PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

7 hozzászólás

2009.05.31. 10:53:41

Utolsó hozzászólás: Painmare

2009.05.31. 21:28:43

Megosztás
Értékeld a blogot!
Devil May Cry 3: Dante's Awakening - ami a csövön kifér

Kissé hosszúra nyúl végigjátszásom ezzel a harmadik résszel. A kép vegyes, de a játék sikerrel definiálta újra a cool-ság és királyság kifejezéseket. A Monster Hunter demoval érkezett verzió már-már lecserélésre került, de végül kitartottam. Nem bántam meg.
Mostanra elmondható talán, hogy a DMC fogalommá nőtte ki magát a videójátékosok körében. Az eszméletlenül stílusos, vérpezsdítő harcok és a pofátlanul magas nehézség egyvelege a PS2-n trilógiává ért játék védjegyei lettek. Ez utóbbi tulajdonsága a "legenda szerint" annak is köszönhető volt, hogy valamilyen oknál fogva a japán verzió nehéz fokozata csúszott a nyugati normál szintre és így igen komolyan bele lehetett törni a bicskát, ha valaki rápörgött.

Sokszor megemlítettem, hogy mekkora rajongója vagyok ennek a PS2-n létrejött játékstílusnak. Az első DMC végigjátszása után "számolatlan" szereztem és játszottam ki az ilyen nagy tömegeket TPS nézetből elpusztítós játékokat, amik nem süllyedtek a DW sorozat szintjére. Általában démonok ellen, valami nagyon elvont és alternatív univerzumban kell helyt állnunk ilyenkor valódi nehézségeket leküzdve. Sokszor teljesen reálisnak érezhetjük, hogy valóban NEM LEHET LEGYŐZNI az ellenségeket és akármilyen fejlettek is vagyunk, két-három vágással a GAME OVER képernyőre pofoznak minket. Úgy gondolom ez a stílus őriz még annyit a régi idők játékaiból, hogy a hárdkórság menedéke legyen annak aki igazi kihívásra vágyik.

A DMC3 története nagyon okosan az első rész előtt kezdődik. A második rész, bár messze van a legjobb játéktól, mégsem volt olyan amit az ember újra elővenne amikor a sorozattal akar játszani. Így az eredeti fejlesztőcsapat inkább a fiatal és virgonc Dante életének egy fontos fejezetébe enged betekintsét nekünk, amikor először kerül szembe ikerbátyjával és démon apjuk átkos örökségével. Jó japán szokás szerint a városból kinő egy hatalmas gótikus torony és szörnyetegek ezreit szabadítja a környékre. A mágikus építmény célja az emberi- és démonvilág közötti kapunyitás, ám a zárakat egykor Sparda, az áruló démonfejedelem saját vérével zárta le. Vergil, az apja hatalmára szomjazó fiú az ősi pecsét megtörésére készül, ehhez azonban Dantének is lesz egy két szava. Bár a történet kifejezetten izgalmas és érdekes, sajnos a játékban annyit fogunk tapasztalni, hogy a toronyszintek között le-fel fogunk rohangászni, hogy éppen az aktuális főgonoszt elkapjuk. Különösen nehezményeztem, hogy megint előkerül az a probléma, hogy egy átvezetőben látjuk, hogy egy ajtón behaladnak a rosszak majd mi is odmenve megölünk mindenkit és megöljük az ottani szörnyet akitől megszerezzük a továbbjutáshoz szükséges ereklyét amivel aztán ugyanarra kell visszamennünk. Ez az inkoherencia nálam mindig nagyon rossz pont, de itt valamennyire ellensúlyozta a tényleg érdekfeszítő sztori és az akció igen magas élvezhetőségi foka.

Az akció ugyanis a játékban valami felfoghatatlan magasságokban pörög. Az átvezetőktől a valódi játékmenetig a gótikus környezetben történő darálás olyan cool és olyan király amire még a korábbi részekben sem volt példa. Azzal tudnám legjobban érzékeltetni, hogy mikor a népszerű How I met your mother sorozatban Barney irodájában meglátják, hogy van külön propagandakép 'awesomeness"-ért, akkor mosolyogva annyit mond: külön csináltatta, hogy legyen. Nagyjából ugyanez a pofátlan érzés a DMC3 is.

A játékmenet sokat fejlődött az első részhez képest és a másodikhoz is. Átvett mozdulatokat és kombókat abból a részből is, de itt végre indokolt is a használatuk és nem járunk rosszabbul ha trükközünk. Sőt, egyes részeknél komolyan élet-halál kérdés, hogy az irányításnak olyan szinten urai legyünk amire még kevés játékban volt példa. Azzal, hogy egyszerre négy fegyver lehet nálunk és még egy addícionális "stílust" is választhatunk a kezdeti négy, későbbi hat közül a kombinálások száma ha nem is végtelen igen magas. A stílusok külön élvezetet okozhatnak, a kezdeti néggyel is jókat lehet pörögni, de mikor képesek leszünk megállítani az időt, vagy megduplázni magunkat az akció is új szintre emelkedik.

A játék talán az egyik legszebb PS2-es játék amivel találkoztam. A részletes és gyönyörű pályákon folyó, lassulás nélküli non-stop akcióban résztvevő, gyönyörűen animált karakterek ritka élmény a szemeknek. Hangok terén már vannak vegyes érzelmek, mert a zene ugyebár vagy az a trash metál ami minden azaz MINDEN harc alatt szól vagy a játék főtémája ami pedig a drámai részek alatt kerül elő a szekrényből. A pályákat elválasztó képernyők zenéje minden alkalommal a frászt hozta rám és a fejlesztőmenükbe töltött időt is igyekeztem a hátborzongató hangok miatt minimálisra csökkenteni. A szörnyek hörgése, Dante beszólásai és úgy a szinkronhangok általában nagyon a helyükön vannak. Egy két résznél komolytalannak vagy éppen komolykodónak éreztem a szereplők szövegét, de azért az első rész túlexponált jeleneteihez sehol sincsenek, szóval béke és szeretet.

Ami legjobban zavart a játékban az az volt, hogy apróbb-kisebb hibákkal végül kiszorult mindenkori kedvenc játékaim közül. Az első játék volt amit könnyű fokozaton kellett végigjátszanom és még annak ellenére is szégyelltem magamat, hogy tudom mi van ennek a hátterében. A nehézség ilyetén elbaszásán nem segít az sem, hogy a pályákon előre haladva a gyógyító tárgyak és minden más ára növekszik ha vásárolunk, igaz csak egy szintig, de ez akkor sem megnyugtató. Majdnem egy évig rostokoltam a boszorkánynál mert nem voltam képes megölni. Most is, egy órán keresztül tápoltam a pályán lévő titkos küldetésben vörös kristályokért, hogy egálrra kijöjjünk a némberrel. Utána nagyjából halál nélkül, szinte végigrohantam a játék következő tíz pályáján, de ez törés volt nekem. Emellett kicsit spórolósnak éreztem, hogy az utolsó tíz pályán igen sok a visszarohangálás korábbi pályarészekre. Bár értékelem, hogy ezek ekkor működnek vagy éppenhogy nem és máshogy is néznek ki, de egyfajta csalódottságot okozott, hogy a készítők megelégedtek ezzel a megoldással. A főellenségek nagyon szórakoztatóak voltak, kb egy jó Castlevania játék szintjét hozták ötletesség terén, de a mezei szörnyek hordái ha hatféle szörnyet ismernek sokat mondtam... Egy ilyen minőségű és ilyen szintű játéknál ezek olyan hiányosságok amik mellett nem tudok elmenni szó nélkül...sajnos.

A DMC 3 egy olyan fantasztikus játék volt amit mindenkinek ki kell próbálni, de mostanra szerintem ez már megtörtént. Külön értékelem, hogy Dante története egy konzolon is trilógiaként élvezhető, illetve kapott egy saját rajzfilmsorozatot is (majd írok róla ha van érdeklődés). Bár ismert milyen optimista vagyok, még szerintem sem fogok ilyen kemény, hardcore játékkal találkozni már PS2-n. Ám ha mégis, nos, nem úgy ismernek aki kitérne az igazi kihívások elől. "Jackpot!"
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. Painmare  PlayStation.Community tag
2009.05.31. 21:28:43
LV2
Hát jah nem volt egy könnyű játék. A végén Vergilt elpáholni kész kín volt szerintem:D De megérte, mert nagyon élvezetes lett!
6. Exinor  Velociraptor
2009.05.31. 15:27:09
LV11
Válasz 5. Gulandro üzenetére:
Ha erre ráuntál még megteheted, Vergillel játszani nagyon jó, teljesen más mint Dante:)
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
2009.05.31. 12:50:31
LV2
Válasz 4. Exinor üzenetére:
Igen, azért is írtam fent, hogy majdnem becseréltem a sima DMC3amat egy Speciel editionre, csak már beljebb nem tértem ki rá. Nagyon szívesen játszottam volna Vergillel, de csak azért hogy könnyebb legyen a játék nem voltam hajlandó pénzt fizetni.
4. Exinor  Velociraptor
2009.05.31. 12:45:00
LV11
Válasz 3. Gulandro üzenetére:
Na jól emlékeztem, hogy Vergil volt az a lovag akit le kellett győzni, már hülyének éreztem magam:) Mindenki várja Vergilt az 5-ösben, nem tudom, hogy lehet ezt akkor megoldani, mert a Yamato is már Neronál van.
Lehet, hogy az 5. rész Vergil történetét dolgozza fel?:)
A 2. rész nem volt olyan rossz, én élveztem azt is, csak először a Lucia disc-et játszottam, minden pálya után vártam Dante-t, erre meg a fő gonosz után kiírja nekem, hogy játsszam le a Dante discet (igen, ez nem volt eredeti...).
A 3. részből én a Special Edition-t játszottam, az nem volt ennyire nehéz, mint ahogy fent írtad, akkor a Dante's Awakening-ben nehezebbek a szintek?
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
2009.05.31. 11:51:48
LV2
Válasz 1. ambrus üzenetére:
Ahoy,

spoiler:
az első DMC sztorija a Sötétség hercege körül forog, aki megölte Spardát. Már megszerezte Vergilt, akiből fekete lovagot csinált és Dantét is meg akarja ölni, hogy teljes legyen a győzelme. Ezért anyja reinkarnációjával csalja el egy démonokkal teli szigetre, ahol az újabb kaput igyekszik megnyitni a két világ között Dante megölésével. Ez majdnem sikerül is, de Dante legyőzi és megmenti anyja reinkarnációját, sajnos testvérével végeznie kell.

a DMC2 igazán nem kapcsolódik szervesen a kronológiához. Annyi történik csak hogy egy óriásvállalat vezetője isteni hatalomra vágyik ezért hajlandó a démoni világ legújabb fejedelmével is szövetkezni és eladni a világot. Egy, Sparda tiszteletére létrejött klán azzal a feladattal bízza meg Dantét, hogy végezzen az üzletemberrel és a démokinusan megszállt követőivel. Ezúttal egy titokzatos szerzeteslány is segítségére lesz, akiről kiderül, hogy a vállalat titkos kísérleteinek eredménye és személyes oka van végezni a főgonosszal. Dante ismét győzelmet arat, mindenkit megöl és bezárja a kaput.

A rajzfilmsorozat csak 12 részes, elsőre nem tűnik összefüggőnek, de a végére kiderül, hogy a különböző részekben előkerült nagyhatalmú démonok után maradt ereklyék egy ősi pecsét kinyitására lesznek alkalmasak és a sorozat egyik mellékszereplője él is a lehetőséggel, hogy a világ ura legyen és végezzen Dantével. Akármennyire is kínozza meg azonban, erőre kapva a vörös köpenyes hős felveszi a harcot a fiatal istennel és elkeni a száját ahogyan szokta.

A DMC4 sztoriját nem ismerem.
2009.05.31. 11:43:52
LV2
Én végig vittem az összes részét nagyon bejött nekem ez a játék
psn id:dragoh22
2009.05.31. 11:39:23
LV7
A 4. rész nagyon bejött a 3.-ak még nem játszottam végig!Esetleg az első 2 résznek a történetét is leírnád mert nem pontos így az egész történet, és a rajzfilmnek az első pár részét láttam angolul, de ha leírnád hogy pontosan miről is szól 1000 thx!
Tedd,vagy ne tedd,de ne próbáld!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea