PlayStation.Community Blog ›› Gulandro

1 hozzászólás

2009.05.10. 22:34:08

Utolsó hozzászólás: ALF22

2009.05.11. 09:50:37

Megosztás
Értékeld a blogot!
Gametrak: Dark Wind - a nagy pofonofon

Kifogyva (egy időre) a fénypisztolyos darabokból egy másik érdekes perifériai hardver, a PS2 exkluzív Gametrak és a hozzá csomagolt verekedős játék kerül ma terítékre. Mindjárt kiderül, hogy a kedvező áron (5e) szerzett és rohadó melegben hazacipelt doboz tartalma megérte e ráfordított időt és energiát.
No de hát mi is az a Gametrak maga: egy a PS2höz kitalált kísérletező kedvből készült third party hárdver, ami azt a célt tűzte ki magának hogy a játékban a kontrollernél sokkal nagyobb szabadságot nyújt a játékos számára. Tenni kívánta ezt úgy, hogy egy pedálból és két kesztyűből álló irányítási mechanizmust rendelt egy papírnehezékhez a tévé előtti részen amit "usbsan" köthetünk a kis fekete gépünkhöz.
Az elgondolás romantikus volta, miszerint a joystickjaikat sokezerért árusító cégek majd bármiképpen támogatnák ezt a projektet magába nhordozta a koncepció bukását is. Kár ezen búslakodni úgy gondolom: ha ezt így ilyen formában odahoznák nekem, hogy mit gondolok róla konzoljátékok kapcsán elmondtam volna hogy kiforratlan, átgondolatlan és primitív úgy ahogyan van. Amellett, hogy csak öv feletti eseményeket tud ugyebár regisztrálni a gép (azt hogy biztos állásból kilépve majd tapicskolunk időre azt remélem senki sem hitte) még a karok keresztezéséből is komoly gondot generálhat a rendszer hiszen invertált marionett bábuként állunk két damilra kötve. Így talán elképzelhető mennyire messze is van ez bármiféle harci szimulációtól. Értékelem viszont, hogy a hardver ezen hiányosságaival a Darkwind játék készítői maximálisan tisztában voltak.

Áttérve az egyetlen játszható szoftverre (mert ugyebár ígértek még katanásat meg golfosat és csak utóbbiról láttam hírt) el kell mondanom, hogy nekem nagyon tetszett. A Darkwind története szerint a világ egy fantasy-madmax állapotba került, mágusok és természeti csapások hatására. A megmaradt pusztákon élő törzsek és klánok egymás elleni harcait a Templomosok (Templars) nevű, harcművészekből álló testület tartja kordában, vigyáznak a viszonylagos békére és igyekeznek az egyensúlyt fenntartani. Azonban a Templomosok egyik legnagyobb harcosa felismeri a hatalomban rejlő lehetőséget és a pusztába vonul, hogy erőt gyűjtve majd mindent birtokolhasson. Fia és lánya pedig utána indul a klánok torzsalkodásai nyomán veszedelmessé vált vadonba, hogy atyjukat megmentsék a legrosszabbtól, ha kell az élete árán.

Megoszlanak a vélemények arról, hogy kell e egy verekedős játéknak történet. Maradjunk annyiban, hogy van akinek nem kell (ők azok akik egyébként a fórumon is leszólnak, hogy 6-7 óra játék után fogalmad sem lehet az adott programról). Azonban ha mégis van én azt mindig nagy örömmel veszem és jelen esetben nagyon kellemesen ráfleseltem erre az egyszerűbb sztorira. A történetmódban előbb a fiú, majd a lány szemszögéből játszhatjuk végig a keresést ami (bár valóban csak arról szól hogy megverünk mindenkit) tartogat annyi meglepetést, hogy etéren kiemelkedhessen a versenytársai közül.

Játékmenet terén azonban már akad dögivel pró és kontra. Leszámítva az irányítás gyengeségeit bizony be kell vallani nagyon szórakoztató az, ahogyan valódi parasztlengőkkel vagy aljas gyomrosokkal véreztetjük ki ellenfelünket. Igaz, néha a géptől mért távolságunk ingadozik, de ez betudható annak, hogy el-elmozdulunk mert annyira természetellenesnek érezzük az ilyen közelharcot. Cserébe, hogy tevékenységünk a mellszobrok képességeire egyszerűsödik igyekszik a játék ezt kompenzálni: a védekezés mechanizmusa egyszerűs és mégis gyakorlást igényel egy egy hosszabb őrjöngő támadás blokkolása, melyeket a lesebzett ellenfeleink dühe táplál. Amikor azonban igazán elkezdődik a játék előkerülnek a kombók és varázslatok, amelyekhez megfelelő állásban kell tartanunk a kezünket és ügyelnünk a megfelelő mana mennyiségre is. Verekedős játékokban ritka, de üdvözölt fícsör.

Amit még ki kell emelnem a játékkal kapcsolatban és sokan nem említik meg, hogy mennyire szép. Persze ezt a szépséget PS2 viszonylatban kell érteni, de amikor a szemünk előtt ringatózik egy Icekin boszorkány telt keble, miközben a pémkabátja szőrét cibálja a hegyi levegő és körülöttünk kavarognak a hópelyhet, nos, igazán nem érzem gyengeségnek, hogy bekaptam egy két ütést figyelmetlenségből. Az animáció részletes és karikatúraszerű, ennek az ára viszont, hogy nincsen túl sok ellenfél (a kötelező néger szereplő pedig indokolatlanul nehéz és oda nem illő).

Magam részéről nagyon tetszett a Darwind és bár a kétjátékos módról nem tudok véleményt alkotni (csak két Gametrak eszközzel engedi) minden ismerősöm aki kipróbálta méltatta milyen ötletes ha mégoly kiforratlan is ez az eszköz. Otthoni fogyókúrákhoz kifejezetten ajánlom, azoknak is akik szeretik a verekedős játékokat és azoknak is akik érdeklődnek az ilyen ortodox metódusoktól eltérő irányítási formák iránt.

Egy hosszabb lélegzetű bemutató:
Blog hozzászólások
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. ALF22  Son of Liberty
2009.05.11. 09:50:37
LV26
Én 1 euróért vettem egy golfütőt. Kérdem a libro-s csajt, ez tényleg 1 euró? Aha. Hát ez állat! Otthon vettem észre,hogy , na persze : Ez tényleg csak az ütő! Az érzékelős bibazt (20euró) meg nem vettem hozzáXDDD
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LV2
PlayStation.Community tag
PSC Kredit
2665 pt
PS4     PS3     PS2
PS Vita     PS One     PSP    


PlayStation.Community
Név:
Szilágyi János
Fórumhozzászólások száma:
1 db
Hír/cikk hozzászólások száma:
187 db
Utolsó belépés:
2011.10.11. 10:15:34
Regisztráció ideje:
2008.11.20. 10:13:13
Barátaim:

PlayStation.Community Trófea