PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

2 hozzászólás

2009.06.11. 23:45:58

Utolsó hozzászólás: Zandrs

2009.06.12. 12:12:09

Megosztás
Értékeld a blogot!
Sid Meier's: Pirates! - "Szárazföldi handheldek, grrr..!"

Megszakítván Ps2 játékismertető sorozatunkat ismét a kézi konzolok vizeire evezünk, igaz nem a legmélyebb részére, éppencsak egy kétéves portot látogatunk meg ami maga is egy akkor kétéves játék új verziója volt. "Hrarr, scarvy sea dogs...!"
Olyan érzés a Pirates psp verziójával játszani, mint amikor hosszú idő után újra megnézzük a Karib tenger kalózait (tudjátok, amiből csak egy film létezik) és újra rájövünk, hogy ez mennyire, de mennyire fasza is igazából. Ennyivel le is tudhatnám, hiszen miféle játékos az aki ne ismerné a Pirates játéko(ka)t, azonban mivel a Media Marktban lement végre 3ezerre a Saturn 10ezer+ árszabása után, így úgy érzem nem felesleges olyan psp tulajoknak ajánlanom akik esetleg mégsem a rendszerváltás előtt születtek. "Ahoy, I'm Gulandro, a mighty gamer!"

Amikor még a pixeltengerek hullámait szinte semmi sem különböztette meg a nagyanyám orion színes tévéjének képhiábitól a Commodore 64-en már játszható volt a Sid Meier's Pirates! című játéka. A program hasonlóan az alkotó más műveihez zseniálisan egyszerű volt: adott egy kötetlen játéktér, történet nélküli szituáció, aholis egy hajómatrózból lett kalózkapitány szerepében kellett a hét tenger rettegett haramiájává válni. A játék akkor is véget ért ha meghaltunk vagy megöregedtünk és hogyha megöregedtünk és meghaltunk. Minden esetben adott a játék egy értékelést, hogy miként végeztük az emberek tudatában: vérszomjas tengeri martalócként vagy kezdő lúzerként, akit megevett egy hal. "De adj csak egy kardot és hajót nekem, s nem térek haza sohasem."

A koncepció a Sega Megadrive-os, korai PC-s, későbbi windowsos verziókban és minden más későbbi Pirates! programban változatlan volt. Így a 2005 -ös PC verzió és annak egyenes XBOX portja is változás nélkül hozta ezt az élményt és ott volt a nagy kérdés, hogyan muzsikál mindez a psp platformon 2007-ben. A történetet megfűszereztél ezen utóbbi verziókban egy bosszúhadjárattal, de szerencsére ez nem olyan lényeges része a történetnek, hogy a fosztogatásban utunkba álljon. A játék nem erről szól, és teszi ezt nagyon helyesen. "Look, a three headed monkey!"

A psp verzióval szemeztem egy ideje, hiszen elképzelni sem tudtam nagyobb flesst mint bármikor elbűvölni zsebemből a karib tengert a metrón vagy vonaton. Szerintem amúgy nincs is... Legnagyobb örömömre ezt az elvárásomat maximálisan teljesítette a játék és psp-hez képest nagyon korrekten visszaadja az egykori PC-s játékélményt (XBoxra is meg akartam venni...amikor...szipp...amikor még volt olyanom brühühühü). Tény, hogy a grafika sok helyen egyszerűsítve lett, de ez korántsem olyan zavaró mint más játékoknál és az irányítás is nagyon kézre álló. Ugyanúgy megvannak a karib tengeri portyázások, a vadon felderítése, az ostromok és a párbajok is, mint a báltermi táncok vagy a városi körséták adandó alkalommal. Kivételesen úgy érezhetjük, hogy nem lettünk megkurtítva egy butább verzióval. "DE HOL VAN A RUM?!"

Azért csak keresek néhány hibát: hiányzik a hajók átnevezésének lehetősége. Nagyon szerettem pécén amikor a hajóimat volt kedveseimről neveztem el (mert szokás volt nekik ugye női neveket adni) majd élvezettel vezettem őket hullámsírba, zátonyra vagy adtam el őket pénzért végleg... ez a lehetőség sajnos eddigi tapasztalataim alapján teljesen kiveszett. :szipp: Ami már az eredeti játékkal is gond volt az a tenger szimulációja. Igazán, de őszintén igazán hagyhatták volna a realitást a fenébe és én is értem, hogy golf áramlat, de az egész térképen, még harc közben is a szél erőteljesen mindent a délnyugati irányba taszít ahol semmi sincsen a térképen és kínszenvedés volt akkoriban is időre elvánszorogni egymástól nem nagy távolságra lévő városokba a térképen amikor széllel szemben pofátlanul lelassult a játék, de a csúcs persze amikor két lesérült hajó képtelen befejezni a harcot mert nem bírnak egymáshoz úszni, hogy vívhassanak a kapitányaik ... ez zavart már PC-n is, gondolom XBoxon is büntetett ez a feature, mert a psp verzióba is jutott belőle még. Másik hiányosság is inkább az eredeti verziónak szól, miszerint nem lehet kiválasztani milyen kampányt szeretnénk játszani. Ez csak azért gáz ugye mert a több évtizeddel ezelőtti C64 verzióban is lehetett más-más karib tengeri érákban különböző karriereket lejátszani: felderítő, katona, kereskedő és a lehetőség adott volt itt is egy hasonlóra. Fontos különbség (igaz élek nélküle) hogy az elfogott hajók nem követnek minket csatárláncban mint eddig, csak a zászlóshajónk mozog a térképen, de higgyétek el nekem, jó ez így..."Tengeri testvéreim, figyeljetek rám!"

Ez egy újabb fasza psp játék. Aki teheti zsákolja be a mostani, igen kedvező áron ha még talál mert ennyiért tényleg ajándék. Aki pedig kedveli a stílust és eddig kimaradt valamiért feltétlen pótolja be a pécés verziót...és ajánlom figyelmetekbe a hajók átnevezése opciót. "Jó szelet minden kapitánynak és hajónak, AVAST!"

előzetes:
kalóznyelvi alapképzés oktatófilm:
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2009.06.12. 12:12:09
LV8
húúú a pc-s a mai napig fenntvan a laptopomon
királyság az exek-nevével futó hajóötlet, főleg ha az aktuális baby is látja mikor játszol... :)
köszi a beszámolót, egy újabb ok a psp-re
1. Kyo  Szerkesztő / Admin
2009.06.12. 08:32:04
LV16
Nekem nem tetszett ez a PSPs.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea