezdte el annak végső megsemmisítését, mert tudta az idő az oldalán áll.

A múltban küzdő emberiség a kihalás szélére kerül, abba veti egyetlen bizodalmát, hogy ahogyan a világon semmi, úgy a Bydo másolása sem lehet tökéletes: a pilóták tehetségét nem lehet lemásolni reményeik szerint. A legjobbak legjobbjai indulnak nap-nap után a rejtett menedékvárosból a fenevad ellen, legtöbbjük azonban örökre a sötét óceán áramlatainak foglya marad. Egyikük azonban átszakítja a síkokat elválasztó béklyókat és ott küzd meg a lénnyel ahol az a végső vereségét is elszenvedte: hús és vér börtönében. A győzelem azonban nem lehet teljes, a Bydo elbukott, de a féreglyuk másik oldalán még van egy feladat a hazatérni képtelen hős számára: a jövőben az emberiséget magát kell meggátolni abban, hogy megalkossa önnön elpusztítóját. Az utolsó pálya egy merő őrület, ahogyan a százévekkel fejlettebb emberiség csoda vadászai ellen kell az ismerős-ismeretlen részeken felvennie a harcot a Bydok veszedelmének. Győzelme pedig itt sem lesz felhőtlen, hiszen a múlt amit megmentett elérhetetlen marad számára.

http://i.testfreaks.com/images/products/600x400/42/r...
Minden robban és lángol odafent, ilyenkor érzem elememben magam.

A játékról néhány szót szólva csal szuperlatívuszokban lehet beszélni: gyönyörű és hangulatos, ahogyan a háttér sokszor bejátszik az előtérbe meg-megborzong az ember. A város feletti óriás halóból kilőtt alkatrészek és elemek az házak közzé zuhannak és a kezünkben megrezeg az irányító. Az Rtype sorozat ikonikus gömbjei itt is jó szolgálatot tesznek ha hátrafelé kell tüzelni és az állítható sebesség is hasznos a főellenségek tüzének kimanőverezésénél. Rohadt nehéz is, nagyon rohadtul az, de jól áll neki.

A zakkant kerettörténet hasonlatos a Gradius V időutazós mizériájához. Van valami abban, hogy mindkét nagy sorozat ilyen befejezéssel kívánta elvágni történetének fonalát. Mintha soha nem is lettek volna. Zseniálisnak érzem ezt és tisztelgek az előtt a rengeteg harcos előtt akik sohasem tértek vissza a vadászatról. Nevetséges lehet arra gondolni, hogy a játék egy allegória, de az igazság az, hogy az. Minden háborúról és minden harcról szól amit az emberiségnek valaha megvívnia volt osztályrésze és mindazon küzdelemről is dalol, amelyet azután kell megvívnia, hogy új ösvényekre találna a csillagokban.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2009.10.05. 19:22:20
LV2
Válasz 1. Bungle üzenetére:
Nem, nagyon szépen és egyenletesen megy a hajós pálya.
2009.10.05. 15:50:24
LV1
A "pályaméretű hajó"-s pályán neked nem lassul szét a cucc? Nekem igen, kikészülök tőle.

Egyébként én sose voltam egy nagy R-Type fenetik, ez se fogott meg, pedig gecitartalmas meg igényes. A Gradius V jobban fekszik, lendületesebb, zúzósabb.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea