PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

13 hozzászólás

2009.07.01. 18:19:56

Utolsó hozzászólás: Kyo

2009.07.02. 09:56:02

Megosztás
Értékeld a blogot!
Beyond Good & Evil - világraszóló disznóság

Több okból is kerültem a konfrontációt ezzel a játékkal: az általam tisztelt és kedvelt filozófus egyik munkájának a címét adni egy játéknak, bármilyen játéknak nem szerencsés. Ráadásul nő is a főszereplő és a világa is elég furcsának tűnt. Azonban beláttam, hogy ez bizonyos mennyiségű játék után már nem válogathatok kedvemre.
A köz ízlés kevés játéknak fogadja el, hogy multiplatform. Elvben ugyebár ennek azzal kellene járnia, hogy többen ismernek és szeretnek meg egy programot, de a gyakorlat igencsak rácáfol erre. Ezért ha egy cím kivívja magának az általános tiszteletet és közkedveltséget akkor érdemes odafigyelni rá, hátha valamit újat tanulunk, látunk vagy tapasztalunk általa.

Persze általában csak egy erősen közepes, korábbi ötleteket remekül ellopo ... felhasznált játékot találunk a szénné ajnározott címek mögött, de ez így van jól. Kell néha a digitális Vörös tenger, hogy elválassza a népeket. Különösen azért, hogyha eljön egy valóban kivételes játék és különleges darab akkor még látványosabb legyen, ahogyan átkel a valószerűtlen sós víztömegek között száraz lábbal.

A BG&E története is egy különös lányról/lényről szól, aki egy békés, de inváziós háború előtt álló bolygón él egy világítótoronyban a beszélő disznó pótapjával és árva űrlényekkel. Egy napon azonban a Dom'z faj megtámadja a bolygót és embereket ragadnak el a békés Hillys népből. Az űrből érkező felmentősereg, az Afa Szekció rohamosztagosai igyekeznek felvenni a harcot a megszállás előtt álló bolygóért, de ők sem lehetnek ott mindig és mindenhol. Egy bombázás alkalmával Jade és családja is kis híján áldozatul esnek az idegeneknek és ez az esemény alapjaiban változtatja meg a lány és a körülötte lévők életét. Hamarosan a helyi National Geographicnak fotózunk, majd egy titokzatos megbízó kéri a lány segítségét és amikor úgy tűnik minden amit eddig hitt illúzió és látszat csupán, az IRIS ellenállás első számú riporterévé avanzsálva kutatja az igazságot vagy azt ami megmaradt belőle önmaga és a bolygó lakói számára.

A játékkal töltött első néhány óra alatt nem is tudatosult bennem amit egy blogtársunk megjegyzése fedett fel, hogy tulajdonképpen egy Zelda klónnak van dolgunk. Igaz ami igaz, a klasszikus kalandjáték elemei sok helyen visszaköszönnek és elmondható, hogy szinte bármilyen téma és feldolgozás működni tud a nagy elődhöz való hasonlatossá tétellel és a BG&E hű marad az eredetéhez, de tesz is hozzá annyit, hogy önmagában is értékelni tudjuk érdemeit és vívmányait.

Mondjuk engem kilóra meg lehet venni lopakodós részek integrálásával szinte bármilyen játékban, de még az amellett feltűnő ötletes járműves részek akadálypályái vagy a felfedezés puszta öröme önmagában örök élmény lehet minden játékban. Fogunk harcolni, minimális logikai feladványokat teljesíteni és minimális platformrészeket teljesíteni amellett, hogy vannak kiemelkedő pillanataink egy kétéltű jármű vezetése közben vagy egy eredeti főellenséggel való küzdelem hevében. Bár bizonyos dolgokat hiányoltam (sosem hittem volna, hogy ezt mondom, de az ugrás és az úszás hiánya meglepett amikor a játék felét vízen töltjük) és erősen tudom nehezményezni a játék rövidségét (Zone of the Enders szintű rövidségről beszélünk itt), a történet lezáratlanságát (legutóbb a Dante 01 vége volt ilyen, de azt meg magyaráztuk alkohollal és itt is megvan rá a lehetőség). Nehezen teszem túl magamat azon a sanda gyanún, hogy csak egy bevezetést és nyitányt kaptunk valamiből és elég sok idő eltelt, hogy a folytatás hiányában ez konkrét hiba lehessen (csak belekötött mi?).

Ami azonban elvarázsolt és szerintem sokan voltak/vannak/lesznek így vele az a parádés környezet: Hillys sokszínű és sokhangú világa. Sokszínű, mert embert alig-alig fogunk látni kalandjaink során magunkon és Dupla H ügynökön kívül (aki Lezúziusz és az Amerikai Fater helyi manifesztációja egyben), de beszélő reggies rinocéroszokat és inhumán fajzatok bestiáriumra elegendő sorát fogjuk megismerni. Amelyik karakterről többet tudunk meg, feltétlenül szimpatikussá válik a történet előrehaladtával. Ahogy az elején a koros disznó zsémbeskedik az oldalunkon, majd a szinte vallási fanatizmusban élő ügynökriporter kántálja mellettünk az élete értelme okításokat és zsoltárrészeket élővé és érdekessé válnak még az egyébként visszataszítóan átlagos és sötét gyárépületek üres folyosói is, ahol sajnos a visszatöltések révén az (amúgy sem sok) időnk tetemes részét tölteni/lopakodni fogjuk.

Külön bekezdést érdemelnek a zenék és a hanghatások. Ez olyasmi ami szerintem vitán felül az európai és azon belül is a francia fejlesztők legnagyobb erőssége. A zenék mélységei és magasságai benne az Infrogames Silver betétdalait juttatták eszembe, de nem szabad elfelejteni, hogy a (méltatlanul) rossz emlékű Alone in the Dark-nak voltak a legjobb zenéi amit az utóbbi időben csak hallani lehetett. Van ahol vidám reggie vagy lopakodás serkentő ambient szól, de minden esetben maximálisan passzol és elvarázsol a zene, letölteni is érdemes külön.

Bár a birtokomba került korong sokszor kikezdte a türelmemet mikor beakadt egy egy hang, bebuggolt egy-egy pályarész vagy csak (klasszikus) nem töltött tovább a játék, a közösen eltöltött idő feledtetett velem minden ilyen negatívumot. A háztetőkön való menekülés hosszú idő óta az egyik leglátványosabb és legötletesebb rész volt hasonló játékokban és szerintem még sokáig az is lesz. Mindenkinek csak ajánlani tudom a játékot és kíváncsian várom, hogy a folytatásból mi sül majd ki ennyi év eltelte után.
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
13. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.07.02. 09:56:02
LV16
Válasz 12. Penge70 üzenetére:
Ja jó, elfelejtettem hogy ott már az előző generációban is könnyen megoldották a feliratos problémákat. :D
12. Penge70  PlayStation.Community tag
2009.07.01. 21:11:46
LV22
Válasz 11. Kyo üzenetére:
:DD szerinted ?
11. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.07.01. 20:04:35
LV16
Válasz 10. Penge70 üzenetére:
Úgy adták ki? Oo Vagy homemade?
10. Penge70  PlayStation.Community tag
2009.07.01. 19:59:18
LV22
Ez egy nagyon jó játék! Xboxon magyar feliratal volt, igy a hangulat még jobb volt !
2009.07.01. 19:49:19
LV9
Ez egy 10 pontos game!!!
Kedvenc.
senki sem ültetheti babyt a sarokba!
2009.07.01. 19:40:52
LV2
Válasz 7. Kyo üzenetére:
Hónapok óta kérem a szerkesztőket és többször megígérték, hogy ez változni fog. Azóta kétszer állt le a honlap és fejlesztettek rajta láthatóan, de úgy látszik, hogy ez nem szerepelt a prioritásaik között.
7. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.07.01. 19:30:29
LV16
Amúgy azt meg lehetne csinálni, hogy nem írod be a teljes írásnak szánt címet? Itt a limit miatt kicsit hülyén néz ki.
2009.07.01. 18:44:06
LV2
2009.07.01. 18:33:07
LV12
Valaki tud róla h lesz-e folytatása mert akkor esetleg végigtolnám
4. Alex  PlayStation.Community tag
2009.07.01. 18:29:04
LV13
Ezt egyszer 7 órát toltam egyhuzamban ami nálam nagyon ritka:) Jöhetne egy folytatás!
SouthernPlayalisticCadillacMusic
3. tiNk  PlayStation.Community tag
2009.07.01. 18:26:25
LV18
Én is PC-n toltam anno, de a vége előtt valamiért abbahagytam. Le akartam fotózni az összes lényt mielőtt végigvittem volna, de 1-2-t nem találtam és abbamaradt az egész.
Egyébként nekem is nagyon tetszett.
"We don't have to do this. You know that, right?"
2009.07.01. 18:25:08
LV12
Válasz 1. Kyo üzenetére:
Anno pc-n láttm ezt a játékot,de különösebben nem foglalkoztam vele
1. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.07.01. 18:23:21
LV16
Nekem PC-re van meg, szerencsére ilyen hibákkal nem találkoztam. Nagyon szeretem a játékot. Sajnálom hogy megjelenésekor akkora pénzügyi hasalást "élt meg" a Sands of Time árnyékában.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea